אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביוניליוור ישראל ידעו והסתירו: הזיהום בקורנפלקס החל לפני חודש צילום: עמית מגל

ביוניליוור ישראל ידעו והסתירו: הזיהום בקורנפלקס החל לפני חודש

לאחר החשיפה על הזיהום בדגני הבוקר מסתבר כעת כי החשד לזיהום בקו הייצור עלה כבר לפני חודש ובעקבותיו החברה הקפיאה את הפעילות לזמן מה, זאת מבלי ליידע את הצרכנים או את משרד הבריאות; החברה טרם הביעה נכונות לזכות לקוחות

28.07.2016, 19:15 | נורית קדוש

הזיהום בקווי הייצור של יוניליוור ישראל: היום (ה') נודע כי הסתרת הדבר לא הייתה בבחינת אירוע חד פעמי, אלא התנהלות חוזרת, לאחר שהזיהום החל כבר לפני חודש. החברה עצרה את הייצור וחידשה אותו כעבור זמן מה, מבלי לעדכן את הצרכנים או משרד הבריאות. לטענת קמעונאים, המחסור במוצרי קורנפלקס תלמה נרשם לאורך החודש האחרון והחברה הסבירה זאת בחוסר יכולת לעמוד בהיקפי הביקוש. בשלב זה, החברה לא הביעה על נכונותה לזכות את לקוחותיה על מוצרים שרכשו.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"לית יוניליוור ישראל: "לא רצינו לזרוע פאניקה" ענת גבריאל גיבתה את האופן בו פעלה החברה בנוגע לפרסום ההודעה על הזיהום בקו הייצור של קורנפלקס תלמה; לדבריה, "הכלנו את כל הבעיה בתוך המפעל" נורית קדוש, 11 תגובותלכתבה המלאה

יוניליוור אישרה את הדברים ומסרה: "לפני מספר שבועות נמצא חשד לסלמונלה בקו אריזה אחד מתוך שמונה. הקו נוקה ושותק למשך 24 שעות, וחזר לפעול. שאר הקווים המשיכו לייצר כרגיל".

רק הערב נימקה ענת גבריאל מנכ"לית יוניליוור ישראל את ההסתרה בחוסר רצון לגרום לפאניקה בציבור. כיוון שמדובר במוצר המהווה מרכיב יומיומי בתזונת רבים בציבור, נראה שמדובר בהחלטה שתגרום משבר אמון חסר תקדים.

גבריאל סירבה לשוחח עם כלי התקשורת, למעט ראיון לתכנית חסכון בערוץ 2 בו הסבירה את המניע להסתרה. "לא רצינו לזרוע פאניקה בציבור ולדבר על זיהומים. בערב כבר העברנו הודעה יותר מפורטת". למרות ההכרה בכך שהסתירה מידע מהצרכנים, גיבתה גבריאל את האופן בו פעלה החברה. "כשהעיתונאים פנו אלינו אתמול, אמרנו להם שהייתה לנו תקלה במסגרת בדיקות אבטחת איכות שלנו. גילינו בעיות, ולמעשה הכלנו את כל הבעיה בתוך המפעל".

ענת גבריאל, מנ"כלית יוניליוור ישראל, צילום: שי יחזקאל ענת גבריאל, מנ"כלית יוניליוור ישראל | צילום: שי יחזקאל ענת גבריאל, מנ"כלית יוניליוור ישראל, צילום: שי יחזקאל

על פי ההערכות, לא מדובר בפגם באחד מחומרי הגלם, כי בזיהום שמקורו בגורם האנושי. ככל הנראה מדובר בחיידק הסלמונלה, שהגיע לקו הייצור על ידי אחד העובדים או הטכנאים המטפלים בקו הייצור.

הבוקר טענה החברה כי חזרה לייצר ולשווק את קורנפלקס תלמה. זאת לאחר גילוי הזיהום בקו הייצור, בעקבותיו הקפיאה הפעילות.

אתמול, הכחישה יוניליוור כי קיימת בעיה בקווי הייצור שלה, בעקבותיה עצרה ייצור הקורנפלקס, עד לקראת חצות אז הודיעה כי הבדיקות שערכה הצביעו על זיהום בקו הייצור. ממשרד הבריאות נמסר הבוקר כי: "מבירור מול החברה עולה כי במסגרת בקרת האיכות העצמית של החברה נמצאה חריגה מיקרוביולוגית בשל זיהום משני בקו הייצור. החברה הקפיאה את שווק המוצרים הללו. כיוון שהמוצרים לא יצאו מהמפעל לדרכי השיווק, אין חובה לפרסם הודעה לציבור".

כזכור, אתמול פרסמנו כי בשבוע החולף נוצר מחסור בקורנפלקס תלמה מסוג פתיתי תירס קלויים ודליפקאן, בעקבות תקלת איכות ביצור. בעקבות התקלה, שפגעה באלפי אריזות, לא סיפקה החברה את מלוא ההזמנות לחנויות.

ביוניליוור דחו אתמול את הטענות, לא התייחסו לעניין תקלת האיכות ומסרו בתגובה: "חברתנו מבצעת באופן שוטף בדיקות מחמירות מאוד לכל מוצריה, טרם יציאתם לשוק. לעתים בדיקות אלו גורמות לחוסרים זמניים. עם זאת, חברתנו מעולם לא מתפשרת על איכות ותקינות מוצריה. כמובן שכל מוצרי החברה, לרבות דגני הבוקר של תלמה תקינים ובטוחים לשימוש".

האם הלקוחות יזוכו?

למרות החשש בקרב הצרכנים כי הזיהום חדר גם למוצרים שרכשו, יוניליוור לא הודיעה עדיין על נכונותה לזכות את לקוחותיה. החברה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה הבהרה כי המוצרים שיצאו את שערי המפעל בטוחים לחלוטין.

לטענת לקוחה שהביעה חשש לצרוך את המוצר, השיבה נציגת החברה כי "במידה וברצונך להשיב את המוצרים, את מוזמנת לפנות למקום הרכישה ולהשיב לשם את האריזה הסגורה. אם האריזה פתוחה כבר - את מוזמנת לכתוב לנו הודעה פרטית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות