אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיזם השילוט YCD במו"מ למכירתו בשליש ממה שגייס צילום: רוני סופר

בלעדי לכלכליסט

מיזם השילוט YCD במו"מ למכירתו בשליש ממה שגייס

ל"כלכליסט" נודע כי החברה משפיים, שגייסה 30 מיליון שקל, מנהלת מגעים עם כמה קבוצות על רקע משבר בענף

03.05.2016, 08:09 | אסף גלעד

בעלי המניות של הסטארט־אפ YCD מולטימדיה, הקרנות פיטנגו, כרמל, ויולה קרדיט ואופוס, מעוניינים לממש את חלקם בחברה לאחר שהשקיעו בה עד היום מעל ל־30 מיליון דולר. לפי ההערכה, עומדות הצעות הרכישה על כ־12–8 מיליון דולר, כשליש מהסכום שגייסה YCD ב־17 שנות קיומה.

קראו עוד בכלכליסט

הקרנות מנהלות משא ומתן עם כמה קבוצות, בהן CTV, חברת השילוט הדיגיטלי הנמצאת בבעלות משותפת של קבוצת פישמן, קבוצת מפל תקשורת וכן קבוצה המתחרה איתה הנמצאת בבעלות יריב לרנר, שקנה בעבר את פעילות המכירות בישראל של YCD בתמורה ל־10 מיליון שקל ב־2013.

מימין רמי קליש שותף מנהל בקרן פיטנגו ואבי זאבי מייסד ושותף בקרן כרמל, צילום: רוני סופר מימין רמי קליש שותף מנהל בקרן פיטנגו ואבי זאבי מייסד ושותף בקרן כרמל | צילום: רוני סופר מימין רמי קליש שותף מנהל בקרן פיטנגו ואבי זאבי מייסד ושותף בקרן כרמל, צילום: רוני סופר

YCD נוסדה ב־1999 ופיתחה טכנולוגיה לשילוט דיגיטלי. עד היום התקינה שלטים דיגיטליים המקרינים תוכני וידיאו בחנויות ובמקומות ציבוריים ושילוט הכוונה דיגיטלי - מסכי ענק המקרינים וידיאו חוויתי בחנויות.

YCD נחשבה לאחת מחברות השילוט הדיגיטלי המבטיחות בישראל והעסיקה בשיאה כ־80 עובדים. בהמשך נקלעה למשבר, ולאחר מכירת הפעילות העסקית הישראלית ללרנר נותרה עם 30 עובדים. כיום מעסיקה YCD עשרה עובדים.

שוק השילוט הדיגיטלי נקלע למשבר מאז עליית עידן הסמארטפונים בסוף העשור הקודם. אחד הסימנים לכך היה מכירתה של חברת השילוט הדיגיטלי סינאריו (nario־C) בעסקת מניות ל־YCD לפני חמש שנים לאחר שהושקעו בה 11 מיליון דולר.

YCD העולמית לא נחשבת לחברה צומחת, אך מייצרת הכנסות שנתיות קבועות של כ־10–8 מיליון שקל. בשנים האחרונות חלה התאוששות בשוק, אך עבור קרנות ההון סיכון היא באה באיחור ובאופן מצומצם והן מעוניינות לממש את השקעתם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות