אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת זועמת בארה"ב נגד כוסות סטארבקס "שטיפת מוח פוליטית" צילום: starbucks

ביקורת זועמת בארה"ב נגד כוסות סטארבקס "שטיפת מוח פוליטית"

כוסות שהשיקה רשת בתי הקפה לקראת עונת החגים, שעליהן הופיע איור המלכד בין דמויות מגוונות, נקטלו ברשתות החברתיות. מנכ"ל החברה הגיב: "בתקופה הזו שהמדינה שלנו מחולקת, סטארבקס רוצה ליצור סמל לאחדות"

02.11.2016, 14:21 | שירות כלכליסט
סטארבקס השיקה כבכל שנה בתקופה הזו עיצוב חדש לכוסות הקפה החד פעמיים שלה, אך על אף ניסיונות ענקית הקפה לעודד אחדות בעם, היא ספגה ביקורת קשה במדיה החברתית.

קראו עוד בכלכליסט

הכוס החדשה, שעוצבה על ידי האמן שוגו אוטה, מציגה תמונה המורכבת מאיורים של מאות אנשים – מחקלאים ועד לבריסטות על רקע ירוק. אוטה ציין כי הוא מקווה שהעיצוב ישמש כסמל "לחיבור אנשים ביחד בקהילה מאוחדת".

עם זאת, לא כל הצרכנים ראו זאת כמוהו. חלק ממשתמשי הטוויטר איימו להחרים את החברה והאשימו אותה בביצוע "שטיפת מוח פוליטית" והפצת "דעות ליברליות" על ידי התערבות בבחירות. "כעת שהגיוון האהוב התפוצץ לכולנו בפרצוף, הליברלים בסטארבקס התחילו למכור אחדות...כל כך טיפוסי", התלונן אחד המשתמשים. אחרים הביעו דאגה מכך שהכוס לא כוללת שום מסרים חגיגיים לחג המולד, ולפיכך האשימו את סטארבקס בתקיפה של ערכים נוצרים. עם זאת, סטארבקס לא ציינה האם מדובר אכן בכוסות החגיגיות לכבוד חג המולד. "בתקופה הזו שהמדינה שלנו מחולקת, סטארבקס רוצה ליצור סמל לאחדות כתזכורת לערכים המשותפים של כולנו, והצורך להיות אדיבים אחד כלפי השני", מסר מייסד ומנכ"ל החברה הווארד שולץ.

כוס סטארבקס עם האיור של שוגו אוטה, צילום: starbucks כוס סטארבקס עם האיור של שוגו אוטה | צילום: starbucks כוס סטארבקס עם האיור של שוגו אוטה, צילום: starbucks

זו לא הפעם הראשונה שהחברה סופגת ביקורת על בחירתה בעיצוב הכוסות. בשנה שעברה כומר לשעבר מאריזונה פצח בהתקפה ויראלית נגד החברה לאחר שהעיצוב החגיגי לא כלל אזכורים ספציפיים לחג המולד. המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, שבאותה עת התמודד על ראשות המפלגה, התערב אף הוא בדיון ובמהלך עצרת בחירות קרא לקהל "אולי כדאי לנו להחרים את סטארבקס".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות