אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל Yelp: העדכון החדש של גוגל מיועד לפגוע במתחרים

מנכ"ל Yelp: העדכון החדש של גוגל מיועד לפגוע במתחרים

שינוי חדש בדרך הצגת תוצאות החיפוש במובייל דוחק אתרי דירוג כמו Yelp ו-TripAdvisor לעמוד התוצאות השלישי ומנכ"לי שתי החברות מאשימים את גוגל שהיא נוהגת כמונופול

07.08.2016, 14:35 | נמרוד צוק
גוגל מעוררת פעם נוספת את זעמם של ראשי Yelp וטריפאדוויזור, עם שינוי חדש בתצוגת תוצאות החיפוש במובייל שמציג בגלילה השנייה בחיפוש של בתי עסק מהטלפון אזור תוכן חדש תחת הכותרת "ביקורות נוספות".

קראו עוד בכלכליסט

ג'רמי סטופלמן, מנכ"ל ומייסד Yelp, התנגח בפיצ'ר החדש בציוץ זועם שכלל צילום מסך מחיפוש שביצע אחר המסעדה "גארי דאנקו". בתוצאות ניתן לראות במסך הראשון מידע על המסעדה והפניה לביקורות עליה בגוגל, ובמסך השני את אזור התוכן החדש ובו שתי הפניות בולטות לאתר ביקורות המסעדות "זאגאט", גם הוא בבעלות גוגל, לצד הפניות למספר מקורות אחרים, ללא כל אזכור ל-Yelp. "גוגל המונופוליסטית לא מסופקת מניכוס הדף הראשון אז עתה הם לקחו גם את הדף השני", הוא כתב.

מנכ"ל Tripadvisor סטפן קאופר, שהציוץ מוען אליו, הגיב גם הוא בביקורת וכתב "אם גוגל רק היתה מאפשרת לאנשים לחפש מה שמעניין אותם במקום לדחוף להם את התוכן שלה כל הזמן".

שתי החברות לקחו חלק בתביעה האנטי-מונופוליסטית של האיחוד האירופי נגד גוגל, ומדברים שמנהליהן השמיעו בעבר ניתן היה להבין כי הן מאשימות את גוגל בדחיקה מכוונת של ביקורות הגולשים שלהן לשולי תוצאות החיפוש כחלק מאסטרטגיה שנועדה לקדם את התכנים והשירותים המקבילים של גוגל עצמה. בדצמבר האחרון אמר סטופלמן בראיון לאתר recode כי "גוגל יצאה מדעתה לחלוטין, והיא נוקטת בכל צעד אפשרי כדי לשמר את המונופול שלה".

לפני מספר חודשים התרחשה תקרית פומבית אחרת בין גוגל לבין השניים לאחר שבמשך כמה ימים הציגו תוצאות החיפוש את תכניה של גוגל במיקום גבוה יותר מאשר אלו של Yelp וטריפ אדוויזור, גם כאשר החיפוש כלל במפורש את שמות האתרים, דבר שהסב להן אבדן הכנסות ניכר. אז טענה גוגל כי זו היתה טעות שנגרמה כתוצאה מבאג. החברה סירבה עד כה להגיב לטענות החדשות. 

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
 אני לא אומר שגוגל בסדר, אלא שהבעיה היא
 אני לא אומר שגוגל בסדר, אלא שהבעיה היא לא נתח השוק או הגודל של גוגל - הבעיה היא שגוגל משקרת בתוצאות החיפוש, וזה לא בגלל שגוגל גדולים, גם אם הם היו קטנים הם היו יכולים לעשות את אותו הדבר. לצעוק מונופול לא עוזר כשהבעיה האמיתית היא שגוגל משקרת לנו בפנים.
Tree  |  08.08.16
5.
איזה עוד מנועי חיפוש? מונופול זה כשגוף אחד
איזה עוד מנועי חיפוש? מונופול זה כשגוף אחד שולט בשוק מסויים ועושה בו ברצונו משום שהוא שולט בו. גוגל שולטת במשהו כמו 90% משוק החיפוש(לא בדקתי אבל אני מאמין שזה קרוב מאוד), לא בטוח אם יש עוד שוק בעולם! (אינטרנט,מוצרים,פיננסים) שיש לחברה אחת כזאת שליטה. זה שהיא נותנת אותו בחינם לא אומר שהיא לא מונופול. ובגלל שהיא שולטת ב90% משוק החיפוש היא יכולה לדחוף אחרים למטה ולהעלים אותם בהתאם לאינטרסים שלה. נכון שהיא המציאה את השוק הזה, ונכון שהיא נותנת מוצר מצויין, אבל גוגל נהייתה שער האינטרנט של העולם , ומוצר בסיסי באינטרנט ולכן היא לא יכולה לעשות מה שבא לה. ושום דבר לא בחינם, היא עושה מזה כסף וגורמת לחברות (לא לאנשים פרטיים) להוציא הרבה כסף כדי להתקדם במנוע החיפוש שלה. איך אתה יכול לקבוע אם מחיר פרסום הוא ״מוגזם״ מה העלות של גוגל לפרסום? בקיצור כדאי לכולנו שאף חברה בעולם לא תהיה חזקה מידיי, וגוגל ופייסבוק מתקרבות לשם
Carrot  |  08.08.16
4.
מה אתה מבלבל. אם זה לא מונופול אז
מה אתה מבלבל. אם זה לא מונופול אז מה כן??  ואין כזה דבר ״זכותה״ גוגל לא מתקיימת לבד בעולם משלה.  מה שיקרה הוא שמעכשיו יכפו עלייה רגולציה. לא יורשה לה לקנות חברות אחרות, יטילו עליה קנסות ואולי גם יחסמו אותה במדינות מסויימות. ואני מקווה שאותו דבר יעשו לפייסבוק.
Carrot  |  07.08.16
3.
די קשה למצוא פה חוסר מוסריות של גוגל
די קשה למצוא פה חוסר מוסריות של גוגל - זכותה של חברה ליצור אקוסיסטם משלה שעובד עם המוצרים שלה. הבעיה האמיתית היא שגוגל נותנת שירות שקרי - מראה את הביקורות שלה במקום את אלא שאמורים להיות ראשונים (השירות שקרי מכיוון שגוגל מתיימרת לתת את הביקורת הטובה ביותר), זוהי אכן בעיה וחברה לא יכולה לשקר למשתמשים שלה - אבל לא מדובר במהלך מונופולי לא מוסרי. צעקות המונופול באות רק כי החברה נהייתה מפונקת וחושבת שמגיע לה שירות חיפוש חינמי - גוגל לא חייבת לכם כלום, זכותם המלאה לעשות כסף.
Seahorse  |  07.08.16
לכל התגובות