אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: הבנק המרכזי האירופי קנה אג"ח של פולקסווגן צילום: Volkswagen

דיווח: הבנק המרכזי האירופי קנה אג"ח של פולקסווגן

על פי מקורות, הבנק בראשותו של מריו דראגי, שהחל אתמול בתכנית רכישות אג"ח קונצרניות, ירכוש אגרות חוב של יצרנית הרכב שמועד הפדיון הסופי שלהן הוא 2019

09.06.2016, 12:25 | אמיר רוזנבאום

יום לאחר שהחל לרכוש אג"ח קונצרניות, הבנק האירופי המרכזי קנה אג"ח של יצרנית הרכב פולקסווגן. כך על פי מקורות.

קראו עוד בכלכליסט

הבנק המרכזי האירופי (ECB) בראשותו של הנגיד מריו דראגי, החל אתמול (ד') בתכנית רכישות אג"ח קונצרניות. תכנית שעליה הכריז לפני כשלושה חודשים. מדובר למעשה במהלך שנועד להזרים כסף ישירות לחברות לא פיננסיות (עסקים רגילים) זאת במטרה לעודד חברות להתרחב ולהגידל את פעילותן.

על פי הערכות, מבחנה האמיתי של התוכנית תהייה אם היצע האג"ח שיוכל הבנק לרכוש יספיק לביקושים המתוכננים והאם ניתן יהיה להמשיך את התוכנית עד שתיראנה תוצאות ראשונות – גידול משמעותי ברמת הנזילות ובקצב העמדת האשראי ועלייה של האינפלציה לכיוון רמת היעד של 2%.

חודש יוני יהיה סוער

 

החודש הקרוב צפוי להיות בעל משמעות רבה לאיחוד האירופי עקב מספר אירועים משמעותיים. האירוע הבולט מכולם הוא משאל העם בבריטניה ב-23.6 שבו אזרחי המדינה ייבחרו האם להישאר באיחוד האירופי או לצאת לדרך חדשה. על פי אתרי ההימורים במדינה, הסיכוי לעזיבת האיחוד עומד כעת על 43%.

יום לפני כן, הבנק האירופי יוציא לפועל את המכרז הראשון לתוכנית ההלוואות הישירות לבנקים בריבית אפס עד שלילית (TLTRO), בפעימה הראשונה מתוך ארבע.

שלושה ימים לאחר המשאל בבריטניה (26.6), תהייה זאת ספרד שתתייצב בפעם השנייה בתוך 6 חודשים לבחירות לפרלמנט כדי להכריע את גורלה הפוליטי של המדינה, זאת לאחר שנציגי המפלגות שנבחרו בדצמבר לא הגיעו להסכמה על זהות ראש הממשלה הבאה.

 

מריו דראגי נשיא הבנק האירופי המרכזי, צילום: אי פי איי מריו דראגי נשיא הבנק האירופי המרכזי | צילום: אי פי איי מריו דראגי נשיא הבנק האירופי המרכזי, צילום: אי פי איי

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אתה לא מבין..מריו דראגי דואג לעתיד שלו ב2019
אתה לא מבין..מריו דראגי דואג לעתיד שלו ב2019 הוא יפרוש מהבנק..ויתמנה להיות :"יועץ חיצוני" של פחוצואגן..שנימצאת לפני :"חדלות פירעון" בגלל ה"זיזלט-גייט" שיעלה לה מילארדים..וקונים אותה רק בארופה..בישראל זה רק מכורים ..וכמה נשארו 500..זה לא יביא להם תועלת...הלוואי שיתמוטטו...אחרי שאני "אכלתי" אותה איתם עם גיר חדש דפוק שמכרו לי בדגם המהודר של גולף גיינריישין 2001 2 ליטר...עשיתי צעקות וצרחות על גרמניה...שהחליפו לי את הגיר בגיר חדש על חשבונם בתנאי שלי שהם בודקים את הגיר ומודיעים לי מה היתה הבעיה(כי שהייתי חייל הייתי מכונאי של נגמ"שים-זלדות)אחרי חודש וחצי מצלצלת אלי קרין גודהק ,נציגת תלונות הציבור של המזרח התיכון בעיר וולפסבורג(המטה של פלוצוואגן" ואומרת לי כך..תשמע..טוב..טוב:"חברת פולקסואגן מודה לך על שהארת את פניה לתקלה שהיא לא ידעה עליה,הבעיה היתה שאת הגיר בונה ויוצק מחשב על פי תוכנית של המהנדסים..וקרתה תקלה במחשב(תיקנו את זה בזכותך)שאחת התעלות של העברת השמן בגיר להעברת ההילוכים האוטומטים היתה צרה ב0.9 מ"מ מן התכנון..0.9 מ"מ..צרים יצרו לחצים לא נכונים ושידרו תוצאות שגויות למחשב הגיר ולמכונית..ובגלל זה ראינו שתלונתך צודקת..וכמו שאמרת הרכב"השתולל" לך בעיות של כביש הערבה..אני מודיע לך בשם החברה שאם תקנה בעתיד כול רכב מתוצרת פולקסוואגן תצלצל אלינו..ואנחנו ניתן לך הנחת דרקטוריון מכאן...ונודיע על כך לסוכן בארץ"....לא קונה בחיים שלי את הרכב הזה...או רכב שדומה לו..בגלל השירות הלקוי בזוי של צמפיון מוטרוס שידעו על כול מכתב..והם אמרו לגרמניה:"ניסינו לתקן לו אבל הוא טראבל מייקר"....האם שמעת שפולקסואגן עשתה ריקול לכול הגולפים 2 ליטר שנת 2000-2002 שבהם הורכב גיר כזה??כי זה לא סביר שהמחשב יצק רק גיר אחד בשבילי...
Hat  |  10.06.16