אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובר מציינת 2 מיליארד נסיעות שבוצעו באמצעות השירות צילום: רויטרס

אובר מציינת 2 מיליארד נסיעות שבוצעו באמצעות השירות

חצי שנה בלבד לאחר שציינה את הנסיעה המיליארד, אפליקציית הנסיעות הכפילה את כמות הנסיעות שסיפקה. הצמיחה המהירה מיוחסת להתפשטות הגלובלית של החברה, ובמיוחד לגידול המהיר בסין

19.07.2016, 14:33 | עומר כביר

מפתחת אפליקציית הזמנת הנסיעות אובר (Uber) הגיעה לנקודת ציון של 2 מיליארד נסיעות שבוצעו באמצעות השירות שלה – כך הודיע הלילה מייסד ומנכ"ל החברה, טראוויס קאלניק, בפוסט שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו.

קראו עוד בכלכליסט

אובר מגיעה ליעד זה חצי שנה בלבד אחרי שרשמה את הנסיעה המיליארד שלה. הנסיעה ה-2 מיליארד התרחשה ביום שבת, בשעה 7:16 שעון ישראל, כאשר 147 נסיעות שהחלו בשנייה זו בדיוק חולקות בתואר הנסיעה ה-2 מיליארד. "הנסיעות התרחשו ב-16 מדינות על חמש יבשות, מקוסטה ריקה לרוסיה ומסין לאוסטרליה", כתב קאלניק. "הארוכה מבניהן נמשכה יותר משעה, כשהרוכב והנהג חצו את בירת אינדונזיה ג'קרטה. הקצרת – נסיעה שיתופית בסין שנמשכה רק שלוש דקות".

מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק. תחרות עם החברה הסינית, צילום: בלומברג מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק. תחרות עם החברה הסינית | צילום: בלומברג מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק. תחרות עם החברה הסינית, צילום: בלומברג

כל אחד מהנוסעים ב-147 נסיעות אלו יקבל קרדיט של 450 דולר לשימוש באובר, כסמל לפעילותה של החברה ב-450 ערים בעולם. "נדרשו לנו חמש שנים להגיע לנסיעה המיליארד שלנו, שישה חודשים כדי להגיע למיליארד הבא... ואנחנו מקווים להגיע לשלישי אפילו מהר יותר", הוסיף קאלניק.

הצמיחה המהירה של אובר מיוחסת לתנופת ההתפשטות הגלובלית שלה, ובמיוחד לקצב הגידול המהיר שלה בסין. לפי רויטרס, 54 מ-147 נסיעות ה-2 מיליארד התרחשו במדינה, ו-5 מ-10 הערים עם נפח הנסיעות הגדול ביותר נמצאות בסין. במדינה מתחרה אובר נגד דידי צ'אקסינג המקומית, שלפני כחודשיים גייסה מיליארד דולר מאפל. דידי צ'אקסינג פעילה ב-400 ערים בסין, רשמה ב-2015 לבדה 1.4 מיליארד נסיעות ולפי הערכות אנליסטים מחזיקה ב-87% משוק אפליקציות הנסיעות במדינה.

עם זאת, אחרי שהשלימה ביוני גיוס של 3.5 מיליארד דולר מקרן סעודית ונטלה ביולי הלוואה על סך 1.15 מיליארד דולר יש לחברה די מזומנים על מנת להתמודד עם מספר מתחרים משמעותיים.

תגיות