אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וולמארט רוצה להשקיע 3 מיליארד דולר בסטארט-אפ כדי להתחרות באמזון צילום: אי פי איי

וולמארט רוצה להשקיע 3 מיליארד דולר בסטארט-אפ כדי להתחרות באמזון

ענקית הקמעונאות האמריקאית לא הצליחה עד היום לבסס אסטרטגיית מסחר מקוון יעילה. כעת היא מעוניינת לרכוש את jet.com, סטארט-אפ שמטרתו לשנות את עולם המסחר המקוון

04.08.2016, 13:00 | רפאל קאהאן

וולמארט נמצאת במו"מ לרכישת jet.com, סטארט-אפ אמריקאי, בעסקה שעשויה להסתכם ב-3 מיליארד דולר. על פי דיווח של אתר RECODE אתמול (ד'), המטרה העיקרית של הרכישה היא לאפשר לוולמארט גישה לטכנולוגיה ולידע העסקי של מייסד החברה, מארק לור, בתחום.

קראו עוד בכלכליסט

וולמארט שוקלת השקעה בקנה מידה כזה עקב הכישלון שלה בהתמודדות מול אמזון בתחום המסחר המקוון. מחזור המכירות של האחרונה עמד על כ-99 מיליארד דולר בשנה שעברה ללא עסקי הענן המצליחים (מאוד) שלה. זאת לעומת כ-14 מיליארד דולר עבור חטיבת המסחר המקוון של וולמארט.

וולמארט. לא הצליחה לבסס נוכחות רשת, צילום: בלומברג וולמארט. לא הצליחה לבסס נוכחות רשת | צילום: בלומברג וולמארט. לא הצליחה לבסס נוכחות רשת, צילום: בלומברג

מארק לור נחשב לגאון בתחום המכירות באינטרנט, הסטארט-אפ הקודם שהקים, שהחזיק את diapers,com ו-soap.com, נמכר לאמזון בכ-550 מיליון דולר ב-2010. שני האתרים האלה, הראשון בתחום מוצרי התינוקות והשני בתחום הטואלטיקה נחשבים היום למובילים בתחומם. וולמארט נחושה שלא לתת ללור להתחמק ממנה הפעם והיא מוכנה להשקיע סכום משמעותי לשם כך.

jet.com גייסה עד היום כ-800 מיליון דולר, בעיקר בזכות האמון של המשקיעים בלור. היא שורפת כיום כ-20 מיליון דולר בחודש על פרסום בלבד. עם זאת, עבור לא מעט מומחים לחברה של לור יש מודל עסקי שעשוי להוות שובר שיוויון עבור וולמארט, היא מציעה מודל תמחור דינאמי שמאפשר לשנות את מחיר המוצר בהתבסס על מיקום הלקוח והמרחק ממחסני הספק וגם הורדת המחיר בהתאם לכמות המוצרים שהלקוח מוסיף להזמנה שלו.

השילוב של הכוח הקמעונאי של וולמארט והיכולות העסקיות של לור עשויות לייצר מתחרה רצינית מאוד עבור אמזון. אך לור טרם החליט אם וולמארט היא אכן השותפה המתאימה עבורו ולאמזון יש עדיין יכולת להגיב ולנסות למנוע את העסקה.

תגיות