אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פולקסווגן תשלם כ-15 מיליארד דולר בארה"ב על פרשת "דיזלגייט" צילום: אם סי טי

פולקסווגן תשלם כ-15 מיליארד דולר בארה"ב על פרשת "דיזלגייט"

בעלי הרכבים המעורבים יקבלו פיצוי שנע בין 5,100 ל-10,000 דולר, והם יוכלו לבחור אם לתקן את רכבם או למכור אותו בחזרה לחברה

28.06.2016, 10:39 | שירות כלכליסט

חברת פולקסווגן תשלם 14.7 מיליארד דולר כדי ליישב את התביעות נגשה במסגרת פרשיית הונאת הפליטות ברכבי הדיזל בעלי מנוע בנפח 2 ליטר. סכום זה כולל פיצויים לכל אחד מבעלי רכבים אלו.

קראו עוד בכלכליסט

העסקה צפויה לכלול גם הקצאה של 10 מיליארד דולר לתיקון הרכבים המעורבים או לחלופין – לרכישתם מהלקוחות. מדובר ב-470 אלף רכבים שבהם מותקנים מנועי דיזל אשר – לפי הודאת החברה עצמה – לוקים ברמות פליטה הגבוהות מהמותר בחוק.

מתיאס מולר, מנכ"ל פולקסווגן, צילום: בלומברג מתיאס מולר, מנכ"ל פולקסווגן | צילום: בלומברג מתיאס מולר, מנכ"ל פולקסווגן, צילום: בלומברג

ההסכם מכסה את ההליכים מצד הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית ושל ועדת משאבי האוויר של מדינת קליפורניה, והוא צפוי לקבל היום (ג') את אישור ביהמ"ש. בנוסף, במסגרת העסקה תיאלץ יצרנית הרכב הגרמנית לשלם 2.7 מיליארד דולר בקנסות ולהפריש עוד 2 מיליארד דולר לפיתוח טכנולוגיית פליטה נקייה לרכביה.

בעלי הרכבים המעורבים יקבלו כאמור כל אחד פיצוי שנע בין 5,100 ל-10,000 דולר, והם יוכלו לבחור אם לתקן את רכבם או למכור אותו בחזרה לחברה – אם יבחרו באופציה השנייה ערך הרכב ייקבע על פי ערכי המכוניות מספטמבר – לפני שנחשפה השערורייה. תנאי זה חשוב במיוחד משום שעם חשיפת ההונאה צנח ערכם של הרכבים המעורבים בשיעור ניכר.

ההסכם צפוי להיות היקר ביותר מסוגו אי פעם עבור יצרנית רכב. אולם העונש של פולקסווגן לא נגמר כאן: ישנם עדיין חקירות ותביעות המתנהלות נגד החברה והן עלולות להביא את עלויותיה של החברה בגין הפרשייה לסף יותר גבוה יותר בסביבות 18.2 מיליארד דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות