אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי רוצה לשכור דירה מעל תחנת הרכבת במודיעין?

מי רוצה לשכור דירה מעל תחנת הרכבת במודיעין?

ארבע שנים אחרי שהממשלה החליטה לפתח את מתחמי התחנות, פרסמה רכבת ישראל את המכרז הראשון לבניית מיזמי מסחר ומגורים בשטח תחנותיה. במודיעין ייבנו 27 אלף מ"ר

08.05.2016, 08:52 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל פרסמה בסוף השבוע את שלב המיון המוקדם למכרז הגדול הראשון להקמת שטחי מסחר, מגורים ומלונאות בתחנות הרכבת, והמקום הראשון שנבחר הוא תחנת הרכבת מודיעין מרכז. המהלך הזה מגיע ארבע שנים אחרי החלטת ממשלה בנושא זה, ושנתיים ושלושה חודשים לאחר שהרכבת חתמה באירוע חגיגי על הסכם הפיתוח החדש שלה, שגובש מול מינהל מקרקעי ישראל, ובו הכריז שר האוצר לשעבר יאיר לפיד: "ההסכם היום מביא את העתיד אל תחנות הרכבת בישראל, והוא עתיד לשנות לא רק את היקף השימושים ואת מספר הנוסעים ברכבת, אלא גם לקחת את תחנת הרכבת שיש בכל עיר, וכמו בלונדון, ובטוקיו ובהונג קונג, להפוך אותה למנוף של פיתוח עירוני, תרבותי, תעסוקתי וסביבתי".

עיון בפרטי המכרז מלמד שרכבת ישראל מעוניינת להקים במודיעין מתחם בשטח 27 אלף מ"ר, שאותו היזם יבנה, יתפעל ויתחזק במשך 25 שנה, ולאחר מכן יעביר את התפעול לידי המדינה. מדובר בשיטת מכרז דומה לרוב מיזמי התשתית בישראל בשנים האחרונות בתחום התחבורה.

תחנת רכבת מודיעין מרכז תחנת רכבת מודיעין מרכז תחנת רכבת מודיעין מרכז

לפי פרסומי הרכבת, הפרויקט יבוצע ליד ובשטח מתחם תחנת הרכבת הקיימת מודיעין מרכז, ויכלול קומות מרתף, קומות במפלסי רחוב וקומות מעל הקרקע. הפרויקט יכלול בנייה של שטחי מסחר ומשרדים ולצדם מגורים להשכרה, מגורים לדיור מוגן ומלונאות. כנראה שהסיכוי שיוקמו מבני דיור לקשישים מעל תחנת רכבת מודיעין הוא נמוך, אולם בהחלט יש כוונה לבחון הקמה של בתי מלון לצד משרדים וחנויות.

שטחי הפיתוח גדלו

תוכנית הפיתוח הכללית של מתחמי הרכבת בישראל מדברת על הקמה של 7 מיליון מ"ר שטחי מסחר עבור 170 אלף איש במדינה. לפי פרסומי הרכבת מ־2014, ב־10־15 השנים הקרובות הרכבת צפויה להגיע להיקף הכנסות שנתי של 1.5 מיליארד שקל רק מהשכרת שטחי המסחר. התוכנית הארצית מחלקת את תחנות רכבת ישראל לארבע קבוצות: מטרופוליני, גדול, בינוני וקטן, עם הסכם פיתוח לכל תחנה. בתוכנית המקורית נקבע שבמקום מצומצם יחסית או פריפריאלי יפותחו שטחי המסחר עד 1,500 מ"ר, ואילו תחנה גדולה תוסיף לשטחה עד 6,000 מ"ר עם הקמת בנייני משרדים, אולם האוצר דרש להגדיל את שטחי המסחר, וזו אחת הסיבות לעיכובים של הפרויקט.

טרם מונה מנכ"ל

ההחלטה לנצל את שטחי תחנות הרכבת להקמת שטחי מסחר ונדל"ן להשכרה אושרה בהחלטת ממשלה באפריל 2012, והחברה שהופקדה על התוכנית היתה אמורה להיות חברה־בת של הרכבת בשם "חברת פיתוח מתחמי רכבת". המדינה הקימה את החברה־הבת, איישה אותה בשנתיים האחרונות ומינתה דירקטוריון בן שבעה חברים, שבראשו מנכ"ל הרכבת הפורש בועז צפריר. כוונתנו המוצהרת של הדירקטוריון מיוני 2015 היא למנות את ניר רז למנכ"ל החברה, אך המינוי טרם אושר על ידי שרי האוצר והתחבורה.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל-3 - זה כי השכונה לא תוכננה
אבל אם מראש מתכננים ויודעים לכוון ולהתאים את הבנייה (לפחות בקומות הנמוכות יותר) כך שתהיה זולה במיוחד ונגישה כלכלית לעשירונים התחתונים - זה יכול להיות מעולה. אני אישית יודע שאם הייתי יודע שאיכות הבנייה סבירה והמחיר באמת זול - הייתי הולך לשם.
מרקו, סטודנט  |  08.05.16
2.
אפשר גם מגורים, רחוב המסילה הוא מסחרי אבל כבר ברחוב הבא ניתן לגור
גרתי בסמוך לתחנת רכבת וזה פשוט איכות חיים אחרת!! זה לא כזה מסובך, ניתן לעשות רחוב מרכזי סביב התחנה והמסילה בו יש מסחר ומלונות וסביבו רחובות מזינים בהם יש מגורים בבניה רוויה. יש מלא יתרונות: נגישות, שילוב נכון של מסחר ומגורים, ולהפתעתי הגדולה היה יחסית שקט בשכונה. ** אגב מודיעין זה המקום הטבעי ביותר להתחיל כי היא על התוואי הקו המהיר ירושלים - תל אביב
יואל , בקרוב ברכבת  |  08.05.16
לכל התגובות