אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוניליוור יוצאת לקרב מול ג'ילט: רכשה את "דולר שייב קלאב" צילום: בלומברג

יוניליוור יוצאת לקרב מול ג'ילט: רכשה את "דולר שייב קלאב"

הרכישה: תמורת מיליארד דולר. המודל העסקי של דולר שייב קלאב מתבסס על דיוור ישיר ללקוח של מוצרי גילוח, והגיע לנתח שוק של 5% בארה"ב

20.07.2016, 11:17 | שירות כלכליסט

לפני ארבע שנים, השיק אדם בשם מייקל דובין חברה חדשה, באמצעות סרטון סאטירי ביוטיוב על המאמצים הכרוכים בגילוח. הווידיאו הפך ויראלי והצמיח את ה"דולר שייב קלאב" (Dollar Shave Club). כעת מוכר דובין את הסטארטאפ שלו תמורת מיליארד דולר לענקית מוצרי הצריכה הגלובלית יוניליוור.  

קראו עוד בכלכליסט

יוניליוור, יצרנית מוצרי צריכה כמו סבון דאב, ותרסיסי אקס, הודיעה אתמול כי רכשה את חברת הסטארטאפ מקליפורניה. יוניליוור לא מסרה את פרטי העסקה אולם גורמים המקורבים לעניין מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מדובר בעסקת מזומנים.

"דולר שייב קלאב", שעדיין לא הפכה רווחית, אמרה כי יש לה כבר 3.2 מיליון מנויים לשירות הדיוור הישיר שלה המספק ללקוחות סכיני גילוח ומוצרי טיפוח נוספים תמורת תשלום חודשי קבוע. פעילותה של החברה הצליחה לשחוק את נתח השוק של ענקית מוצרי הגילוח ג'ילט (של פרוקטר אנד גמבל), שבתגובה השיקה אף היא את "ג'ילט שייב קלאב", והגישה בשנה שעברה תביעה בגין הפרת זכויות על פטנט.

החברה של דובין צומחת בקצב מהיר ונוספים לה לקוחות ומוצרים חדשים בקטגוריות שונות כגון ג'ל לשיער וכן סבון גוף. בשנה שעברה רשמה החברה הכנסות של 152 מיליון דולר וצפויה לחצות את רף ה-200 מיליון דולר בהכנסות ל-2016. כך לדברי יוניליוור.

פרוקטר אנד גמבל הודתה בעבר כי הצלחתה של "דולר שייב קלאב" הפתיעה אותה. "זה בטח היה כבר על הרדאר אבל לא ניהלנו את השיח הנכון לגבי מה עלול לשבש את פעילותנו", אמר גורם המקורב לתהליך קבלת ההחלטות של החברה.

נתח השוק של ג'ילט בשוק הגילוח של צפון אמריקה נפל ל-59% לעומת 71% ב-2010. בשנה שעברה, החזיקה "דולר שייב קלאב" 5% משוק זה.

מוצרי יוניליוור, צילום: בלומברג מוצרי יוניליוור | צילום: בלומברג מוצרי יוניליוור, צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות