אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"עיצוב נותן נשמה"

"עיצוב נותן נשמה"

אחרי ששינה את פני המטבח במכונות קפה, מסחטות פרי ומצנמים מעוצבים, וירג'יליו בוגאטי עובר לעצב סכו"ם ש"יהפוך את האווירה בשולחן לנעימה"

06.06.2016, 08:44 | אלעד בילו

"תמיד תחשוב על השילוב בין ארגונומיה ובין אסתטיקה ופונקציונליות", כך מתאר מעצב כלי המטבח האיטלקי הידוע וירג'יליו בוגאטי, בעלי חברת בוגאטי (אין קשר למכונית), את המוטו שלו כמעצב. בוגאטי מספר שאם בעבר הקונצנזוס היה שצבעים ועיצוב נועז נועדו לעניין ילדים, "כיום גם מבוגרים מקבלים את ההחלטות החשובות ביותר שלהם באמצעות עיצוב ובאמצעות מה שהכי מושך את העיניים שלהם. בעולם המודרני פונקציונליות אינה מספיקה".

לאחרונה עיצב בוגאטי קולקציה ראשונה של סכו"ם. העיצוב שלו מציג תפיסה צבעונית ושונה לכל סעודה, והוא זכה לסיקור רב בתערוכת העיצוב העולמית Maison&Objects. "הצבע נותן שמחה לשולחן", הוא מספר על המחשבה מאחורי העיצוב ועל תרומת השימוש בצבעוניות לארוחה משפחתית רגילה. "הוא משפר את האסתטיקה והופך את הסביבה ואת האווירה ליותר מסבירות פנים. בחירת הצבעים נעשתה גם לפי המגמות והטרנדים השולטים במגזרים אחרים, דוגמת אופנה או עיצוב הבית".

מזלג עם חיוך

חזון החברה הוא פיתוח תמידי של מוצרי המטבח המוכרים, והייחוד בהם הוא החיבור בין עיצוב מסקרן לטכנולוגיה מתקדמת, לדוגמה הגדרת שעות קבועות שבהן הקומקום החשמלי ירתיח מים. הפריטים הדקורטיביים של בוגאטי, ובהם מכונות קפה מקצועיות, מצנמים ומסחטות פירות, מעוצבים בסגנון נקי, מודרני ומתוחכם ובעיקר בצבעים עזים. לדבריו, הטכנולוגיה אינה מקלקלת את החוויה העיצובית, להפך.

האמנות לא נאבדת כשמוצר הופך למתקדם טכנולוגית; "הנשמה ומימוש המוצר הם שני מרכיבים בלתי נמנעים. עיצוב מייפה ונותן נשמה למוצר, המכיל רכיב טכנולוגי ברור".

כלי מטבח מעוצבים של וירג כלי מטבח מעוצבים של וירג'יליו בוגאטי כלי מטבח מעוצבים של וירג

לדברי בוגאטי, בשנים האחרונות הסכו"ם השתדרג והפך מסתם כלי לאלמנט מרכזי וחשוב באמנות עריכת השולחן. ואולם, זה לא רק הצבע. מוצרי החברה משלבים גם חומרים שונים כאבני סברובסקי או שנהב. בוגאטי מסביר שסיפורם של מוצרים עובר בצורה הטובה ביותר באמצעות ניגודים מעניינים, כמו ברק טבעי של שנהב עם אלמנט המתכת התעשייתי. "אנחנו פונים לחדשנות ולניסויים", הוא מסביר, "והעיצובים נולדו מתוך רצון להנסות בשילובים חדשים ואינטראקציה עם מדינות, מנהגיהן והרצון לחוות חדשנות מתרבויות אחרות".

הצרכן הממוצע מספיק נועז לשלב את העיצוב שלכם במכשירים פשוטים?

"בהחלט. לקוחות מחפשים שילובים כאלה דווקא לשימוש יומיומי. הם מחפשים דברים מגוונים, פריטים יחידים ומיוחדים. הקהל רוצה מוצרים בלעדיים במהדורה מוגבלת".

בין עיצוב לטכנולוגיה

בוגאטי עומד בראש המותג (לצדו עוד 16 מבני משפחתו) שנוסד ב־1923 בלומזנה, מחוז לומברדיה, איטליה. הוא עצמו נולד ב־1932 באותה העיר. "בגיל 13 הצטרפתי להורים ולאחים שלי בפירמה", הוא נזכר, "ומיד הפכתי מעריץ של עיצוב". כבר עשרות שנים החברה משפחתית וכך תישאר. "זו בחירת המשפחה", הוא מסביר.

בוגאטי סבור כי כיום לקוחות מעריכים מוניטין ועיצוב יותר מאי פעם, והמטבח המודרני הפך לתצוגה של הבית. אנשים לא מסתירים את מכשירי החשמל, הם רוצים שכולם יוכלו לראות את הבלנדר הצבעוני והמעוצב היטב שלהם. אף שברשותי המטבח הכי לא מעוצב, אני נאלץ להסכים עם דבריו. הוא מסביר גם שכל אדם מוכן לרכוש מוצרים דוגמת אלה של החברה בבעלותו, שמתומחרים כמעט כולם באלפי שקלים.

תגיות