אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ישראל תהיה מרכז הרכב האוטונומי של אינטל" צילום: אינטל

ראיון כלכליסט

"ישראל תהיה מרכז הרכב האוטונומי של אינטל"

דאג דיוויס, סגן נשיא בכיר והאחראי על תחום הרכב האוטונומי באינטל מסביר ל"כלכליסט" כיצד יתבצע השילוב של מובילאיי במארג של אינטל. הוא מוסיף שלדעתו כבר ב-2020 נתחיל לראות מכוניות אוטונומיות יורדות מפסי הייצור של היצרניות הגדולות

14.03.2017, 14:38 | מאיר אורבך
חברת אינטל עשתה ברכישה של מובילאיי צעד מאוד לא אופייני לחברות אמריקאיות ובחרה לרכז בישראל את לב הפעילות שלה בתחום הרכב האוטונומי. בשעה שחברות סטארט-אפ ישראליות רבות ממהרות להקים משרדים בעמק הסיליקון בחרה הענקית האמריקאית לשים את יהבה על ישראל. בראיון ל"כלכליסט" מספרים דאג דיוויס, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ומנהל חטיבת הרכב האוטונומי באינטל ויניב גרטי, המנכ"ל החדש של אינטל ישראל, איך יעבוד השילוב בין החברות.

קראו עוד בכלכליסט

"אמנון שעשוע ירכז את כל תחום הרכב האוטונומי באינטל", אומר ל"כלכליסט", דאג דיוויס. "יש לנו צוותים העוסקים בתחום הזה בארצות הברית ואירופה וכולם יתחילו לעבוד תחת הניהול של פרופ' אמנון שעשוע". ניהול כל הפעילות של הרכב האוטונומי מישראל היא כנראה לקח חשוב שלמדה החברה מהכשלונות הרבים שספגה ברכישות שעשתה בעבר.

דאג דיוויס סגן נשיא בכיר באינטל ומנהל פעילות הרכב האוטונומי בחברה, צילום: אינטל דאג דיוויס סגן נשיא בכיר באינטל ומנהל פעילות הרכב האוטונומי בחברה | צילום: אינטל דאג דיוויס סגן נשיא בכיר באינטל ומנהל פעילות הרכב האוטונומי בחברה, צילום: אינטל

דיוויס אינו מתייחס לכשלונות העבר - אבל מציין שכיום החברה מצליחה מאוד בשילוב חברות שהיא רוכשת בשנים האחרונות. "עשינו עבודה טובה עם הרכישות שעשינו. אלטרה למשל היתה רכישה טובה מאוד. למדנו איך לעשות רכישות טובות ואנחנו עושים מאמץ לשלב את היכולות של החטיבה שלנו עם מובילאיי", אומר דיוויס. "אנחנו נעמיד עבורה את כל המשאבים שיש לאינטל בכדי שהיא תצליח".

יניב גרטי, המנכ"ל החדש של אינטל ישראל מתרגש מהאפשרות של השילוב של מובילאיי במארג של אינטל בישראל. " עד היום בישראל התמקדנו בשלושה תחומים מרכזיים. המחשוב שבו יש לנו פעילות פיתוח מקיפה ביותר, תחום הייצור שיש לנו בקרית גת וכן החיבוריות. כאשר הרכישה של מובילאיי תסתיים אנחנו נוסיף יכולות בתחום הרכב האוטונומי לפעילות שלנו בישראל ולמעשה יהיה לנו תחום פעילות מרכזי נוסף", אומר גרטי. "אני רואה בכניסת הפעילות של הרכב האוטונומי לפעילות של אינטל בישראל תרומה חשובה ביותר לאקוסיסטם כאן".

יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל, צילום: סטודיו שייקה איתן יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל | צילום: סטודיו שייקה איתן יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל, צילום: סטודיו שייקה איתן

האם אתה חושב שהרכישה של מוביל איי היא חלק ממסקנות של החברה בעקבות כשלונה להיכנס לתחום המובייל בעבר?

"רכבים אוטונומיים הם שוק של 70 מיליארד דולר ועבור אינטל הם הזדמנות עצומה", אומר דאג דיוויס. הוא אינו שש להתייחס לכשלונה של החברה בכניסה לתחום המובייל ולכן מעדיף לראות את הכניסה של החברה במלא המרץ לתחום הרכב האוטונומי כשוק אדיר נוסף. "אינטל לא תבנה מכוניות אבל אנחנו נספק טכנולוגיות ומוצרים שיאפשרו לספקי מערכות מדרג ראשון לבנות רכבים אוטונומיים", אומר דיוויס.

"אנחנו נראה יצרני רכב מסורתיים כמו GM ,BMW, פורד ואחרים שיייכנסו לתחום ותראה מודלים עסקיים חדשים כמו אובר ו-Waymo של גוגל, אולי הם לא יבנו מכוניות אבל יספקו מודלים של מכוניות על פי דרישה ונהיגה על פי דרישה", מוסיף דיוויס. "כבר כיום רואים יצרנים עם שלבים ראשונים של הרכב האוטונומי ונמשיך לראות כאלה ב-2018 ו-2019. אני מאמין ש-2020 ו-2021 יהיו השנים שבהם נראה מכוניות אוטונומיות יורדות מקווי ייצור של יצרני הרכב המסורתיים".

"השילוב בין יכולות הראיה הממוחשבת המתקדמות של מוביילאיי עם הטכנולוגיה שיש לנו כיום, יוצרת פתרון מקצה לקצה בתחום", מתגאה דיוויס. "בשלב הזה אין לנו צורך ברכישות נוספות ויותר חשוב לנו להשלים את התהליך הרגולטורי ולשלב בין החברות", הוא מסכם.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מעולה,שיכריזו עלינו כעל בטא טסטרים ואנחנו מסודרים
כל היצרניות כבר ירו לעצמן את הכדור ברגל בלית ברירה והכריזו על השקת רכת אוטונומי סדרתי ב2020, נותר רק לעצור את פרוייקט הרכבת הקלה עוד בשלב ההתחלה, אנשים מתחילים סופסוף להבין את הקונספט של הרכב האוטונומי אז להעביר אותו לשליטת רשת מלאה זה כבר השלב הקל והמתבקש במיוחד עם ההתחממות הגלובלית ,השלב הזה יהפוך 80% מכלל כלי הרכב בעולם למיותרים ויאפשר לכל אחד הסעה מהירה נטולת פקקים ותאונות לאן שירצה בעלות של 20% מהיום,השלב שיהפוך את המתפרנסים מנהיגה למיותרים ויסגור 80% מייצור הרכבים, יהיה מעניין הקרב הזה
דדי  |  14.03.17
1.
פרוטוקול למשתמשי דרך
אני לא מבין כל כך בטכנולוגיות אבל אני מציע לחייב בחוק שכל מכונית תישא שבב המחובר למערכת מיקום. כך שכל המכוניות יזהו אחת את השנייה וידעו לסנכרן את עצמם זו עם זו. כמובן שאפשר שגם משתמשי דרך אחרים יישאו שבב כזה. בצורה זאת עד שיהיה רכב אוטונומי ניתן יהיה להפחית את תאונות הדרכים וכן לצמצם את הפקקים. על מנת שמערכת כזאת תעבוד יש ליצור פרוטוקול המזהה את כלל משתמשי הדרך.
ר.צ.א.  |  14.03.17