אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגלחת את המחירים: ג'ילט תקצץ במחירי סכיניה ב-20% צילום: gillette

מגלחת את המחירים: ג'ילט תקצץ במחירי סכיניה ב-20%

השחקנית הגדולה ביותר בתחום סכיני הגילוח מבינה כי לצרכנים נמאס מהמחירים המופקעים במיוחד נוכח שחקנים חדשים וזולים שנכנסו לשוק. דוברת החברה: "אנחנו רוצים לשדר לגברים שיש לנו מוצרים במגוון מחירים טובים עבורם"

05.04.2017, 15:18 | שירות כלכליסט

השחקנית הגדולה ביותר בתחום סכיני הגילוח לגברים ג'ילט שפיתחה לעצמה מוניטין של חברה ה"עושקת" את לקוחותיה, מתחילה להבין שלצרכנים נמאס להרגיש פראיירים. הוול סטריט ג'ורנל מדווח שערכו של המותג "ג'ילט" לתאגיד "פרוקטור אנד גמבל" ירד באופן דרמטי נוכח עלייתם של מתחרים זולים יותר וכי בקרוב ג'ילט תקצץ את מחירי סכיני הגילוח ב-20%.

קראו עוד בכלכליסט

במשך שנים אסטרטגיות השיווק של ג'ילט ושל מתחרתה העיקרית "שיק", התמקדו בדרכים לגבות מחירים גבוהים יותר בעד מוצריה. לעיתים קרובות מהלכים אלו התרגמו לסכיני גילוח בעיצובים חדשניים הכוללים מספר גדול יותר של סכינים. לעיתים קרובות הפכו אסטרטגיות אלו מושא לעג בתוכניות ובטורי הסאטירה.

צרכנים רבים התלוננו ואחרים ניסו להשתמש בדרכים יצירתיות לחסוך בהוצאות על סכיני גילוח (כמו להשחיז אותן על אריג ג'ינס, להקפיד לנקותן ולייבשן ועוד) אולם המכירות של המותגים המובילים נותרו חזקות: ב-2010 החזיקה ג'ילט בנתח של 70% משוק סכיני הגילוח.

אולם, מגמות מתעוררות החלו לפעול נגד החברה, מלבד אופנת הזקנים שסחפה גברים רבים, ראתה החברה את עלייתן של אלטרנטיבות זולות יותר – ב-2016 רכש תאגיד "יוניליוור" את "דולר שייב קלאב" (Dollar Shave Club) המייצרת סכיני גילוח זולים בכמיליארד דולר וכתוצאה מכך חלקה של ג'ילט בשוק צנח ל-54%.

פרסומת של ג פרסומת של ג'ילט. לצרכנים נמאס מהמחירים המופקעים | צילום: gillette פרסומת של ג

נוכח המכירות הפושרות והתחרות הגוברת, ג'ילט כעת מציעה את סכיני הגילוח שלה במחירים סבירים יותר ותתחיל להדגיש את מכירות המוצרים הזולים שלה. "אנו צריכים לעשות עבודה טובה יותר כדי לשדר לגברים שיש לנו מגוון מוצרים במחירים שונים עבורם", אמרה דובר החברה, קארה באקלי, לוול סטריט ג'ורנל.

תגיות