אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דידי צ'אושינג שרכשה את אובר סין תשקיע גם במתחרה הסינגפורית צילום: איי אף פי

דידי צ'אושינג שרכשה את אובר סין תשקיע גם במתחרה הסינגפורית

חברת ההסעות הסינית תוביל סבב גיוס של מיליארד דולר ב-Grab Taxi, היריבה של אובר בסינגפור. מנכ"ל גראב כתב לעובדים: "ההצלחה של דידי מוכיחה שאנחנו יכולים לנצח את אובר במגרש שלהם"

04.08.2016, 12:08 | הראל עילם

חברת המוניות הסינית דידי צ'אושינג אולי הכריזה על כוונתה לרכוש את הפעילות המקומית של אובר, אבל נראה כי התחרות בין שתי החברות עדיין בעיצומה. דידי ממשיכה לשתף פעולה עם שירותי הסעות מסביב לעולם בפיתוח טכנולוגיה ועכשיו היא גם מובילה סבב השקעה של מיליארד דולר במתחרה הסינגפורית של אובר, Grab Taxi.

קראו עוד בכלכליסט

הדיווחים על סבב הגיוס הופיעו לראשונה אתמול (ד') ומאז זכו לאישושים מצד מקורות של סוכנות הידיעות בלומברג, "וול סטריט ג'ורנל" ואחרים. נכון לרגע זה, מסתמן כי גראב מעוניינת לגייס כמיליארד דולר, כאשר 600 מיליון דולר אמורים להגיע מדידי וסופטבנק, ענקית התקשורת היפנית שגם מושקעת בדידי הן בצורה ישירה, והן בצורה עקיפה, דרך ההשקעה של חברת האינטרנט הסינית עליבאבא, שסופטבנק מושקעת בה. דידי כבר לקחה בעבר חלק בסבב השקעות של 350 מיליון דולר בגראב.

טראוויס קלניק. מנכ"ל אובר. צריך להערך לתחרות גם בסינגפור, צילום: בלומברג טראוויס קלניק. מנכ"ל אובר. צריך להערך לתחרות גם בסינגפור | צילום: בלומברג טראוויס קלניק. מנכ"ל אובר. צריך להערך לתחרות גם בסינגפור, צילום: בלומברג

לאחר רכישת אובר סין, לא היה ברור האם דידי מתכוונת להפסיק להתחרות באובר הבינלאומית ומה יקרה לשיתופי הפעולה של החברה עם המתחרות הבינלאומיות של אובר. אבל כעת ברור כי המלחמה המרה בין שתי החברות לא תמה. בסוף 2015, דידי הצטרפה לברית של חברות הסעות שמטרתה המוצהרת היא להתחרות באובר. אחת מהחברות האחרות בברית הזאת היא גראב, ואחרות הן Ola ההודית ו-Lyft האמריקאית. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות הללו, משתמשים בכל אחת מהאפליקציות יכולים להשתמש באפליקציה גם כאשר הם בחו"ל – כך שמשתמש דידי, למשל, שיזמין דרכה מונית בסינגפור, יענה על ידי גראב.

נראה כי רכישת אובר סין רק חיזקה את תחושת הביטחון של גראב לגבי יכולתה לנצח את אובר בשוק הסינגפורי. גראב מחזיקה כיום כמחצית מהשוק המקומי. "הם הפסידו פעם אחת ואנחנו נגרום להם להפסיד שוב" כתב מנכ"ל גראב, אנתוני טאן, במכתב פנימי לעובדים שדלף לרשת. "ההצלחה של דידי מחזקת את מה שידענו כל הזמן, שהמתחרים המקומיים של אובר יכולים לנצח אותה במגרש שלהם. לאחר העסקה בסין, אנחנו מצפים שאובר תפנה את תשומת הלב והמשאבים שלה לאזור שלנו – אבל אם נשאר נאמנים לחזון שלנו, אנחנו יכולים לנצח". ואכן נראה כי טאן צודק – דיווחים נפרדים בתקשורת מוסרים כי אובר החלה להעביר משאבים מהפעילות הסינית שלה להודו ולמדינות אסייתיות אחרות.

גראב קמה ב-2011 בסינגפור ומאז התרחבה גם לתאילנד, אינדונזיה, ויאטנם, מלזיה והפיליפינים. לפני כשנה החברה דיווחה כי יש לה למעלה מ-4 מיליון משתמשים פעילים ו-75 אלף נהגים.

עד כה, אובר מתקשה לרשום הצלחה משמעותית במדינות המזרח הרחוק. דרום קוריאה אסרה על השירות ואף הוציאה צו מאסר כנגד טראוויס קלאניק, מנכ"ל אובר. בסין, החברה רשמה הפסדים של למעלה מ-2 מיליארד דולר, ובסינגפור כאמור החברה מתקשה להתחרות בגראב. אבל שוק המוניות האסייתי, בין השאר בגלל גורמים כגון אורבניזציה מהירה, מחסור בתשתיות תחבורה ציבורית יעילות ואוכלוסיה ענייה ברובה שאינה יכולה להרשות לעצמה רכב פרטי, צפוי לצמוח במהירות בעשור הקרוב – וההכנסות השנתיות צפויות לצמוח מ-2.5 מיליארד דולר אשתקד ל-13.1 מיליארד דולר ב-2025.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות