אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל הרכבת בועז צפריר במסיבת עיתונאים מיוחדת מאתר העבודות בת"א

צפריר: "אנחנו מעריכים שפגענו באיכות החיים של 70 עד 90 אלף נוסעים היום, אבל פי 3 נוסעים יהנו משירותי הרכבת בשנים הקרובות. מתוכננת עוד סגירה של התחנות בסוף השנה ועוד אחת בשנה הבאה"

19.09.2016, 15:00 | ליאור גוטמן

בועז צפריר מנכ"ל רכבת ישראל במסיבת עיתונאים מאתר העבודות בתל אביב:

רכבת ישראל החלה הלילה במבצע הענק להתאמת תחנות ת"א לקו המהיר לירושלים. החל משעות הבוקר (ב') ולאורך 8 ימים נסגרו תחנות מרכז תל אביב (השלום, סבידור והאוניברסיטה) וזאת במטרה כדי לפתח את תשתית החשמול והמסילה של קו ירושלים תל אביב וקו השרון.

קראו עוד בכלכליסט

מחיתוך מצב שביצעו ברכבת ישראל עולה שהשעה 06:00 ועד 10:00 הגיעו לתחנות הרצליה ות"א ההגנה, כ-20 אלף נוסעים, בחלוקה שווה. לשם השוואה בתחנת הרכבת בהרצליה עוברים ביום רגיל כ-3,000 נוסעים בממוצע לשעה.

מבחינת התנועה על הכבישים טוענים שם שכ-210 שאטלים הופעלו על ידי משרד התחבורה, בין ת"א והרצליה, לספק מענה לנוסעים. העומס שנרשם בכבישים הולך ומתפוגג מאז 10 בבוקר. הגל השני של העומס צפוי להירשם בשעות אחר הצהריים אז עשרות אלפי נוסעי רכבת צפויים לחזור לשאטלים ולאוטובוסים בדרכם הביתה.

 

ומה לגבי הקו העוקף תל אביב? כזכור רכבת ישראל הכשירה נקודתית קו מטענים בודד (מלוד צפונה לכפר סבא ושם מערבה למסילת החוף) שאמור לחבר בין הצפון לדרום ובמהירות של 80 קמ"ש בלבד. לפי רכבת ישראל "מאות נוסעים עשו שימוש ברכבות המיוחדות שהופעלו מנהריה לבאר שבע במסלול עוקף ת"א".

מהרכבת מסרו שבשעות הלילה החל פירוק המסילות בקטע שבין סבידור (תל אביב ארלוזרוב) להרצליה. במקביל החלה העבודה במערכת האיתות לצורך הכנת התשתית להתקנת מערכת הבקרה והשליטה החדשות.

הרכבות שבאות מדרום יעצרו בכניסה לתל אביב שם יופעל מערך שאטלים עד להרצליה. מהרצליה תנועת הרכבות צפונה פועלת ללא הפרעה. השאטלים יעבדו גם בכיוון ההפוך כלומר עד הרצליה ומשם באוטובוס לדרום תל אביב. אגד מעמידה מאות אוטובוסים ומשרדי התחבורה והביטחון יפעילו מערך דומה מהתחנות הראשיות.

העומסים ברכבת ההגנה בתל אביב הבוקר, צילום: עוזי בלומר העומסים ברכבת ההגנה בתל אביב הבוקר | צילום: עוזי בלומר העומסים ברכבת ההגנה בתל אביב הבוקר, צילום: עוזי בלומר

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
באמת מדוע לא חשבו על זה , כי
באמת מדוע לא חשבו על זה , כי הרי נהגי האוטובוסים לא יוצאים לחופש ופשוט ממתינים שהרכבת תושבת , וגם העובדים נהנים במיוחד כשהטמפרטורה עולה מעל 42 מעלות בצל , ושיש כל כך הרבה טוקבקיסטים  מעולים עם מחשבות למרחוק , שללא ספק יכלו לנהל את אוניברסיטת הווארד מבחינת היכולת האינטלקטואלית יוצאת הדופן שלהם . חלם כבר אמרת....?! אבל ברצינות.. בכל שנות המדינה הדגש ניתן לרכבים הפרטיים , או מכונית לכל פועל .ובמקביל הזנחה רבת שנים של הציבורית. מה שהשתנה לאחרונה (כמה שנים) ,זו ההבנה שלא ניתן באמת לספק את צרכי התחבורה הפרטית החל מחנייה , גודש בהמשך,ותאונות דרכים כגולת הכותרת. ולכן נושא תחבורה ציבורית קיבל תעדוף , וכשזה קורה פועלים בחופזה כדי לסגור פערים. וזו התוצאה של אותה חופזה. אז אני מבטיח לך ש ב 2019-2020 לקראת התקדמות העבודות ברכבת הקלה + רכבת ישראל והנתצים , תהנה פה מנסיעה ממקום למקום בצורה יעילה מהירה ונוחה במידה נכרת לעומת המצב בסוף 2015 שמהווים את תחילת הבלאגן.
Wrench  |  19.09.16
1.
כל אוגוסט היה זמן לעשות זאת כשהכבישים ריקים,
כל אוגוסט היה זמן לעשות זאת כשהכבישים ריקים, אנשים בחול והמשק בהאטה. אבל לכל החכמים שיושבים במרומי האקרופוליס ולא נכנסים ביום יום למרכז ובטח שלא עם תחבירה ציבורית מחליטים דווקא עכשיו לעשות את העבודות. חלם כבר אמרתי....?!
Coffee  |  19.09.16