אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאיפה מגיע הקפה שלכם?

מאיפה מגיע הקפה שלכם?

דו"ח הקיימות של שטראוס מציג שיפורים חברתיים מדידים

27.07.2016, 09:03 | גיל קליאן
שטראוס פרסמה בשבוע שעבר את דו"ח הקיימות שלה לשנת 2015, הדו"ח התשיעי של החברה, הנחשב למתקדם ביותר יחסית לנוף המקומי.

שטראוס מצליחה למדוד כמותית את ההשלכות החברתיות והסביבתיות של פעילותה העסקית, מה שמאפשר לה גם להציב יעדים מדידים לשיפור, להישאר ממוקדת בנושאים ברורים וספורים, ולא להזניח את הנושאים הכואבים והלא נוחים, כמו תכולת הסוכר במוצריה. כאשר החברה מודדת השפעה חברתית וסביבתית, היא יכולה להתחיל לנהל את ההשפעות שלה, תוך ניסיון להפוך את ההשפעה השלילית לחיובית.

בזכות המדדים הכמותיים אפשר לעקוב אחר כמות הקפה שהיא רכשה ממקורות של סחר הוגן, 10%; כמות הרכישות מעסקים בבעלות נשים, 5% מהיקף הרכש; ואחר התוכניות שלה לעתיד, למשל הגדלת מכירות מוצרים התורמים לאורח חיים בריא ב־15% עד שנת 2020.

עפרה שטראוס עפרה שטראוס עפרה שטראוס

1. מקדמים נשים להנהלה

42% מהמנהלים בשטראוס הם נשים

שיעור המנהלות בשטראוס ב־2015 הגיע ל־42%. מדובר בעלייה הדרגתית לעומת 41% בשנת 2014, 39% בשנת 2013 ו־37% בשנת 2012.

שטראוס הציבה יעד כמותי ברור להגיע ל־50% נשים בהנהלת החברה עד 2020. כדי לעמוד ביעד הזה החלה שטראוס בתהליכי איתור נשים לקידום: היא הפעילה מנטורינג לנשים, וגיבשה קבוצת "עמיתות" המורכבת ממנהלות ומועמדות לקידום. קבוצות כאלה יכולות לטפל באחת הבעיות המרכזיות העומדות בפני נשים שרוצות להתקדם לתפקידי ניהול – היעדר נטוורקינג מספק.

2. בונוס על קידום נשים

נוסחת הבונוס מוכיחה את עצמה

אחת הדרכים של שטראוס לקדם נשים להנהלה היא לתת בונוסים למנהלים שמקדמים נשים. היעד הזה נמצא בנוסחת הבונוס כבר כמה שנים, ונראה שהשיטה מוכיחה את עצמה. בחברה מעריכים כי יעד קידום הנשים יישאר בנוסחאות הבונוס של כל המנהלים בשטראוס בכל העולם עד אשר תגיע הקבוצה ל־50% מנהלות.

שטראוס פועלת במגוון רחב של מדינות, והסיבה שנושא קידום הנשים יכול לככב בנוסחאות הבונוס של כל מנהלי הקבוצה היא שנשים מקופחות לעומת גברים בכל מדינה, ובכל תחום פעילות.

3. הסוכר עדיין גבוה

ירידה של 1% בלבד בצריכת הסוכר

הטענה המרכזית כיום כלפי חברות המזון המתועש היא כמות הסוכר שהן מוספיות למוצריהן. חברה כמו שטראוס, שהמוצר הנמכר ביותר שלה הוא מילקי, צריכה לקחת לתשומת לבה ביקורות מסוג זה. שטראוס דיווחה בדו"ח על הפחתה של 35%–15% בכמות הסוכר במוצרים ספציפיים כמו שוקולד פרה ושוקו יטבתה, אך כמות הסוכר הכללית שנצרכה בחברה ירדה בשיעור זניח של 1% בלבד, ל־18.2 אלף טונות. אחד הקשיים בהפחתת סוכר וולונטרית כזו הוא שהמוצרים של המתחרים עדיין עמוסי סוכר וערבים יותר לחך.

4. צמצום פערים כלכליים

שטראוס העלתה את שכר המינימום

בתחילת 2016 הודיעה שטראוס על מהלך להעלאת שכר העובדים בתחתית הפירמידה במטרה לצמצם פערים כלכליים. החברה החליטה להפסיק להיצמד לשכר המינימום החוקי וקבעה שכר מינימום חודשי הגבוה ממנו ב־300 שקל. החברה גם העניקה קרן השתלמות לכל העובדים הקבועים, כדי לסייע להם לחסוך לטווח ארוך, וכן השתתפות של 500 שקל בחודש בתשלום על מעונות יום לילדי עובדים שגילם עד 3 — מהלכים שהותנעו בין היתר על רקע ההפגנות נגד בכירי החברה במחאה החברתית של 2011.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות