אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צילומי סלפי עזרו למכירות אסתי לאודר

צילומי סלפי עזרו למכירות אסתי לאודר

מכירות ענקית הקוסמטיקה עלו ב־4% בשנה ל-11.2 מיליארד דולר - בעיקר בזכות שפתונים ומייק אפ; המכירות נפגעו מהירידה במספר הלקוחות בחנויות הכלבו הגדולות

21.08.2016, 19:28 | שירות כלכליסט

טרנד צילום הסלפי ובלוגריות האיפור עזרו לאסתי לאודר לפצות על ירידה במכירות בבתי הכלבו. חברת הקוסמטיקה והבשמים, שבבעלותה מותגים כמו בובי בראון, קליניק, מאק וסמאשבוקס, דיווחה בסוף השבוע על עלייה של 4% במכירות בשנה הפיסקאלית שהסתיימה ב־30 ביוני, ל־11.2 מיליארד דולר. בחטיבת הקוסמטיקה נרשמה עלייה של 9% ל־4.7 מיליארד דולר, הודות להתחזקות הביקושים לשפתונים ולמייק אפ, שנובעת, לפי הערכות החברה, מרצונן של נשים ונערות להיראות במיטבן בצילומי הסלפי שהן מעלות לרשתות החברתיות.

קראו עוד בכלכליסט

מנגד, המכירות ברבעון האחרון נפגעו מהירידה במספר הלקוחות בחנויות הכלבו הגדולות, המייצגות קרוב ל־30% מהמכירות. כך, למשל, רשת מייסי'ס, שנחשבת ללקוחה הגדולה ביותר של אסתי לאודר ומייצגת כמעט 9% מההכנסות השנתיות, הודיעה החודש כי תסגור בשנה הקרובה לפחות 100 סניפים. בהתאם, המכירות בארה"ב עלו ברבעון האחרון ב־1% בלבד ל־1.1 מיליארד דולר, שיעור הצמיחה הנמוך ביותר זה ארבעה רבעונים.

אחת המגמות החדשות היא הירידה בביקושים לשירותי יועצות היופי ברשתות הכלבו השונות, זאת בשל התחזקות מעמדן של בלוגריות האופנה והטיפוח המככבות ביוטיוב ונהנות ממיליוני מנויים.

באסתי לאודר מודעים לתופעה ואף החתימו את הבלוגרית לילי סינג, על 9 מיליון המנויים שלה, לפרסם את סמאשבוקס. "בעבר, יועצות היופי בחנויות הכלבו היו הדרך היחידה ללמוד על המוצרים. אך כיום ללקוחות יש הרבה יותר אפשרויות כיצד ללמוד ולתקשר", הוסיפה הדוברת. לראיה, בחברה מציינים כי המכירות של ערכות איפור טיפסו בשל היותן מועדפות על הבלוגריות השונות.

באסתי לאודר לא מסתפקים רק בכוכבות יוטיוב, ומתכוונים להשיק גם קולקציית איפור בשיתוף עם ויקטוריה בקהאם, שאמורה לקדמה בפני 12.1 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם.

פונים לדראג קווינס

 

שיתוף פעולה דומה מתוכנן גם עם הדוגמנית אמבר רוז, שתפרסם את מותג פלירט קוסמטיקס. רוז נבחרה גם בשל הפופולריות שלה בקרב קהילת הדראג קווינס, שכן מוצרי קוסמטיקה חוצים יותר ויותר את גבולות המגדר. בחברה אף מציינים כדוגמה את הגברים בדרום קוריאה שקונים איפור ומטפחים את העור והגבות.

במסגרת יעדי השנה התקציבית הבאה, מותג ששמו עלה כיעד רכישה פוטנציאלי הוא קיילי קוסמטיקס, מותג האיפור המצליח של חברת שבט קרדשיאן, קיילי ג'נר. בינתיים, החברה מסתייעת באחותה, קנדל, המשמשת כפנים של אסתי לאודר ובעלת אחד מחשבונות האינסטגרם הפופולריים ביותר, עם 63.8 מיליון עוקבים.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות