אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכרז רכבי השרים: סקודה ושברולט נשארו ראש בראש

בלעדי לכלכליסט

מכרז רכבי השרים: סקודה ושברולט נשארו ראש בראש

מאזדה 6 לא צפויה להשתתף במכרז מפני שהיא משמשת דרגים נמוכים במשרדי ממשלה

10.05.2016, 08:03 | תומר הדר

שברולט אימפלה וסקודה סופרב מסתמנות כמתמודדות העיקריות במכרז רכבי השרים, כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

בחודש שעבר פרסם מינהל הרכב הממשלתי מכרז לרכישת מכוניות עבור שרי הממשלה ובעלי תפקידים ממלכתיים. המכרז כלל שורה ארוכה של דרישות, שהחשובה בהן היא מגבלת התקציב: מחיר הגג למכונית הוא 250 אלף שקל.

בנוסף, המכוניות המשתתפות במכרז חייבות להיות בעלות בסיס גלגלים (המרחק בין הסרן הקדמי של הרכב והסרן האחורי) של יותר מ־2.7 מטרים - ואורכה הכללי של המכונית חייב להיות יותר מ־4.8 מטרים. בנוסף, המכונית חייבת להיות מצוידת במנוע אשר מפיק יותר מ־175 כוחות סוס.

בשבוע הבא ייכנס המכרז לשלב השני שבמסגרתו מגישים יבואני הרכב השונים שאילתות למינהל הרכב הממשלתי בנוגע לפרטים טכניים. בפועל, לנוכח תנאי המכרז הנוקשים, יכולים לעמוד בו רק כמה דגמים: סקודה סופרב (שבה נוהגים כמה חברי כנסת, בעסקת חכירה מול חברת שלמה סיקסט), מאזדה 6 (ברמת האבזור הבכירה המצוידת במנוע בנפח 2.5 ליטרים), שברולט מאליבו וניסאן אלטימה.

השרים יהיו זכאים לבחור בשני דגמים נוספים בעלי מערכות הנעה היברידיות: טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה, שזכו שניהם במכרז מינהל הרכב הממשלתי לרכבי מנכ"לים היברידיים, מה שהופך אותם באופן אוטומטי לרכבים שיהיו זמינים גם לבחירת השרים.

בפועל, מבין דגמי המכוניות אשר עומדים בתנאי המכרז, חלק כלל לא ניגשים. מאזדה 6 בגרסתה הבכירה אינה צפויה להשתתף. הסיבה לכך היא שמדובר במכונית אשר משמשת סמנ"כלים ומשנה למנכ"לים במשרדי הממשלה השונים והשרים עשויים שלא לבחור במכונית אשר נפוצה בקרב דרגים נמוכים במשרדי הממשלה.

גם ניסאן אלטימה, מכונית נוספת שעונה על דרישות המכרז, לא משתתפת במכרז. הסיבה העיקרית היא תמחורית: אחד המרכיבים העיקריים בהצעת המחיר שיבואן הרכב מעניק למדינה נוגע לגובה ההנחה שמוענקת לה. בשלב זה ניסאן טרם סיפקה לקבוצת קרסו, יבואנית רנו, את ההנחה הנדרשת.

עם זאת, צמד דגמי מכוניות כן צפויים להשתתף: שברולט אימפלה וסקודה סופרב.

מחירה הרשמי של האימפלה מתחיל ב־229 אלף שקל. היא מצוידת במנוע בנזין בנפח 3.6 ליטרים בעל שש בוכנות, אשר מפיק 305 כוחות סוס. אורך בסיס הגלגלים שלה הוא קצת יותר מ־2.8 מטרים ורשימת האבזור של גרסתה הבסיסית כוללת, בין היתר, עשר כריות אוויר. הציון הירוק שהאימפלה מקבלת (נקודה חשובה במכלול הדרישות שמציב מינהל הרכב הממשלתי) אינו מסווג אותה כמכונית "נקייה": האימפלה ממוקמת בקבוצת הזיהום ה־14 מתוך 15 קבוצות.

הסקודה סופרב משווקת בישראל בשתי תצורות מנוע שתואמות את תנאי המכרז: גרסת ה־1.8 ליטרים, שמנועה מפיק 180 כוחות סוס, וגרסת ה־2.0 ליטרים, שמנועה מפיק 220 כוחות סוס. מחירה של גרסת ה־1.8 ליטרים מתחיל בכ־173 אלף שקל, ואילו מחיר גרסת ה־2.0 ליטרים מתחיל ב־215 אלף שקל. הציון הירוק של גרסת ה־1.8 ליטרים הוא 4 מתוך 15, ואילו של גרסת ה־2.0 ליטרים הוא 9 מתוך 15. אורך בסיס הגלגלים של הסופרב הוא קצת יותר מ־2.8 מטרים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
נראה בסוף כמה רכבים היברדיים ייבחרו השרים (כנראה 1-2) וכמה יבחרו ברכב המזהם ביותר
לדעתי כל השאר. בסופרב לא יבחרו בגלל שגם יש כאלה אצל חברי הכנסת!! בכלל הטיעון שרכבים מסוימים יש ברשות מנכלי המשרדים או סגניהם הוא טיעון של ילדי הגן, אבל כך היא הממשלה הזאת גן ילדים אבל גם זה שהגדיר את עצמו כגננת (בסרטון לפני הבחירות האחרונות) איננו ממלא את תפקידו. כך ממשיך הבלגן בגן ואנחנו רק משלמים את ההוצאות.
ליאור , דרום  |  10.05.16
לכל התגובות