אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפליקציית משלוחי האוכל הישראלית Tapingo משתלטת על הקמפוסים בארה"ב צילום: אסף גלעד

אפליקציית משלוחי האוכל הישראלית Tapingo משתלטת על הקמפוסים בארה"ב

טפינגו חתמה על הסכם עם הזכיינת הגדולה ביותר של מתחמי ההסעדה בקמפוסים בארה"ב שיאפשר לה להגיע לרבע מהקמפוסים במדינה. בעקבות ההסכם היא מגייסת עובדים נוספים למשרדי החברה בתל אביב

09.06.2016, 17:21 | אסף גלעד

הסכם אסטרטגי לאפליקציית משלוחי האוכל בקמפוסים, Tapingo, שעל מייסדיה נמנים דניאל אלמוג ואודי אוסטר. טפינגו חתמה על הסכם שותפות עם חברת ניהול המסעדות הגדולה בקמפוסים בארה"ב סודקסו (Sodexo), שיאפשר לה להגיע לנתח שוק של רבע מהקמפוסים בכל רחבי ארה"ב. טפינגו פעילה כיום בכ-115 קמפוסים בארה"ב בהם הקמפוסים של NYU, USC, ווסט פוינט, טריניטי, אוניברסיטת סנטה קלרה ואוניברסיטת אריזונה, וההסכם עם ענקית הקייטרינג יאפשר לה להגיע ל-850 קמפוסים נוספים ברחבי המדינה.

קראו עוד בכלכליסט

ההסכם יאפשר לטפינגו לחלוש על 25% מכלל הקמפוסים ולבצר את מעמדה כאפליקציית הזמנות האוכל הגדולה ביותר בארה"ב בנישת מוסדות החינוך. הוא גם יסייע לאפליקצייה הישראלית-אמריקאית להגדיל את מחזור המכירות שלה מכ-100 מיליון דולר בשנה לכמיליארד דולר בשנה או מעל ל-20 מיליון הזמנות בחודש. את מרבית הסכום הנ"ל מעבירה טפינגו בחזרה לספקי המזון, כאשר את עלות המשלוח היא מחלקת בינה לבין הקמפוס וחברות התפעול וההסעדה. ככל שהקמפוס מאפשר לטפינגו לעבוד עם יותר קפיטריות ורשתות מזון, כך עולה שיעור התמלוגים הכולל שהוא מקבל בתמורה.

דוכן של טפינגו באוניברסיטת סנטה קלרה, צילום: אסף גלעד דוכן של טפינגו באוניברסיטת סנטה קלרה | צילום: אסף גלעד דוכן של טפינגו באוניברסיטת סנטה קלרה, צילום: אסף גלעד

חברת התפעול הצרפתית סודקסו חולשת אמנם על שוק האוניברסיטאות והקולג'ים בארה"ב, אך היא מפעילה מטבחים, מזנונים ומותגי מזון גם באצטדיונים, בנייני משרדים, בתי חולים ואפילו בתי כלא. ובטפינגו מקווים להגיע בעתיד גם למוסדות הללו.

סודקסו פעילה גם בישראל ובין השאר היא מפעילה את מתחם המזון בקמפוס מיקרוסופט בהרצליה פיתוח ואף רכשה לפני שלוש שנים את מועדון הלקוחות סיבוס מידיה של המשביר בתמורה ל- 90 מיליון שקל.

 , צילום: אסף גלעד צילום: אסף גלעד  , צילום: אסף גלעד

טפינגו החלה את פעילותה ב-2012 כאפליקציית משלוחי אוכל, אך בעקבות הצפיפות בשוק המשלוחים עברה להתמקד בנישת הקמפוסים בארה"ב. היא מאפשרת לסטודנטים להזמין אוכל ושתייה מראש ולאסוף אותו מדלפק שהוקצה לצורך כך. לאחרונה אף השיקה שירות משלוחים במעונות הסטודנטים שבו מועסקים סטודנטים מקומיים.

טפינגו מעסיקה כ-50 עובדים בסן פרנסיסקו ועוד כ-25 בתל אביב. בעקבות עסקת הענק היא צפויה להגדיל את מספר העובדים ולגייס עוד 10 אנשים למשרד הישראלי כדי להתמודד עם הצורך בשדרוג התשתיות והמוצרים.  טפינגו גייסה עד היום כ-36 מיליון דולר מקרן כרמל הישראלית ושורה של משקיעים אמריקאים בהם קרן קושלה, קוואלקום, קינזון ו- DCM.

תגיות