אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Forter גייסה 32 מיליון דולר בהובלת סקייל האמריקאית צילום: Forter

Forter גייסה 32 מיליון דולר בהובלת סקייל האמריקאית

החברה הישראלית פיתחה שירות מבוסס ענן לאיתור רמאויות בעסקאות אשראי שמאפשר לדלג על בדיקות ידניות. היא פועלת מתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו, ומעסיקה 100 עובדים

21.04.2016, 14:28 | אסף גלעד

Forter, סטארט-אפ ישראלי צעיר שמספק שירות לאיתור רמאויות בעסקאות אשראי, מגייס סיבוב שלישי בהיקף של 32 מיליון דולר בהובלת משקיעה חדשה: קרן סקייל האמריקאית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה צומחות בשלבים מתקדמים. בשנים האחרונות החלה סקייל להשקיע בסטארט-אפים ישראלים בוגרים כגון JFrog ו-Walkme. 

קראו עוד בכלכליסט

לסיבוב הצטרפו גם המשקיעים הקיימים שהובילו בעבר סבבי גיוס בחברה: קרן NEA, שנחשבת לקבוצת ההשקעות בטכנולוגיה הגדולה בארה"ב וסקויה, שהיתה המשקיעה הראשונה בפורטר ומפורסמת בהשקעות בענקיות כמו ווטסאפ, אינסטגרם, גוגל והאוז. שווי הגיוס לא פורסם, אך לפי ההערכה הוא מספק לפורטר שווי שנע סביב 150-130 מיליון דולר.

 

מימין לירון דמרי מיכאל רייטבלט ו אלון שמש , צילום: Forter מימין לירון דמרי מיכאל רייטבלט ו אלון שמש | צילום: Forter מימין לירון דמרי מיכאל רייטבלט ו אלון שמש , צילום: Forter

 

פורטר פיתחה שירות מבוסס ענן שמאפשר לרשתות קמעונאיות בינוניות וגדולות לחסוך במומחי ניהול סיכונים, הוצאה שמכבידה על מערך המכירות ומבוססת על מידע מצומצם. במקום, מערכת ניהול הסיכונים ואיתור הרמאויות של פורטר סוקרת את כלל העסקאות בכלל בתי העסק איתם היא עובדת וכך מצליחה לאשר מספר רב יותר של עסקאות ולהגדיל את המכירות על ידי זיהוי מדויק יותר של רמאויות אשראי. המערכת האוטומטית שפיתחה מצמצמת משמעותית את מספר מנהלי הסיכונים שנדרשים לעבור על עסקאות כדי לאשר אותן. פורטר נחשבת לחברה בעלת שיעור האנליסטים הנמוך ביותר ביחס למפתחים מבין המתחרות.

גורם נוסף שמבדל את פורטר משאר התעשייה הוא שאת שירות איתור ההונאות שלה היא מספקת כשירות ענן אוטומטי לסמנכ"לי השיווק והמכירות, ולא למנהלי הסיכונים בחברות. עד היום נאלצו סוחרים וקמעונאי רשת לפתח מערכת זיהוי הונאות פנימית, להעסיק צוותי ניהול סיכונים וכלים לניהול נתונים מחברות כמו CyberSource או The 41st Parameter, שמסייעים להם לנטר זהויות לפי כתובות IP וניתוח התנהגות באונליין. כלל ההוצאות על כלים אלה מגיע לכ-3-2 מיליארד דולר בשנה בארה"ב לבדה, ולמרות זאת, ההפסד של אותם קמעונאים בגלל עסקאות מזויפות מגיע עד ל-4 מיליארד דולר בשנה. בעקבות ההפסדים הגדולים, מעדיפים עסקים לנהל גישה שמרנית לאישור עסקאות, בחזקת "אם יש ספק , אז אין ספק", ומאשרים כמות עסקאות נמוכה יותר.

חברות כמו פורטר מסוגלות להגדיל את מספר העסקאות המאושרות ולעשות זאת באופן מהיר יותר, תוך דילוג על בדיקות ידניות, מה שמאפשר להן לשרת את קמעונות המשלוחים המהירים, אלה שבעתיד הקרוב יספקו משלוחים בתוך חצי שעה עד שעה.

פורטר השלימה את הגיוס לאחר שנה שבה צמחה פי 10 בהיקף העסקאות שהיא מגלגלת, שנאמדות במיליארדי דולרים. מאלה היא גוזרת הכנסות שנאמדות בעשרות מיליוני דולרים. בין לקוחותיה קמעונאים כמו Delivery.com, Quest Nutrition, וכן פייבר וג'יימס אלן הישראליות.

היא מתחרה בין השאר בסייברסורס, הנחשבת לגדולה בשוק וחולשת על מעל ממחציתו, ובאסרטיפיי של אמריקן אקספרס שחולשת על רבע מהשוק. היא גם מתחרה בריסקיפייד הישראלית שגייסה במהלך חודש פברואר 25 מיליון ודולר. האתגר המרכזי של פורטר בימים אלה הוא להגדיל משמעותית את מספר הקמעונאים הגדולים בארה"ב שמאשרים באמצעותה עסקאות ולאחר מכן לצאת לטריטוריות נוספות בעולם.

פורטר, שנוסדה על ידי יוצאי Fraud Sciences מיכאל רייטבלט, לירון דמרי ואלון שמש, פעילה מתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו, ומעסיקה סך הכל 100 עובדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות