אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אליטליה משנה תדמית: שלחה את הדיילות לקורס נימוסים צילום: אי פי איי

אליטליה משנה תדמית: שלחה את הדיילות לקורס נימוסים

אחרי 18 שנה של הפסדים, חברת התעופה האיטלקית מנסה להמריא מחדש. מתיחת הפנים כוללת גם עיצוב חדש של המטוסים, החלפה של המושבים ושדרוג של מערכות הבידור

13.06.2016, 20:22 | שירות כלכליסט

חברת התעופה האיטלקית אליטליה מנסה לשפר את התדמית הגרועה שלה. במהלך 2015 עברו 80% מאנשי צוות אליטליה הכשרת שירות לקוחות, כחלק ממהלך מקיף שיזמה חברת התעופה איתיחאד מאבו־דאבי, שרכשה את אליטליה ב־2014. באותה השנה מצבה של אליטליה היה גרוע עד כדי כך שצי המטוסים שלה עמד בסכנת קרקוע, מכיוון שלא היה לה מספיק כסף לדלק.

קראו עוד בכלכליסט

איתיחאד שילמה מעט פחות מ־400 מיליון יורו עבור 49% ממניות אליטליה, בעקבות הרכישה הצליחה החברה לחתוך את ההפסד הנקי מ־580 מיליון יורו ב־2014 ל־200 מיליון יורו ב־2015.

 , צילום: אי פי איי צילום: אי פי איי  , צילום: אי פי איי

מאז הרכישה, הרחיבה איתיחאד את היצע הטיסות של אליטליה, ושדרגה את עיצוב הפנים של צי המטוסים הישן. כאמור, הדיילות והדיילים עברו השתלמות בנושא נימוסים והליכות, שבמסגרתה הם תורגלו בפניה ללקוחות כאורחים ובשימוש בטונים נעימים יותר בדיבורם. בנוסף, מערכות הבידור הישנות במטוסים בחדשות והמושבים בהם רופדו מחדש.

 , צילום: איי אף פי צילום: איי אף פי  , צילום: איי אף פי

ג'יימס הוגאן, מנכ"ל איתיחאד, אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "אליטליה היא אייקון בתחום התעופה, והיה עלינו לבסס מחדש, אחת ולתמיד, את מעמדה ככזה".

בין שנת 1998 ל־2005 גייסה אליטליה 3 מיליארד יורו בשוק ההון, אך למרות הגיוס לא הצליחה להתאושש והכריזה על פשיטת רגל שלוש שנים אחר כך, ב־2008.

אחרי הגשת הבקשה להקפאת הליכים, חולצה אליטליה בידי קבוצת אנשי עסקים איטלקיים, אך גם תחת ניהולם היא המשיכה להפסיד ואף הפסידה את המונופול שהיה לה על קו מילאנו־רומא לחברות לואוקוסט כמו רייאנאייר.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
חברת תעופה מהגרועות שיש. טסתי איתם בקיץ 2015
חברת תעופה מהגרועות שיש. טסתי איתם בקיץ 2015 מארה"ב לישראל דרך רומא (וחזרה).  המטוסים קטנים, ישנים, מתפוררים. המושבים צפופים בצורה מבישה. אין מקום לרגליים אלא אם אתה חייזר. הכסאות צרים ולא נוחים בצורה קיצונית. בנויים לילדים קטנים בלבד. הצוות עם השירות הגרוע בעולם. אוכל מזעזע. הטיסה מארצות הברית לרומא מחרידה בגלל כל התנאים האלו. מרומא לישראל (וחזרה) הכל משתנה פלאים. מטוסים גדולים ויפים, מושבים מרווחים, המון מקום לרגליים, הצוות והאוכל לא משהו אבל הרבה יותר טוב מהטיסה מארה"ב לרומא. שילמתי מחיר מטורף כי הזמנתי טיסה מהיום למחר בלאית ברירה (הלוויה). מעל שלושת אלפים דולר ($), לטיסת בלהה. הרבה חברות נותנות החזר כספי לכאלו טיסות שטסים להלוויות או למיקרי חירום. לא היה עם מי לדבר באל-איטליה בשירות הלקוחות. הם רוצים תעודות על גבי תעודות וגם אז מחזירים חלק קטן מהכסף. לעולם לא אטוס איתם יותר. 
Helmet  |  13.06.16