אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרעש התקשורתי עשה את שלו: זינוק במכירות מותג איוונקה טראמפ צילום: איי אף פי

הרעש התקשורתי עשה את שלו: זינוק במכירות מותג איוונקה טראמפ

אחרי החרם של רשת נורדסטרום והתגובה הצפויה מצד הנשיא רשמו המכירות זינוק של 332% באמזון וקרוב ל-150% במייסיס

11.03.2017, 09:22 | שירות כלכליסט
מותג האופנה של איוונקה טראמפ הגיע לכותרות בחודש שעבר כשרשת נורדסטרום הודיעה כי תפסיק למכור את מוצריה המותג ואביה, הנשיא דונלד טראמפ, תקף את החברה בטוויטר. חברות נוספות הלכות בעקבות נורדסטרום והפסיקו גם הן למכור את המותג. היועצת של טראמפ, קליאן קונוויי, הפרה את חוקי האתיקה כשקידמה את המוצר בראיון בפוקס ניוז.

קראו עוד בכלכליסט

אבל הכיסוי התקשורתי הנרחב הביא לפרסום ולקידום רחבי היקף עבור המותג "איוונקה טראמפ" ונתוני המכירות העדכניים שלו מראים כי הרעש התקשורתי השתלם בסופו של דבר.

איוונקה ודונלד טראמפ, צילום: גטי אימג איוונקה ודונלד טראמפ | צילום: גטי אימג'ס איוונקה ודונלד טראמפ, צילום: גטי אימג

על פי נתוני חברת מחקרי השוק "סלייס אינטליג'נס" (Slice Intelligence), מכירות המותג בארה"ב באמזון רשמו עלייה של 332% בינואר ובפברואר לעומת אותה תקופה אשתקד. מכירות המותג ברשת חנויות הכלבו מייסיס עלו גם כן - ב-148%, וברשת בלומינגדיילס המתחרה - ב-29.5%.

"מאז תחילת פברואר נרשמו כמה מהשבועות הטובים ביותר מבחינת ביצועי המותג. עבור כמה קמעונאיות מובילות, המותג 'איוונקה טראמפ' הפך לרב מכר באינטרנט, ובכמה קטגוריות רשם את הביצועים הטובים ביותר מאז נוסד", כך כתבה אביגיל קלם, נשיאת "איוונקה טראמפ" בהודעה שפורסמה אתמול (ו').

עורך דינו משכבר הימים של דונלד טראמפ, מייקל כהן, אמר ביום שנתוני המכירות משקפים בבירור שיש מנצח מוחלט בעימות של נורדסטרום נגד איוונקה טראמפ. "מאז פברואר 2017 נרשמה עלייה של 7% במניות נורדסטרום, לעומת עלייה של 300% בקולקציית האופנה של איוונקה טראמפ. אתם תחליטו מי המנצח הגדול פה", אמר. למעשה, מניותיה של נורדסטרום רשמו עלייה של 4% במהלך ה-30 הימים האחרונים, אך במהלך השנה האחרונה איבדו 7%.

בנוסף לכך, השוואה של מחירי המניות לא מספקת תמיד את התמונה המלאה. מחירי המניות נעים על בסיס הסנטימנט בקרב המשקיעים ואין כל אינדיקציה לכך שהסרת המותג של איוונקה טראמפ מהמדפים הזיקה לעסקיה של נורדסטרום: בעוד תומכיו של טראמפ קראו להחרים את הרשת, הרי שמתנגדיו - ובכלל זה לפחות 12 ידוענים - נהרו אליה ושיבחו את החלטת החברה להפסיק למכור את המותג.

 

אנליסט המותגים אריק שיפר אמר ל-CNN כי המותג עשוי ליהנות מגאות קצת טווח הודות לכיסוי התקשורתי, אך הוא גם צפוי לצמוח בעיקר מעבר לים מאחר שהוא קשור ל"יוקרה" של הבית הלבן. לדבריו, "היא ממשיכה לייצג את תמצית האישה האמריקאית, המצליחה, אם לילדים ויפהפיה, ונשים מבקשות את התדמית הזו לעצמן. אולם יש גם נשים רבות הרואות אותה כקשורה למישהו הרוצה להשיב אותנו לימי 'משחקי הכס' והן כבר מעדיפות לקנות אצל השטן".

תגיות