אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היבואנים לא מתלהבים: "הנהג הישראלי לא רוצה לשלם על חיבור לסלולר" צילום: גוגל

היבואנים לא מתלהבים: "הנהג הישראלי לא רוצה לשלם על חיבור לסלולר"

מערכות המולטימדיה לרכב של אפל וגוגל אולי הפכו ללהיט בעולם, אבל הן מתקשות להתחבב על הצרכן הישראלי שלא ממהר להוציא עליהן כסף

05.06.2016, 11:41 | תומר הדר

בשוק הרכב העולמי שולט כיום צמד מערכות מולטימדיה מבוססות סלולר — אפל קארפליי של אפל ואנדרואיד אוטו של גוגל. שתיהן מערכות המסוגלות לשוחח ישירות עם הסלולרי (כל אחת עם המערכת של אותה חברה) ולהציג על מסכי המכונית את המידע ממסך הטלפון. אך אף על פי שמערכות אלה נפוצות בדגמים רבים של יצרניות רכב שונות בעולם, בישראל רק חלק מהיבואנים מציעים אותן.

קראו עוד בכלכליסט

כך, לדוגמה, מערכת ההפעלה של אפל נמצאת בעולם בין השאר בדגמי ב.מ.וו, פיאט־קרייזלר, פרארי, פורד, שברולט, ובקרוב גם בדגמי אופל חדשים. אך בארץ המערכת משווקת רק ברמות הגימור הגבוהות של חלק מדגמי ב.מ.וו, פיאט ושברולט (דוגמת ספארק ומאליבו).

המצב עם המערכת של גוגל - המשווקת בעולם בדגמי יונדאי, הונדה, פולקסווגן, אופל ושברולט - רע עוד יותר. את המערכת לא ניתן להתקין בישראל, ולדברי גורמים בענף הרכב, הדבר קשור ברצונה של גוגל לחדור לשווקים באופן הדרגתי. הדבר צפוי להשתנות בקרוב ובשנה הבאה צפויות להגיע ארצה מכוניות של פיאט והונדה המצוידות באנדרואיד אוטו.

לדברי מנהל מוצר באחת מיבואניות הרכב, החדירה האטית של מערכות המולטימדיה מבוססות הסלולר לרכבים המשווקים בארץ קשורה גם באופי של הצרכן הישראלי. “הצרכן הישראלי לא מביע רצון לקבל את המערכות הללו במכונית”, הוא אומר. “אנו חיים בעידן שבו לכל אחד יש טלפון סלולרי - מי שזקוק לווייז יפעיל אותו באמצעות הטלפון. מן הסתם טלפון סלולרי מבצע פעולות רבות נוספות, אך מדובר בפעולות שמסוכנות לנהיגה ולכן מערכות הקארפליי והאנדרואיד חוסמות אותן בכל מקרה".

אחד מיבואני הרכב מעלה בעיה נוספת, וטוען כי החדירה האטית קשורה בחסכנותו של הצרכן הארץ. “כדי לקבל מכונית שמצוידת במערכת קארפליי או אנדרואיד, צריך לבחור במכונית ברמת אבזור גבוהה, כי המערכת עצמה דורשת מסך וממשק מיוחד”, הוא אומר. “רמת אבזור גבוהה פירושה עוד כסף לצרכן, והצרכן הישראלי לא ימהר לשלם עבור מכונית יקרה יותר רק מכיוון שהיא מסוגלת להתחבר באופן יעיל יותר למכשיר הטלפון. מבחינת הצרכן בישראל לא שווה להשקיע כסף במכונית שיודעת לעשות את מה שהטלפון עושה".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
הצרכנים מתנהגים בהתאם לדורסנות המדינה
זה כולל את היבואנים. מדינת ישראל דורסנית ועושקת (120% מס על רכב, 35000% יותר מארה"ב על רישוי רכב, 3 שקל על ליטר מס 'בלו' - כלומר גם אם הדלק יעלה אגורה נשלם מעל 3 שקלים), 60% מס על דירה, 17% מע"מ - להמשיך??? ) לכן כולם מחפשים לעגל פינות להביא 'מכה' ולברוח, לחבר טלפון שנראה לא שייך לרכב של 350 אלף שקל שמכער את לוח המכוונים כדי לחסוך חבילת איווזור של 20,000. בקיצור, הפכנו לארץ אוכלת יושביה. בעוד הגרמני על האוטובאן יש לו את המערכת בקונסולת הרכב, נוח , בטוח ויפה, אנחנו נמשיך להתקשקש עם מעמד לטלפון ומטען וסיכון חיים. זו ישראל רבותי.
קובי  |  03.08.18
2.
הסיבה כתובה בכתבה
והיבואן אמר אותה במדויק: "המערכת עצמה דורשת מסך וממשק מיוחד". הבנתם? הצרכן הישראל לא קונה כי הוא מבין שעובדים עליו. כשיבואן אומר שהמערכת דורשת מסך וממשק מיוחד, הוא אומר בפירוש שהוא דופק אתכם במחיר כי בפועל מדובר בטאבלט סיני זול שמותקנת עליו מערכת הפעלה בחינם (במקרה של אנדרואיד). הוא מוכר לכם באלפי שקלים מערכת שעולה לו להתקין אותה במקרה הטוב 400 שקלים.
05.06.16