מאקרו טכנולוגי
רדי מעל מסך הטלוויזה שלי: מי בכלל רוצה לצפות בתוכן של פייסבוק
הרשת החברתית אמנם פולשת לתחום הטלוויזיה, אבל האם היא ערוכה לאתגרים הכרוכים בכך והאם יש לה מה להציע לצופים?
17.02.2017, 16:24 | רפאל קאהאן
1. פולשת. לא בטוח שהכניסה של פייסבוק לתחום הטלוויזיה באפליקציות ייעודיות, כפי שהודיעה השבוע שהיא צפויה לעשות, היא חדשה מרגשת כל כך. תכני הווידיאו שמזוהים עם הרשת החברתית הם בעיקר סרטונים שמתעדים את בר המצווה של האחיין או טיול של ילדי חבר לפיד בגן החיות. אלה תכנים שנחמד לצפות בהם על המחשב בעבודה או בסלולרי על הדרך, אבל ספק עד כמה המשתמשים מוכנים להישען לאחור ולצפות בהם בטלוויזיה.
2. מתחשבת. פייסבוק קבעה לעצמה מדיניות צנזורה שמתחשבת במגוון עצום של רגישויות, תרבותיות, דתיות, לאומיות ומגדריות. היא מנסה להימנע מקונפליקטים ומאגדת משתמשים עם אנשים בעלי דעות דומות להם. בקיצור, מפרידה כדי למשול. אך היא תתקשה להציע לכל האנשים האלה תכני טלוויזיה שיקלעו לטעמם האישי. יש סיבה לכך שחברות הכבלים מציעות מגוון של ערוצי נישה.
3. בורחת. תכונת השידורים החיים פייסבוק לייב היא שירות וידיאו מוצלח שיכול לפרוץ עם תכנים מקצועיים יותר, ולנצל את יתרון המיידיות של המדיה החברתית. שימוש מושכל בשירות יכול לשמש להפקת תכנים אקטואליים מרתקים. מנגד, התנהלותה של פייסבוק עד כה לא משרה ביטחון ביכולת שלה להתמודד עם לחצים מצד בעלי אינטרסים, מסוקרים ומפרסמים וספק עד כמה היא תבחר לצלול לתחום המורכב הזה.
4. מחפשת.
הפקת תוכן איכותי כמו סרטים או סדרות היא תחום נפרד שנטפליקס, הולו וגם אמזון התמקצעו בו. פייסבוק עשויה להקים מערך תוכן אך לא בטוח שיש לה את הרצון לעשות זאת. היא יכולה לרכוש תוכן מסוג זה מהספקים, אך אז תמצא עצמה נכנסת לשדה המוקשים של זכויות השידור הגלובליות, מהלך שספק אם שכרו בצדו. 5. מוכרת. פייסבוק עושה את הונה ממכירת פרסומות ומידע למפרסמים. לשלב פרסומות או פוסט ממומן בפיד זה דבר שונה לגמרי משילוב פרסומות במהלך וידיאו. יוטיוב למדה איך לשלב פרסומות לא פולשניות בסרטונים באופן שהופך זאת כמעט לנסבל. כדי שמודל שידורי הווידיאו ישתלם גם עבור פייסבוק היא תידרש לפתח פורמטים חדשים של פרסום שיתאימו לערכי המותג שלה.
2 תגובות לכתיבת תגובה