אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון: ההכנסות זינקו ב-31%, המניה עולה ב-2.5% במסחר המאוחר צילום: אימג'בנק, Gettyimages

אמזון: ההכנסות זינקו ב-31%, המניה עולה ב-2.5% במסחר המאוחר

ההכנסות עמדו על 30.4 מיליארד דולר ברבעון השני; 30% מהן מגיעות מחטיבת השירותים, זאת לעומת 26% ברבעון המקביל אשתקד

28.07.2016, 23:47 | הראל עילם

אמזוןפרסמה הערב (ה') את הדו"ח הרבעוני שלה. למרות שעקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, מניות החברה רשמו ירידה קלה של 0.75% במסחר המאוחר עקב אכזבות האנליסטים מהתחזיות לרבעון הבא. עם זאת, בסופו של דבר המנייה רשמה עלייה של 2.5%.

קראו עוד בכלכליסט

החברה דיווחה על הכנסות בגובה 30.4 מיליארד דולר, מעל ממוצע הערכות האנליסטים שעמדו על 29.5 מיליארד דולר, ועלייה חדה במיוחד של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אמזון הצליחה להאיץ את קצבי הצמיחה שלה, כאשר לפני כשנה היא רשמה צמיחה של 20% בהכנסות. 

בנוסף, אמזון דיווחה על רווח מתואם בגובה 1.78 דולר למניה או 857 מיליון דולר  – הרבה מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 1.11 דולר למניה, ומעבר לרווח של החברה לפני כשנה, שעמד על 19 סנט למניה. זהו שיעור חריג למדי עבור אמזון, שברוב המקרים רושמת רווחים צנועים בלבד – החברה נוהגת להשקיע את כל הכנסותיה בחזרה בחברה על מנת לפתח את התשתיות והטכנולוגיות שלה.

מסיבה זו, מבחינות רבות הפרמטר החשוב ביותר בבחינת ביצועי אמזון היא הסתכלות על שולי הרווח התפעולי, שזינקו מ-2% ברבעון המקביל אשתקד ל-4.2% ברבעון זה. הסיבה העיקרית לכך היא המעבר של חלק גודל והולך מהכנסות אמזון ממכירת מוצרים קמעונאיים למכירת שירותי אינטרנט ומדיה. 30% מהכנסותיה של אמזון מגיעות מחטיבת שירותי האינטרנט, AWS, וכן משירותי מדיה כגון שירות הסטרימינג של החברה. לשם השוואה, רק 26% מהכנסותיה של אמזון הגיעו ממכירת שירותים לפני כשנה.

ג ג'ף בזוס | צילום: בלומברג ג

עם זאת, כאמור, המניה רשמה ירידה קלה מיד לאחר פרסום הדו"ח בעקבות התחזית לרבעון הבא - החברה חוזה כי תרשום הכנסות שנעות בין 31 ל-33.5 מיליארד דולר, עם רווח נקי שנע בין 50 ל-650 מיליון דולר. זאת לעומת תחזיות האנליסטים שעומדות על 31.6 מיליארד דולר בהכנסות.

אמזון תכה את סינגלס דיי הסיני?

 

הדו"ח הרבעוני מתפרסם מספר ימים לאחר שאמזון ערכה את חג "פריים דיי" השני שלה – חג קניות מומצא שאמור להתחרות ב"סינגלס דיי" הסיני שהפך בשנים האחרונות לתופעה בולטת ומביא לזינוקים אדירים בהכנסותיה של המתחרה עליבאבא. אמזון טוענת כי המכירות בפריים דיי הנוכחי זינקו ב-60% לעומת השנה הקודמת, וכי זה היה יום הקניות הטוב ביותר שלה אי פעם – טוב יותר אפילו ממכירות בלאק פרידיי וסייבר מונדיי.

אבל תוצאות פריים דיי 2016 לא נכללות בתוצאות הרבעון הנוכחי. עדיין, זה היה רבעון עמוס במיוחד עבור החברה, שממשיכה את האסטרטגיה ארוכת השנים של המנכ"ל והמייסד ג'ף בזוס. בזוס תמיד מפנה את כל הכנסותיה של החברה בחזרה לתוך החברה, עם השקעות בתשתיות, טכנולוגיה וכוח אדם. רק אמש אמזון הכריזה על השקעה במרכז הפצה ואחסון עצום בגודלו באילינוי, שיפרס על פני 70 דונם. ברבעון הזה, אמזון השקיעה בהרחבת תוכנית הרחפנים השאפתנית שלה לבריטניה, התחייבה להשקיע כ-3 מיליארד דולר בחדירה מהירה להודו, כולל השקת שירות פריים במדינה, המשיכה לפתח את חטיבת הבינה המלאכותית שלה על מנת לשפר את הסייעת החכמה אלקסה וקרובה להשלים את הקמת המטה המפואר החדש שלה בלב סיאטל.

אמזון רושמת צמיחה נאה וקבועה בחמשת החודשים האחרונים, ומתחילת השנה מניית אמזון צמחה ב-18%. החברה נסחרת קרוב לשיא כל השיאים שלה כעת, והיא קרובה להיכנס לרשימת חמש החברות הפומביות הגדולות בארצות הברית, ברגע שתעקוף את ברקשייר האתווי, החברה שאותה הקים המיליארדר וורן באפט, ולהפוך את  בזוס לאדם השני הכי עשיר בעולם, לאחר שכבר עקף את שוויו של באפט. בזוס שני כעת רק למייסד זארה, אמנקיו אורטגה. על מנת לעקוף אותו, מניית אמזון צריכה להגיע לשווי של 850 דולר.

 

רחפן של אמזון רחפן של אמזון רחפן של אמזון

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות