אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טים קוק: "היה לנו רבעון מדהים במדדים אבסולוטיים" צילום: רויטרס

טים קוק: "היה לנו רבעון מדהים במדדים אבסולוטיים"

מנכ"ל אפל דיבר על הרבעון הקשה של החברה ודחה את הטענות שהיא עברה את שיאה. על האפל ווטש אמר: "עוד כמה שנים אנשים יגידו 'איך חשבתי פעם שלא לענוד את השעון הזה'. אנחנו עדיין בשלב הלמידה"

03.05.2016, 11:20 | עומר כביר

מנכ"ל אפל, טים קוק, יוצא להגנת החברה אחרי הדו"ח הרבעוני הקשה שפרסמה והצניחה החדה בשווי המניה שלה לאחר מכן. "יש תגובת יתר מוגזמת", הוא אמר בראיון לתוכנית Mad Money ברשת CNBC.

קראו עוד בכלכליסט

קוק הוסיף: "היה לנו רבעון מדהים במדדים אבסולוטיים – 50 מיליארד דולר הכנסות ו-10 מיליארד דולר רווח נקי. בשביל הפרספקטיבה, 10 מיליארד זה יותר ממה שכל חברה אחרת מרוויחה. זה היה רבעון די טוב, אבל לא כזה שעמד בציפיות בוול סטריט. בשנה שעברה הרווח הנקי שלנו עמד על 53 מיליארד דולר, והרווח של החברה שבמקום השני היה 24 מיליארד דולר. אז הולך לנו די טוב".

טים קוק. מאמין שהאפל ווטש יהיה סיפור הצלחה, צילום: איי אף פי טים קוק. מאמין שהאפל ווטש יהיה סיפור הצלחה | צילום: איי אף פי טים קוק. מאמין שהאפל ווטש יהיה סיפור הצלחה, צילום: איי אף פי

לדברי קוק, הצניחה במכירות האייפון, לראשונה בהיסטוריה של המכשיר, היא תוצאה של נסיבות יוצאות דופן. "אנחנו רואים שאנשים משדרגים בקצב נמוך יותר לעומת שנה שעברה, אבל עדיין גבוה יותר מהשנה שלפניה", אמר. "בשנה שעברה היה קצב שדרוג חריג כשאנשים קנו את האייפון 6, ועכשיו משווים אותנו אליו, לצד גורמים נוספים שגם חברות סובלות מהם כמו שערי מטבע או כלכלה קשה. אבל הדבר הכי חשוב הוא שלקוחות אוהבים את המוצרים שלנו. הם משתמשים בהם, ושיעורי שביעות הרצון והנאמנות מעולם לא היו גבוהים יותר. זה מה שבאמת חשוב לנו, ומה שהכי חשוב לטווח הרחוק של אפל".

קוק גם דחה דברי אנליסטים שלפיהם אפל עברה את שיאה ושהיא לא יכולה להמשיך ולצמוח באותו קצב שבו צמחה בעבר. "אני לחלוטין לא מסכים. אנחנו פעילים בכמה שווקים מדהימים. שוק הסמארטפונים – בסופו של דבר לכל אדם בעולם יהיה סמארטפון, שיעור החדירה היום עומד על סביבות ה-40% ויש עוד דרך ארוכה בשווקים כמו הודו".

אייפוןSE. קוק טוען שאפל מרוצה מאחוז החדירה, צילום: אפל אייפוןSE. קוק טוען שאפל מרוצה מאחוז החדירה | צילום: אפל אייפוןSE. קוק טוען שאפל מרוצה מאחוז החדירה, צילום: אפל

על המוצרים העתידיים של אפל אמר המנכ"ל: "יש לנו חדשנות מדהימה בקנה, אייפונים חדשים שיריצו אנשים לשדרג. אנחנו ניתן לאנשים דברים שהם לא יכולים לחיות בלעדיהם ושהם לא יודעים שהם צריכים. זו תמיד היתה המטרה של אפל, להעשיר את חיי האנשים, שיגרמו להם לחשוב, 'איך הסתדרתי בלי זה'. אנחנו נרגשים מאוד מהדברים שאנחנו עובדים עליהם".

קוק דיבר גם על מה שנתפס ככישלון יחסי של השקת האפל ווטש. "כל המוצרים של אפל לא זכו לאותו יחס בזמן אמת כפי שהם זכו לו במבט לאחור", הוא אמר. "כשהאייפוד יצא הוא לא נחשב להצלחה, אבל היום התפיסה היא שהוא היה להיט מידי. אותו דבר קרה עם האייפון. אנשים כתבו דברים כמו, 'אין מקלדת פיסית, ברור שאף אחד לא ירצה את זה'. וגם האפל ווטש יהיה ככה. עוד כמה שנים אנשים יגידו 'איך חשבתי פעם שלא לענוד את השעון הזה'. המטרה הראשונה שלנו היתה לבסס קטגוריה חדשה, ורצינו להשיק במתינות. היום ניתן לקנות את האפל ווטש ב-1,400 נקודות מכירה, את האייפון ביותר מ-200 אלף. אנחנו עדיין בשלב הלמידה, אנחנו לומדים מהר ויודעים יותר ממה שידענו לפני שנה והאפל ווטש רק יילך וישתפר".

אפל מיוזיק. שירותים, לא רק מוצרים אפל מיוזיק. שירותים, לא רק מוצרים אפל מיוזיק. שירותים, לא רק מוצרים

קוק התייחס גם להכנסות שאפל מייצרת ממכשיריה אחרי מכירתם ללקוח. "לקוחות אוהבים את המוצרים של אפל, והיחסים עם אפל לא נגמרים כשקונים אייפון. שירותים הם מקור ההכנסות השני בגודלו של אפל, 6 מיליארד דולר ברבעון שעבר. זה דברים כמו האפסטור, אנשים נרשמים לאפל מיוזיק, משתמשים באפל פיי, קונים שירים או שוכרים סרטים הרבה אחרי רכישת המכשיר. זה תלוי במספר האנשים שמשתמשים במכשירים שלנו, ויש יותר ממיליארד מכשירים בשימוש".

על סין אמר: "בטווח הקצר, קצב שדרוג האייפון השפיע על כל המדינות, כולל סין. מה שטוב זה ששיעור המשתמשים בסין שעוברים מפלטפורמות אחרות הוא ענק. הכלכלה לא חזקה כפי שהיתה לפני שנה, וגם המטבע נחלש. יש התכנסות של גורמים, חלקם ייחודיים לאפל ואחרים משפיעים על כולם. לפני שנתיים היו לנו מכירות ענקיות ובשנה שעברה הן היו טובות עוד יותר וגדלנו ב-80%. השנה, אם מנטרלים שינויים בשערי חליפין, ירדנו ב-7%. אז אם מסתכלים על תקופה של שנתיים אפל גדלה בסין ב-70%. קשה להגיד שאלו לא תוצאות טובות.

"באופן כללי תעשיית הסמארטפונים בסין לא צומחת, אבל אנחנו זוכים להצלחה באזורים שאנחנו פועלים בה. אני מאוד מרוצה מההשקה של האייפון SE במדינה, הוא נראה חזק מאוד. מעמד הביניים בסין גדל במהירות. לפני חמש שנים היו 50 מיליון איש במעמד הביניים בסין, בעוד חמש שנים המספר יגיע לכמעט חצי מיליארד. האסטרטגיה שלנו לטווח ארוך עדיין תקפה, ואני מעולם לא הייתי אופטימי יותר לגבי סין".

על הודו אמר קוק: "היא תהיה המדינה המאוכלסת בעולם ב-2022. כיום 50% מהאוכלוסיה צעירה מ-25. אנשים שם רוצים סמארטפונים, והשנה מתחילה פריסה של דור רביעי בסלולר. יש שם פוטנציאל ענקי".

תגיות