אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוקה קולה "מודאגת" מהסמים בספורט צילום: איי אף פי

קוקה קולה "מודאגת" מהסמים בספורט

"אנחנו מקשיבים לצרכנים ורואים אם יש כעס אמיתי", אמר אלפרדו ריביירה, נשיא קוקה קולה באמריקה הלטינית. "בהיותנו ספונסרים, איננו אוהבים לראות את זה, אני חושב שזה פוגע בספורט, פוגע בערכים האולימפיים"

09.08.2016, 16:58 | שירות כלכליסט

קוקה קולה, אחת הספונסריות הגדולות בספורט העולמי, העבירה מוקדם יותר השנה ביקורת על פיפ"א לאחר שלא טיפלה בשחיתות הפושה בה. לפני פתיחת האולימפיאדה בריו, בכיר בחברה אמר כי היא עוקבת לראות כיצד הוועד האולימפי הבינלאומי מנהל את שערוריית הסמים בנבחרת הרוסית, ואף חלק שבחים על ההתנהלות.

קראו עוד בכלכליסט

החברה היא ספונסרית של כל אולימפיאדה מאז 1928, וכשהוועד האולימפי הבינלאומי השיק את תכנית הספונסרים הבכירים, קולה הפכה לחברה קבועה. היא משמשת גם כספונסרית בכירה של פיפ"א מאז 1974. כיום, עלות הספונסרשיפ של האולימפיאדה והמונדיאל עומדת על 300 מיליו דולר למחזור של ארבע שנים. , צילום: רויטרס החברה היא ספונסרית של כל אולימפיאדה מאז 1928, וכשהוועד האולימפי הבינלאומי השיק את תכנית הספונסרים הבכירים, קולה הפכה לחברה קבועה. היא משמשת גם כספונסרית בכירה של פיפ"א מאז 1974. כיום, עלות הספונסרשיפ של האולימפיאדה והמונדיאל עומדת על 300 מיליו דולר למחזור של ארבע שנים. | צילום: רויטרס החברה היא ספונסרית של כל אולימפיאדה מאז 1928, וכשהוועד האולימפי הבינלאומי השיק את תכנית הספונסרים הבכירים, קולה הפכה לחברה קבועה. היא משמשת גם כספונסרית בכירה של פיפ"א מאז 1974. כיום, עלות הספונסרשיפ של האולימפיאדה והמונדיאל עומדת על 300 מיליו דולר למחזור של ארבע שנים. , צילום: רויטרס

"אנחנו מקשיבים לצרכנים ורואים אם יש כעס אמיתי", אמר אלפרדו ריביירה, נשיא קוקה קולה באמריקה הלטינית. "בהיותנו ספונסרים, איננו אוהבים לראות את זה, אני חושב שזה פוגע בספורט, פוגע בערכים האולימפיים".

עד השנה הנוכחית, קוקה קולה כמו מרבית הספונסריות, העדיפה לרוב לא להגיב לכל מה שעלול להיחשב כשנוי במחלוקת או בעל אופי פוליטי. החברה היא ספונסרית של כל אולימפיאדה מאז 1928, וכשהוועד האולימפי הבינלאומי השיק את תוכנית הספונסרים הבכירים, קוקה קולה הפכה לחברה קבועה. היא משמשת גם כספונסרית בכירה של פיפ"א מאז 1974.

ריביירה שיבח את האופן בו התמודד הוועד האולימפי עם שערוריית הסמים. לאחר שדו"ח עצמאי שאורגן על ידי הרשות למלחמה בסמים בספורט (WADA) חשף תוכנית סימום בראשות המדינה, החמירו בוועד האולימפי את חוקי הקבלה של ספורטאים רוסים לאולימפיאדה, וחייבו אותם לערוך בדיקות סמים נוספות. האתלטים הרוסים הושעו לגמרי מהאולימפיאדה, אך בכל זאת המשלחת הרוסית מונה 271 ספורטאים.

"אני חושב שמה שקרה הוא נכון, שמוודאים שכולם מבינים את החוקים ומצייתים להם", הוסיף ריביירה. "אם נוכל לעזור לוועד האולימפי או לפיפ"א, נעשה זאת".

ממשלת רוסיה הכחישה את ההאשמות נגדה. "אנחנו בטוחים שמדובר בהחלטה פוליטית", אמר שגריר רוסיה לברזיל, סרגי אקופוב. "המדיניות הרשמית של הממשלה הרוסית היא נגד סמים. אסור שיהיו סמים בספורט".

מבחינת קוקה קולה ושאר הספונסרים, האולימפיאדה והמונדיאל מושכים קהל צרכנים מ-206 מדינות ברחבי העולם. קשה לשחזר חשיפה מסוג זה, כך לדבריו של מרטין סורל, מנכ"ל WPP סוכנות הפרסום הגדלה בעולם.

"מדובר על האולימפיאדה, על המונדיאל ועל הפורמולה 1", הוסיף. "שלושת האירועים האלה, הם הפלטפורמות העולמיות".

סוכנות הפרסום של סורל עובדת עם כמה חברות שהן ספונסריות של האולימפיאדה והמונדיאל, והלקוחות שלו מודאגים יותר מהשחיתות בפיפ"א מאשר מהבעיות שעומדות בפני הוועד האולימפי, שכוללות ביקורת על הנטל הפיננסי שמהווים המשחקים על הערים המארחות.

"היו ועדיין יש חששות רציניים מצד הספונסרים", אומר סורל. הנשיא החדש של פיפ"א נפגש עם ראש הכדורגל הברזילאי, שעלול להיעצר בשל חשד לשחיתות אם יעזוב את המדינה. "יש קריאה לשינוי והספונסרים רוצים לראות אם השינוי ייכנס לתוקף".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות