אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יפעת: זינוק בסיקור התקשורתי של הפועל באר שבע צילום: ראובן שוורץ

יפעת: זינוק בסיקור התקשורתי של הפועל באר שבע

ההצלחה הספורטיבית באה לידי ביטוי גם בתקשורת - עם עלייה של 40% בסיקור המועדון ושל 6% בסיקור העיר באר שבע בהשוואה לעונה שעברה

25.05.2016, 21:03 | שירות כלכליסט

מועדון הכדורגל הפועל באר שבע סוקר במהלך עונת המשחקים הנוכחית (אוגוסט 2015-מאי 2016) בהיקף של 14,500 כתבות בכל אמצעי המדיה בישראל. בתקופה זו העיר באר שבע סוקרה בהיקף של 54 אלף כתבות כך שיותר מרבע מסיקור העיר עוסק בקבוצת הכדורגל.

קראו עוד בכלכליסט

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. מועדון הכדורגל מסוקר בהיקף של פי שבעה מנושאי הייטק וסייבר ועל כן חשיבותו האדירה כמנוע צמיחה תדמיתי עבור העיר, צילום: ראובן שוורץ שחקני הפועל באר שבע חוגגים. מועדון הכדורגל מסוקר בהיקף של פי שבעה מנושאי הייטק וסייבר ועל כן חשיבותו האדירה כמנוע צמיחה תדמיתי עבור העיר | צילום: ראובן שוורץ שחקני הפועל באר שבע חוגגים. מועדון הכדורגל מסוקר בהיקף של פי שבעה מנושאי הייטק וסייבר ועל כן חשיבותו האדירה כמנוע צמיחה תדמיתי עבור העיר, צילום: ראובן שוורץ

ההצלחה הספורטיבית של השנה באה לידי ביטוי גם בסיקור התקשורתי עם עלייה של 40% בסיקור המועדון ושל 6% בסיקור העיר באר שבע בהשוואה לעונה שעברה. סיבה נוספת להרחבת הסיקור היא חניכת אצטדיון 'טוטו טרנר' החדש שסוקר השנה בהיקף הגבוה ב- 65% מסיקור אצטדיון 'וסרמיל' הישן בעונה שעברה.

גם הבעלים אלונה ברקת סוקרה בהיקף גבוה בהרבה השנה – כמעט 2,000 אזכורים במדיה ועלייה של 30% אל מול העונה שעברה. אלונה ברקת סוקרה במהלך עונת המשחקים הנוכחית בהיקף של 1,900 כתבות בהשוואה ל- 1,100 בעונה הקודמת.

על מנת לבחון את תרומתה התדמיתית של הצלחה ספורטיבית עבור העיר נמדד היקף הסיקור של מנוע צמיחה אחר של העיר באר שבע – ענף ההייטק והסייבר. מיתוגה של באר שבע כמרכז סייבר ארצי בהחלט מורגש והשנה נרשמה עלייה של 33% בסיקור באר שבע בנושאים אלה – מ- 1,500 כתבות לכמעט 2,000.

עם זאת השוואה בין השניים מעידה שמועדון הכדורגל מסוקר בהיקף של פי שבעה מנושאי הייטק וסייבר ועל כן חשיבותו האדירה כמנוע צמיחה תדמיתי עבור העיר.

האם ההגמוניה התל אביבית נשברה העונה? לא. לפחות בינתיים. הפער אמנם קטן אך מכבי ת"א השתתפה השנה בליגת האלופות ועל כן הרחיבה את הסיקור גם בשנה בה לא זכתה באליפות. 17,500 כתבות הוקדשו למכבי תל אביב - עלייה מ-16,500 בשנה שעברה.

הספונסר GetStocks סוקר אמנם בהיקף נמוך גם העונה (20 כתבות) אך הרווח התדמיתי שלו הוא מנראות המותג בשידורי המשחקים (שאינה נמדדת כפעילות יח"צ).

שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה: "הזינוק התקשורתי בחשיפת המועדון אינה מיוחסת רק להצלחה ספורטיבית והפועל באר שבע שילבה שני נרטיבים שהתקשורת אוהבת במיוחד. הנראטיב הראשון הוא סיפור הסינדרלה וניצחון האנדרדוג על הפייבוריט, בעיקר כאשר זה מגיע מהפריפריה. השני הוא הצלחתה של אשת עסקים המתחרה במגרש גברי, בדומה לסיקור הגבוה שאנו רואים למנכ"ליות במגזר הפיננסי ביחס לגברים בתפקידים מקבילים."

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות