פייסבוק נכנעה למפרסמים: תעמיד עצמה לביקורת חיצונית
אחרי שהודתה שהעבירה מידע שגוי למפרסמים נאותה הרשת החברתית להעמיד עצמה לביקורת שתבחן את מדדי הפרסומות המוצגות בה והצהירה שתעביר מידע פרטני יותר לגופי מדידה חיצוניים
פייסבוק התחייבה לעבור ביקורת חיצונית שתבחן את מדדי הפרסומות שמוצגות ברשת החברתית – כך לפי דיווח של "הוול-סטריט ג'ורנל". זאת, בעקבות דרישה של בכירים בעולם הפרסום, שהתעוררה אחרי שבחודשים האחרונים חשפה החברה כמה טעויות במידע שהעבירה למפרסמים.
קראו עוד בכלכליסט
לפי הדיווח, את הביקורת יערוך Media Rating Council, ארגון עצמאי שפועל על מנת להבטיח הצגת נתונים מדויקים בתחום. סגנית נשיא פייסבוק לפתרונות פרסום בינלאומיים, קרוליין אוורסון, אמרה בשבוע שעבר, בפגישה סגורה עם דירקטוריון איגוד המפרסמים הלאומי (Association of National Advertisers), שמטרת הפגישה היא לסייע למשווקים להרגיש שפייסבוק נושאות באחריות לפרסומות שהיא מציגה.
אוורסון אמרה עוד שהחברה מתעדת לספק מידע פרטני יותר לגופי מדידה חיצוניים. מידע זה יכלול נתונים כמו כמה מודעות נצפו, כמה זמן הן הופיעו על המסך, והאם הופעל קול בפרסומות וידיאו. המידע יאפשר לגופים אלו לאמת את הצלחת הקמפיינים ברשת החברתית, ויסייע למפרסמים בקבלת החלטות.
פייסבוק מבצעת את השינוי אחרי כמה תקריות מביכות בחודשים האחרונים, שבהם נאלצה להודות שנתונים שונים שספקה למפרסמים היו שגויים או לא מדויקים. כך, למשל, בספטמבר שעבר הודיעה החברה שבמשך שנתיים מסרה למפרסמים נתונים שגויים על הזמן הממוצע שבו צופים משתמשים בסרטוני וידיאו באתר. היא הציגה את זמן הצפייה הממוצע בווידיאו רק על סמך משתמשים שצפו בסרטון לפחות שלוש שניות. אופן חישוב זה ניפח את זמן הצפייה הממוצע, שכן הוא לא כלל משתמשים שצפו בסרטון לזמן קצר מאוד.
"הפעולות של פייסבוק להגברת השקיפות הן צעד חיובי קדימה, במיוחד מכיוון שמדובר באחת מהשחקניות הגדולות בתעשייה", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" סמנכ"ל המותג של Procter & Gamble, מארק פריצ'ארד, שהשתתף בפגישה. "אני מקווה שהמהלך של פייסבוק ייצור מומנטום להקמת שרשרת אספקת מדיה דיגיטלית נקייה ופרודוקטיבית".
2 תגובות לכתיבת תגובה