אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוצא עילית: הבתים מוכנים לאכלוס, חבל ששכחו לסלול כביש

בלעדי לכלכליסט

מוצא עילית: הבתים מוכנים לאכלוס, חבל ששכחו לסלול כביש

מועצת מטה יהודה לא מאשרת ל־91 דיירים להיכנס לפרויקט ארזה של אזורים אחרי שהיו לה ארבע שנים לסלול את הכביש שמוביל אליו — והיא לא עשתה זאת

06.12.2016, 07:12 | דותן לוי

המשפחות שציפו להיכנס בימים אלו לדירה שרכשו בפרויקט ארזה של חברת אזורים במוצא עילית, 91 במספר, נאלצות לחפש פתרונות דיור חלופיים ולהמשיך לשלם שכר דירה. גם אזורים, שמבחינתה השלימה את הבנייה בזמן וערוכה למסור את הדירות, נאלצת לשלם לדיירים קנס על העיכוב ולממן עבורם את שכר הדירה. ומדוע הפרויקט לא מאוכלס? מכיוון שהמועצה האזורית מטה יהודה מסרבת לחתום על טופס האכלוס כל עוד לא נסלל מחדש הכביש המוביל לפרויקט — כביש שהיא עצמה היתה צריכה לסלול.

חברת אזורים מקדמת את הפרויקט כבר ארבע שנים, ושלב א’ שלו שכולל 91 דירות הושלם לאחרונה. הפרויקט המשתרע על כ־80 דונם יכלול בסופו של דבר 218 דירות בבנייני מגורים של שלוש קומות. במרכז השכונה ישומרו הבניינים ההיסטוריים, כשהעיקרי שבהם הוא בית ארזה, בית ההבראה ההיסטורי שהוקם ב־1923.

קראו עוד בכלכליסט

כביש הגישה היחיד לפרויקט הוא כביש שבע האחיות ההיסטורי, דרך ציורית ומפותלת שעד ימי המנדט הבריטי היתה הדרך הראשית לירושלים. הדרך נסללה מחדש בתחילת המאה שעברה, ומוכרת כאחת הדרכים המעניינות והמסוכנות בארץ. על פי תוכנית הפרויקט שאושרה בוועדת התכנון המחוזית, סלילה מחדש של הכביש היא תנאי הכרחי לקבלת אישור לאכלוס.

הדמיית פרויקט ארזה. עיכוב של חצי שנה הדמיית פרויקט ארזה. עיכוב של חצי שנה הדמיית פרויקט ארזה. עיכוב של חצי שנה

ל”כלכליסט” נודע שכאשר הפרויקט יצא לדרך, חתמו אזורים ומטה יהודה על הסכם שלפיו החברה תשלם את כספי הפיתוח — וכך גם עשתה — בעוד המועצה היא האחראית לסלילת הכביש כשהיא מתחייבת שלא לעכב את האכלוס. אלא שסלילת הכביש טרם החלה על אף שלמועצה היו ארבע שנים להתחיל בעבודה, וכעת היא מסרבת לאשר את האכלוס בשל כך.

בחברת אזורים כבר קיבלו את האישורים הנדרשים מכל הגורמים, מלבד טופס האכלוס של המועצה האזורית. החברה התירה לחלק מהרוכשים לאחסן ציוד פרטי בדירות

המוכנות, אך הם אינם יכולים להיכנס לגור בהן.

לטענת הרוכשים, כבר עתה יש עיכוב שנע בין חודש לחודשיים וגם אם סלילת הכביש תצא לדרכה במהירות, היא תארך עוד כארבעה חודשים — כך שייתכן עיכוב של חצי שנה במסירת הדירות שממתינות מוכנות. “הבעיה העיקרית היא חוסר הוודאות”, אמר ל”כלכליסט” אחד הרוכשים בפרויקט. “אנחנו נמצאים במצב בלתי אפשרי”.

לדבריו, הוועד המקומי של מוצא עילית פנה לוועדה המחוזית וביקש לעכב את האכלוס, כדי לגרום לכך שהכביש ייסלל. “איש לא דיבר איתנו והם הציגו את זה כאילו עושים את זה למעננו”, אמר הרוכש. יו”ר הוועד ראובן גרינבוים הכחיש זאת: “לא פנינו לשום גורם כדי למנוע את האכלוס, אבל בהיתר הבנייה יש תנאים שצריך למלא”.

אזורים פנתה לאחרונה לוועדה המחוזית בדרישה שתקדם פתרון ביניים שיאפשר לאכלס את הפרויקט כבר בתקופת הסלילה.

מאזורים נמסר כי "לפני למעלה מחודש היתה החברה על סף קבלת היתר אכלוס, לאחר שהשלימה את כל התנאים התלויים בה. ההיתר מתעכב מסיבות שאינן תלויות בה ואנו מקווים שהוא יתקבל בקרוב”. מהמועצה אזורית מטה יהודה נמסר: "המועצה פועלת לקידום העבודות בכביש. נחתם הסכם עם קבלן לביצוע עבודות השיפור בכביש ואלה יחלו בימים הקרובים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות