אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: מכירות התקליטים עקפו את הורדות המוזיקה בבריטניה בשבוע האחרון צילום: shutterstock

לראשונה: מכירות התקליטים עקפו את הורדות המוזיקה בבריטניה בשבוע האחרון

חברות התקליטים הרוויחו בתקופה זו 2.4 מיליון ליש"ט ממכירות תקליטים לעומת 2.1 מיליון ליש"ט מהורדות, לפי איגוד קמעונאי הבידור במדינה. מה יכול להסביר זאת?

07.12.2016, 13:54 | שירות כלכליסט

בשבוע שעבר מכירות התקליטים עקפו את מספר הורדות המוזיקה לראשונה בהיסטוריה בבריטניה.

חברות התקליטים הרוויחו 2.4 מיליון ליש"ט ממכירות תקליטים לעומת 2.1 מיליון ליש"ט מהורדות בשבוע האחרון. כך על פי איגוד קמעונאי הבידור בבריטניה (ERA).

זוהי תזוזה משמעותית במפת צריכת המוזיקה במדינה. באותו השבוע אשתקד, אלבומי ויניל הכניסו לחברות 1.2 מיליון ליש"ט והורדות – 4.4 מיליון ליש"ט.

היקף ההורדות ירד באופן משמעותי נוכח הפופולריות הגואה של שירותי הסטרימינג.

קראו עוד בכלכליסט

על פי האיגוד, ניתן לייחס את הגאות בפופולריות של תקליטי ויניל לכך שהם משמשים כמתנות לחג המולד הקרב וכן למספר הגדל של קמעונאיות המחזיקות בהן, כגון רשת "סיינסברי" ורשת "טסקו".

תקליט ויניל. 48% מהנסקרים אמרו שהם לא השמיעו את התקליטים שרכשו , צילום: shutterstock תקליט ויניל. 48% מהנסקרים אמרו שהם לא השמיעו את התקליטים שרכשו | צילום: shutterstock תקליט ויניל. 48% מהנסקרים אמרו שהם לא השמיעו את התקליטים שרכשו , צילום: shutterstock

"זוהי הוכחה נוספת ליכולתם של חובבי המוזיקה להפתיע. בעבר הלא רחוק כל כך חשבו שהורדות המוזיקה הן העתיד. מעט מאד חשבו שפורמט האלבום, שהומצא לראשונה ב-1948 על העיקרון של חריטת חריצים בדיסק מפלסטיק, יגבר על טרנד ההורדות", אמרה ראש האיגוד, קים בייליי.

אולם ראוי לציין שמחירם של אלבומי הוויניל גבוה משמעותית מהורדות. בשבוע שעבר, רב המכר בקרב תקליטי הוויניל היה אלבומה המשולש של קייט בוש "Before the Dawn" שמחירו 52 ליש"ט. הורדת האלבום מהרשת עולה 12 ליש"ט.

משמעות הדבר היא שהורדות המוזיקה הם עדיין המוצר הפופולרי מבין השניים. על פי ERA, נמכרו בשבוע שעבר 20 אלף אלבומי ויניל לעומת 295 אלבומים דיגיטליים.

אולם "תחיית הוויניל" היא אחד מסיפורי ההצלחה המפתיעים בעידן המוזיקה הדיגיטלית. הפורמט רושם שמונה שנות צמיחה ברציפות מאז עמד על סף הכחדה ב-2007. עם זאת, עדיין התחום מייצג פחות מ-2% משוק המוזיקה.

על פי סקר מאת BBC/ICM שנערך מוקדם יותר השנה, אנשים שהשתמשו בשירותי סטרימינג, נטו יותר לרכוש תקליטי ויניל – לא פעם במחוות רצון טוב לאמן אהוב.

אולם 48% מהנסקרים אמרו שהם לא השמיעו את התקליטים שרכשו ואילו ל-7% לא היה כלל פטיפון מתאים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות