אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה: הרשויות בארה"ב חוקרות כשל שהביא להתרסקות קטלנית צילום: יצרן

טסלה: הרשויות בארה"ב חוקרות כשל שהביא להתרסקות קטלנית

מדובר בתאונה בה אירעה התנגשות בין רכב של החברה מסוג S שהיה במצב של נהיגה אוטומטית ובין משאית

01.07.2016, 09:16 | שירות כלכליסט

הרשויות בארה"ב מסרו אתמול (ה') כי פתחו בחקירה ראשונית בנוגע ל-25 אלף רכבי מודל S של טסלה לאחר התרסקות קטלנית של אחד מהם, בשל שימוש במנגנון ה"טייס האוטומטי".

קראו עוד בכלכליסט

מינהל הבטיחות לדרכים האמריקאי (NHTSA) מסר שההתרסקות אירעה ברכב משנת 2015 שבו הפעיל הנהג את מנגנון הנהיגה האוטומטית. לדברי מינהל הבטיחות, "יש לבדוק את התכנון והעיצוב של כל מנגנוני הנהיגה שפעלו בעת ההתרסקות". זהו צעד ראשון לפני שהסוכנות תוכל לבקש צו משפטי לביצוע ריקול של הרכבים אם ממצאיה יראו שקיימת ברכבים אלו סכנה.

 , צילום: איי אף פי צילום: איי אף פי  , צילום: איי אף פי

טסלה הודיעה אתמול כי התאונה הקטלנית הייתה "המוות הראשון ביותר מ-209 מיליון קילומטר של שימוש בנהיגה האוטומטית של רכבי טסלה", לעומת ממוצע של מוות אחד לכל 96 מיליון קילומטר בעולם כולו. יצרנית הרכבים החשמליים אמרה כי היא "דיווחה ל-NHTSA על האירוע מיד לאחר שהתרחש. חשוב להדגיש שהצעדים של מינהל הבטיחות בדרכים הם פשוט הערכה ראשונית כדי לקבוע אם המנגנון פעל בהתאם לציפיות".

התאונה הקטלנית אירעה בחודש מאי בפלורידה לאחר שמשאית חצתה כביש מהיר, בעת שרכב טסלה נסע בנהיגה אוטומטית. הרכב עבר מתחת לנגרר שמאחוריה, וזה פגע בחלון הקדמי והנהג נהרג. "הן מנגנון הנהיגה האוטומטית והן הנהג לא שמו לב לחלקו הלבן של הנגרר על רקע השמיים הבהירים ועל כן לא נעשה שימוש בבלמי הרכב", כתבה טסלה.

החברה הוסיפה כי על לקוחותיה להבין שמנגנון הנהג האוטומטי עדיין נמצא בשלב ניסוי, וזאת עוד לפני שהם בוחרים להפעיל אותו. לדברי החברה, "עליכם לשמור על השליטה והאחריות לנהיגה שלכם".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
צודק. התייחסתי לטענה של טסלה שהארוע הראשון קרה
צודק. התייחסתי לטענה של טסלה שהארוע הראשון קרה לאחר 209 מיליון ק"מ בשעה ששיעור התמותה הממוצע בארה"ב הוא אחד ל-130 מיליון ק"מ. תחת ההנחה הפרועה הזאת, ששיעור המוות הממוצע הוא 1 ל-209 מיליון ק"מ תחת תנאים אידאליים, הטייס האוטומטי של טסלה מסוכן פי כמה מנהג אנושי. הבעיה היותר גדולה היא שלא ברור לי איך ניתן לעשות וריפיקציה למערכת כזו, ששגיאה שקורה פעם במיליון שעות פעולה הופכת אותה למסוכנת.
igotit  |  03.07.16
2.
להיפך. שיעור התאונות הכללי בארה"ב הוא בקירוב מוות
להיפך. שיעור התאונות הכללי בארה"ב הוא בקירוב מוות אחד לכל 151 מיליון ק"מ, אבל זה כולל הכל, נהיגה בגשם, שלג, ערפל, כבישים עם נתיב אחד, וכו. כל אלה הם תנאים שבהם ה"טייס האוטומטי" של טסלה מסרב לסוע. הטייס האוטומטי של טסלה נוסע רק בתנאי דרך טובים, בכבישים שבהם יש הפרדה בין הנתיבים, או בקיצור, בכבישים בטוחים שבהם שיעורי התאונות נמוכים בהרבה. בהערכה זהירה, הטייס האוטומטי של טסלה מסוכן פי כמה מנהגים אנושיים.
Submarine  |  02.07.16
לכל התגובות