אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האסטרטגיה של סנאפ: להתמקד בחומרה ולהקדים את פייסבוק

לקראת ההנפקה הקרובה חשפה סנאפ בפני המשקיעים הלונדוניים שהיא מתכוונת לגייס מאות מהנדסים ולהתמקד במוצרים ובפיתוח תוכנה ידידותית למפרסמים

20.02.2017, 14:56 | רפאל קאהאן

ההנפקה של סנאפ צפויה להתבצע בתחילת מרץ, אך התהיות על המודל העסקי והחזון הטכנולוגי של החברה כבר גררו שלל פרשנויות על הערך שהיא עשויה לייצר למשקיעים בעתיד. החברה חשפה טפח מהאסטרטגיה שלה במהלך הרודשואו שהיא ערכה בלונדון היום (ב'). על פי דיווח של סוכנות רויטרס, סנאפ הצהירה בפני המשקיעים הלונדוניים: היא יכולה לבנות חומרה ולפתח תוכנה ידידותית למפרסמים מספיק מהר בשביל לעקוף את פייסבוק. החלק הראשון של ההצהרה הוא המעניין מבחינת המשקיעים, זו הפעם הראשונה שסנאפ אומרת בפה מלא שבניית חומרה ייעודית היא חלק מהמודל העסקי שלה לטווח הארוך.

קראו עוד בכלכליסט

חברה רשמה מהלך שיווקי מוצלח עם משקפי הספקטקלס - אך אלה נתפסו יותר כגימיק מגניב ולא כמוצר ייעודי. כעת מתברר שהחברה שכרה מאות מהנדסי חומרה, הקימה מעבדת מחקר ופיתוח חשאית וסורקת את השטח לרכישת טכנולוגיות וכל זאת על מנת להמציא את עצמה מחדש כחברת צילום.

מימין: אוון שפיגל ובובי מרפי מייסדי סנאפ , צילומים: גטי אימג מימין: אוון שפיגל ובובי מרפי מייסדי סנאפ | צילומים: גטי אימג'ס, בלומברג מימין: אוון שפיגל ובובי מרפי מייסדי סנאפ , צילומים: גטי אימג

יש לזכור שסנאפצ'אט החלה כאפליקציית הודעות - המעבר למודל עסקי מבוסס חומרה וצילום הוא שאפתני מאוד וגם מסוכן הרבה יותר. פיתוח חומרה הוא תחום שדורש התמחות ומחקר הרבה יותר ארוך מאפשר פיתוח של אפליקציות שניתן לשדרג ולפתח תוך כדי תנועה.

מעטות הן חברות התוכנה והמדיה החברתית שהצליחו להשיק מוצרי חומרה מוצלחים. פייסבוק עצמה נכשלה פעמיים בתחום עם מכשירי הסמארטפון הממותגים שלה וככל הנראה גם עם אוקולוס שבינתיים מניבה לה בעיקר הפסדים. אולם סנאפ צריכה להתמודד גם עם חיקוי מוצלחים של הפיצ'רים שלה, בעיקר אצל פייסבוק וחברת הבת שלה, אינסטגרם.

ספקטקלס. מהלך שיווקי מוצלח ספקטקלס. מהלך שיווקי מוצלח ספקטקלס. מהלך שיווקי מוצלח

על פי ההערכות, הטכנולוגיה שמעניינת את סנאפ היא בתחום המציאות המוגברת - מה שיעמיד אותה בעמדת התנגשות ישירה מול מיקרוסופט שמשקפי ההולולנס שלה הם היחידים בשוק כיום. זו כנראה הסיבה לכך שסנאפ החליטה לצאת להנפקה שאפתנית.

גיוס הכסף אמנם יכול לספק לה נקודת התחלה טובה לתכניות האמביציוזיות שלה - אך יש לזכור שגם ללא חומרה מדובר בחברה שעדיין לא הרוויחה כסף. יותר מכך, היא בעיקר מפסידה, החברה דיווחה על הפסדים של 515 מיליון דולר ועל מכירות של כ-404 מיליון דולר ב-2016.

עם זאת, סנאפ כבר החלה בגיוס נרחב של מומחים בעיקר בקרב יוצאי חברות כגון: אפל, נסט, גוגל ומוטורולה. כרגע כבר יש ברשותה כ-300 אנשי חומרה וככל הנראה שהמספר הזה צפוי לגדול בזמן הקרוב.

סנאפ כבר רכשה כ-14 סטארט-אפים מאז 2014, והיא משקיעה אחוז ניכר מהכנסותיה במו"פ, למעשה הרבה יותר מהסכמים שטוויטר ופייסבוק השקיעו לפני שהונפקו. החברה כבר רשמה כ-46 פטנטים רובם בתחום עיבוד מידע חזותי וזיהוי פנים.

על פי עובד לשעבר של החברה, היא מנסה למצוא דרך להוון את המידע החזותי שהיא מקבלת מתכונת ה-Memories שלה שמאפשרת למשתמשים לשמור את התמונות והסרטונים שלהם על שרתיה של סנאפ. ככל הנראה במטרה לנסות למצוא למידע הזה שימוש בתחום המציאות הרבודה או אפליקציות זיהוי הפנים.

בנוסף, הודיעה היום (ב') סנאפ שהיא מתחילה למכור את משקפי הספקטקלס באתר ייעודי. המוצר יימכר ב-130 דולר ובינתיים יישלח רק לארה"ב. עד כה ניתן היה להשיג את המשקפיים רק בחנות פופ-אפ ייעודית שנפתחה לשלושה חודשים בניו יורק או במכונות מכירה שפזורות במיקומים ייחודיים בארה"ב. משקפי הספקטקלס מאפשרות להקליט וידאו באורך 10 או 30 שניות ולשלוח אותו ישירות לסמארטפון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות