אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כלכליסט TV

אירובוטיקס הישראלית מציגה: הרחפן האוטונומי

יצרנית הרחפנים קיבלה אישור ראשון מסוגו בעולם להפעיל רחפנים הטסים ומבצעים משימות באופן אוטונומי ללא צורך במפעיל. רחפני החברה מבצעים משימות אבטחה מיפוי וניטור, בישראל ובאוסטרליה

08.04.2017, 07:34 | עוזי בלומר

יצרנית הרחפנים האוטומטיים הישראלית אירובוטיקס קיבלה בסוף מרץ האחרון אישור הפעלה מרשות התעופה האזרחית בישראל. מדובר באישור הפעלה שמעבר לקו ראייה ישיר של מפעיל אנושי (BVLOS). בהודעת אירובוטיקס נאמר, שתהליך הרישוי התבסס על סטנדרטים בינ"ל, וקבע בסופו של דבר אמת מידה חדשה להערכות ואישורים לפעילות רחפנים בעולם. במהלך הניסויים צברו רחפני החברה אלפי שעות טיסה.

אירובוטיקס הוקמה לפני כשנתיים וחצי, ובשנה שעברה גייסה 28.5 מיליון דולר בסיוע מנכ"ל ווייז נועם ברדין וקרנות הון הסיכון בלו רן ונצ'רס, וצ'ארלס ריבר ונצ'רס.

מה שמייחד את הרחפנים של אירובוטיקס הוא תחנת העגינה שלהם שמאפשרת פעילות רציפה ושינוי משימות בהתאם לצורך. עם הנחיתה בתחנה, מופעלת זרוע רובוטית שמחליפה לרחפן את הסוללה, מעבירה את הסוללה הריקה לטעינה, ומחליפה את הסנסור שהוא נושא, בהתאם לאופי המשימה. בכל סבב יכול הרחפן לצאת במהירות לטיסה בת חצי שעה, ולשאת מטען של 1 ק"ג ברדיוס פעולה של 5-6 ק"מ. תחנת העגינה פועלת ללא התערבות אדם, ובנויה לעמוד בתנאי מזג אויר קשים.

כיום פועלים הרחפנים של אירובוטיקס, בין השאר, באבטחת מפעל אינטל בקריית גת, בניטור מלאי מחצבים של כיל בים המלח, ובפעילות מיפוי ואבטחה במכרות באוסטרליה.

לדברי רן קראוס, מייסד ומנכ"ל החברה, לענף הרחפנים יש כיום יכולת טכנית לפעול באזורים עירוניים בחלוקת משלוחים לבתים, או בפעילות מוניציפלית כמו ניטור מצבי חירום, אבל מה שבולם את ההתפתחות בענף הוא הרגולציה והשאלה האם הציבור מוכן לאפשר הפעלת רחפנים במרחב העירוני. להערכת קראוס, רשויות התעופה במדינות אחרות יבחנו את האישור שקיבלה אירובוטיקס בישראל, והדבר יקדם את הרגולציה בתחום זה בעולם.

רישיון הפעלה ישראלי לרחפנים האוטומטיים של אירובוטיקס, צילום: יחצ החברה רישיון הפעלה ישראלי לרחפנים האוטומטיים של אירובוטיקס | צילום: יחצ החברה רישיון הפעלה ישראלי לרחפנים האוטומטיים של אירובוטיקס, צילום: יחצ החברה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אין פה שם הישג
סתם עוד חברה שמייצרת רחפנים ומעתיקה טכנולוגיה של מאה חברות אמריקאיות שמייצרות את אותו מוצר כמוצר מדף זמין לכל. גם עמדת הטעינה העא שטות שיווקית מאחר ומדובר בטווח של חצי שעת טיסה בלבד; וגם, איזה מתעדים ששוקלים קילו אחד ניתן לשאת לצורך כשירות מבצעית?! שטות גמורה... וגם ההיתר לטיסה במרחב האוירי כבר קיים בהרבה מדינות בעולם: קולומביה, שוויץ ועוד...
מקורב  |  08.04.17
9.
גאווה ועצב
מחד, חשים גאווה עצומה ליזמות וליכולת האינטלקטואלית של הישראלי. לפני כמה ימים הארחתי אורחים ישראלים במסעדה יפנית בטורונטו. כשהלכתי לשלם שאלה אותי המלצרית איזו שפה אנחנו מדברים. HEBREW עניתי , אנחנו מישראל. לא הבינה . WE ARE JEWS אמרתי . A, JEWS אמרה והוסיפה VERY INTELLIGENT PEOPLE. ואני קורה את התגובות ב Y NET לא אחת, ואני מבין לאן המגמה מתפתחת ואני מתמלא בעצב. לחשוב שבשנה הבאה מחצית מלומדי כתה א' לא ילמדו, אפילו, לימודי ליבה. לא עצוב בזבבוז של פוטנציאל אינטלקטואלי אדיר.
אבי  |  08.04.17
8.
הרשיון מאפשר רק פעילות בשטחים לא מיושבים
זה יפה שהרחפן יכול לטוס במסלול מוגדר מעל מפעל גדול או שדה כרייה גדול . אבל לא הראו איך הרחפן מצליח להתגבר על כבלי חשמל, מנופים באתרי בניה וכד' זה בעצם הגביע הקדוש של השימוש ברחפנים למטרות מסחריות היכולת לטוס לנחות בשטח בנוי מאוכלס. לסוג כזה של פעילות אין הרשאה בשום מקום בעולם לא לטיסה נשלטת מרחןק ולא לטיסה אוטנומית. נראה שהכתב ומושא הכתבה שחכות לציין את החריג הקטן הזה ברשיון של משרד התחבורה בישראל .הכי קרוב שהגיעו זה הפעלה מעל איזורים כפריים עם אןכלוסיה דלילה
#$@#$@  |  08.04.17
לכל התגובות