אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מלכודות מוות בעולם השלישי: הדגמים הבטיחותיים לא מגיעים להודו צילום: גלובאל אנקאפ

מלכודות מוות בעולם השלישי: הדגמים הבטיחותיים לא מגיעים להודו

במבחני ריסוק שערך GLOBAL NCAP לשבעה דגמים חדשים שהגיעו להודו נמצא כי שום נוסע לא היה שורד אותם, למעט דגם אחד

23.05.2016, 08:49 | תומר הדר

רמת הבטיחות של המכוניות החדשות המשווקות בישראל נחשבת בינונית עד טובה, עם ציוני בטיחות שנעים בין שלושה כוכבים מתוך חמישה במקרה הגרוע, כמו במקרה של סוזוקי סלריו, ובין חמישה כוכבים במקרה הטוב, כמו במקרה של טויוטה פריוס החדשה. אולם סטנדרט הבטיחות הזה שממנו נהנים נהגי ישראל אינו מאפיין את כלל השווקים בעולם. ארגון הבטיחות העולמי GLOBAL NCAP פרסם בשבוע שעבר את תוצאות מבחני הריסוק בשוק הרכב ההודי, והתוצאות היו לא פחות ממבישות.

במבחני ריסוק שנערכו לשבעה דגמים חדשים, לכבוד "שבוע בטיחות הרכב ההודי", רובם קיבלו את הציון הגרוע ביותר. בכל הקשור בסטנדרט בטיחות, שוק הרכב ההודי שונה מאוד משוק הרכב הישראלי. לדוגמה, בחלק מן המכוניות המשווקות בהודו לא מותקנות כלל כריות אוויר, וכך גם בנוגע למערכות בקרת יציבות אלקטרונית.

בובת הריסוק נמחצה

בהצהרה רשמית של GLOBAL NCAP נאמר: "הארגון מאמין ששום יצרן, בשום מקום בעולם, לא יכול לפתח דגמים שבנויים באופן שאינו עומד בסטנדרט בטיחותי. יצרני הרכב חייבים להבטיח שדגמיהם החדשים יהיו מסוגלים לעמוד בסטנדרט ריסוק מינימלי ולהיות מצוידים לפחות בכרית אוויר".

על פי דיווחי GLOBAL NCAP, מכונית המיני יונדאי EON קיבלה ציון גרוע של אפס כוכבים מתוך חמישה. תא הנוסעים של המכונית קרס ובובות הנוסעים נמחצו.

מבחן ריסוק של יונדאי EON. תא הנוסעים קרס, צילום: גלובאל אנקאפ מבחן ריסוק של יונדאי EON. תא הנוסעים קרס | צילום: גלובאל אנקאפ מבחן ריסוק של יונדאי EON. תא הנוסעים קרס, צילום: גלובאל אנקאפ

רכב השטח מהינדרה סקורפיו זכה גם הוא באותו ציון גרוע: בובת הריסוק שישבה במקום של הנהג נפגעה קשות וראשה רוסק. סוזוקי מארוטי אקו המסחרית התרסקה גם היא בעוצמה דומה וקיבלה אפס כוכבים לאחר שבובת הריסוק נפגעה אנוש. סוזוקי מארוטי סלריו, הגרסה המקומית של סוזוקי סלריו המשווקת בישראל, אך נטולת כריות אוויר בהודו, קיבלה גם היא ציון אפס במבחן.

כרית אוויר אחת בלבד

יוצאת הדופן היחידה היתה רנו קוויד: רכב שטח קטן המיועד לשוק ההודי. הקוויד נבחנה בתחילה בגרסה ללא כריות אוויר, שזכתה לציון גרוע של אפס כוכבים. לאחר מכן העמידה רנו לרשות הארגון את הקוויד בגרסה שצוידה בכרית אוויר אחת, גרסה זו זכתה לציון של כוכב בטיחות אחד בלבד מתוך חמישה, מה שמכתיר אותה למכונית הבטוחה ביותר שנבחנה על ידי הארגון בהודו – ועדיין לבעלת ציון בטיחות שהוא לא פחות ממחפיר.

במבחנים שערך GLOBAL NCAP בדרום אמריקה התגלה כי שברולט אוואו קיבלה במבחן הריסוק ציון דומה לזה שקיבלו רוב המכוניות ההודיות, אפס כוכבים. שברולט לא ציידה את המכוניות בדרום אמריקה בכריות אוויר ובקדם מותחנים לחגורות בטיחות.

תגיות