אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל כוויות וצלקות: טבע מקפיאה שיווק של מדבקות המיגרנה ZECUITY צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

בגלל כוויות וצלקות: טבע מקפיאה שיווק של מדבקות המיגרנה ZECUITY

מדובר בתכשיר לטיפול במיגרנות - שאושר לאחר סדרת ניסויים בה נבדק על ידי 793 מטופלים. טבע: "עובדים בשיתוף פעולה עם ה-FDA"

13.06.2016, 16:46 | דרור רייך

"לחולים מומלץ להפסיק את השימוש ב-ZECUITY ולדון באפשרויות טיפול אלטרנטיביות עם רופאיהם". את ההודעה החריגה הזאת פירסמה היום (ב') ענקית התרופות טבע, שהודיעה על הקפאה יזומה של שיווק תרופת ה-ZECUITY בארצות הברית.

קראו עוד בכלכליסט

ZECUITY היא המדבקה הראשונה והיחידה שאושרה על ידי ה-FDA לטיפול במיגרנות בקרב בגירים. ZECUITY היא מדבקה חד-פעמית הניתנת במרשם, מוצמדת לעור ומשחררת באופן פעיל ודרך העור sumatriptan, התרופה הנפוצה ביותר לטיפול במיגרנות.

ZECUITY אושרה לשימוש לאחר תוכנית פיתוח נרחבת עם ניסויי שלב 3 שכללו 793 מטופלים שהשתמשו בקרוב ל-10 אלף מדבקות. בניסויים אלה, ZECUITY הציגה פרופיל בטיחות חיובי והייתה יעילה בהקלה על כאבי ראש ובחילות הנובעים ממיגרנות שעתיים לאחר הפעלת המדבקה.

התרופה הגיעה לפוטפולי של טבע מרכישת חברת התרופות הישראלית ניופאת' בתחילת 2014, תמורת 144 מיליון דולר ותקבולים נוספים של 124 מיליון דולר. טבע ניצחה אז במירוץ לרכישת החברה את אנדו פארמה. התרופה משווקת בארה"ב החל מספטמבר 2015.

השיווק נעצר לאחר שטבע קיבלה דיווחים המתארים כוויות וצלקות בחולים שטופלו ב-ZECUITY. "אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FDA כדי לפתור את השאלות שנותרו", דיווחו בטבע.

ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע, צילום: עמית שעל ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע | צילום: עמית שעל ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע, צילום: עמית שעל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות