אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי משרדי הממשלה ייסעו במכוניות חשמליות משותפות צילום: ניסאן

בלעדי לכלכליסט

עובדי משרדי הממשלה ייסעו במכוניות חשמליות משותפות

מטרת התוכנית שמקדם משרד ראש הממשלה היא לעודד נסיעה ברכבים חשמליים בארץ. הרכבים, שלפי הערכות יירכשו במהלך השנה הבאה, ירחיבו את צי הרכב ולא ייכנסו במקום רכבים קיימים

01.06.2016, 06:51 | תומר הדר וליאור גוטמן

עובדי משרדי הממשלה יוכלו להשתמש בעתיד ברכבים חשמליים שיהיו משותפים לעובדי המשרד ויעמדו לשירותם בשעות העבודה, כך עולה מעיקריה של תוכנית ממשלתית לקידום רכבים חשמליים שהגיעו לידי "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בתוכנית שחיברה מינהלת תחליפי הנפט במשרד רה"מ, והוצגה במכון התקנים במסגרת דיון בנושא קידום הרכב החשמלי בישראל.

לפי עיקרי התוכנית, המדינה תקדם מודעות לרכב חשמלי באמצעות שימוש ברכבי איגום חשמליים. רכבי איגום הם רכבים ממשלתיים שאינם צמודים לבעל משרה מסוימת ומיועדים לשימושם הכללי של המשרדים השונים במהלך שעות העבודה. לדברי גורמים שצפו בהצגת התוכנית, המטרה במהלך היא שהמשרדים הממשלתיים ישמשו דוגמה לציבור בישראל. הרכבים יירכשו לפי הערכות במהלך השנה הבאה ויצטרפו לצי הרכב הקיים.

רכבי האיגום נחשבים למתאימים ביותר למשימות אלה, מכיוון שאינם נוסעים בשעות הלילה, אלא שוהים בחניוני המשרד הממשלתי, מה שמקל בהטענתם. בחניוני המשרדים הממשלתיים הרלבנטיים יוקמו לשם כך עמדות הטענה מיוחדות.

ניסאן ליף. צפויה להגיע ארצה, צילום: ניסאן ניסאן ליף. צפויה להגיע ארצה | צילום: ניסאן ניסאן ליף. צפויה להגיע ארצה, צילום: ניסאן

עוד עולה מהמצגת כי מינהלת תחליפי הנפט במשרד ראש הממשלה תפעל לעידוד הקמה של מערך נסיעות שיתופיות ברכבים חשמליים. עיריית חיפה היא הראשונה הפועלת להקמת מערך שכזה, בעידוד מינהלת תחליפי הנפט במשרד ראש הממשלה, ובה יוצבו במהלך השנה הבאה כ־50 רכבים חשמליים שתפעיל חברת CAR2GO.

כיום לא משווקים בישראל רכבים חשמליים, אך בעתיד הלא רחוק צפויים כמה יבואני רכב לייבא ארצה מכוניות כאלה. הבולטות בהן הן ניסאן ליף המחודשת וב.מ.וו i3.

מהמצגת עולה עוד כי נציגי מכון התקנים בשיתוף נציגי מינהלת תחליפי הנפט פועלים ליצירת תקן להטענת רכב חשמלי שיאפשר הטענה מהירה במיוחד תוך מדידה מדויקת של כמות החשמל ומהירות הרכישה, כדי שיהיה אפשר לתמחר את השירות.

בעבר, כאשר רזרבת ייצור החשמל היתה נמוכה, משרד האנרגיה חשש מקריסת רשת החשמל בכל ביקוש שיא, ולכן קבע שכל טעינת רכב תימדד לצורכי תמחור עם אפשרות של ניתוק מרחוק במקרה של ביקוש שיא. כיום רזרבת הייצור גבוהה, ולכן הטעינה מתוכננת להיות ללא הגבלה, אך המדידה תימשך לצורכי תמחור החשמל או לצורכי מיסוי עתידי.

העמדות יאפשרו טעינה מהירה (אמפר גבוה) בדומה לזו שבמכשירים חשמליים אחרים כגון מחשבים או טלפונים סלולריים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
שירות
יוזמה ברוכה... רק מעניין איך חברת קרסו תתנהג לגבי הטיפול ברכבים הנל. כאמור קרסו מתנערים בהתמדה מכיבוד האחריות שיש לה על יותר מ1000 בעלי רנו פלואנס חשמלית שסובלים מדעיכה חדה של הסוללה ומזה לירידה ניכרת בטווח הנסיעה. לתיין שכל הסוללות עדיין באחריות !!. לבטח שאם הייתי מביא רכבים חשמליים אחרים הייתי פונה ליצרן אחר שקרסו לא מיצגים אותו. פשוט חברה בושה!!!
חן , חיפה  |  01.06.16
לכל התגובות