צילום: דורון גולן
פרסום ראשון
פשרה ראשונה בתביעות דלקני הסולר: סונול תפצה צרכנים ב-44 מיליון שקל
בתביעה נטען שהחברה הטעתה לקוחות עסקיים, כאשר גבתה מהם מחיר לליטר סולר הגבוה לעתים בעשרות אחוזים מהמחיר שאותו נדרש לשלם צרכן שתדלק באקראי בתחנות. סונול התחייבה במסגרת ההסדר שהוגש לאישור בית המשפט, ליצור מנגנון שימנע בעתיד גביה עודפת מבעלי הדלקנים המוערכת בעוד עשרות מיליוני שקלים
05.05.2016, 21:55 | תומר גנון
חברת הדלק סונול תפצה ב-44 מיליון שקל צרכנים שהשתמשו בדלקן סולר. כך עולה מהסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגדה שהוגש אתמול (ד') לאישור בית המשפט המחוזי מרכז בלוד.
קראו עוד בכלכליסט
תביעות דומות נגד פז, דלק ודור-אלון
השופט גרוסקופף אישר בעבר לנהל תביעה ייצוגית בעילה דומה לזו של סונול, גם נגד החברות דלק ופז. בערב חג הפסח הודיעה דלק לבאי כוחם של התובעים הייצוגים, סיני אליאס, אורי אדלשטיין וצבי פשדצקי, שהיא משנה את אופן הגביה מלקוחות הדלקן שרוכשים סולר ומחיר המחירון ירד באופן חד צדדי לסך של 6.93 שקלים. כלומר, שדלק הפסיקה לפעול על פי מנגנון הגבייה שבגינו הוגשה התביעה.כאמור, כל התביעות מתייחסות לאופן התמחור של סולר ללקוחות עסקיים שהשתמשו ב"דלקן סונול" של סונול, "פזומט" של פז ו"דלקן דלק" של דלק. התביעה העיקרית נגד סונול, המיוצגת על ידי משרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות', הוגשה על ידי חברת ניצנים עיצוב גנים. היא הוערכה ב־899 מיליון שקל. בעקבותיה הוגשו כאמור התביעות נגד חברות הדלק הנוספות: התביעה נגד פז הוערכה ב־260 מיליון שקל, והתביעה נגד דלק הוערכה ב־181 מיליון שקל. ישנה תביעה נוספת נגד דור אלון בעניין דומה נגד דור-אלון שהוערכה ב־42 מיליון שקל.
לפי הטענות, בתביעות נגד סונול, פז ודלק, שנמצאו לכאורה מבוססת על ידי השופט עופר גרוסקופף, חברות הדלק הציגו לצרכנים את כרטיס התדלוק, שמאפשר ללקוחות עסקיים לתדלק כמה רכבים ולשלם באופן מרוכז אחת לחודש, תוך הבטחה למתן הנחות גדולות. אלא שלאורך זמן התברר שהלקוחות העסקיים שילמו הרבה יותר על הסולר, מפני שאותן "הנחות" ניתנו מהמחיר "המומלץ לצרכן", שמלכתחילה היה גבוה משמעותית מהמחיר ששילמו בפועל הצרכנים. במהלך הזמן עלו מחירי הסולר והמחיר המומלץ התעדכן גם הוא, וכך נוצר מצב אבסורדי שבו לקוחות כרטיסי התדלוק שילמו תעריפים גבוהים בעשרות אחוזים.
5 תגובות לכתיבת תגובה