אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלון מאסק מדגים: כך אפתור את בעיית הפקקים בכביש צילום: יאיר שגיא

אלון מאסק מדגים: כך אפתור את בעיית הפקקים בכביש

סרטון שהעלתה חברת Boring שהקים מציג חזון בו מכוניות יורדו לרשת מנהרות עצומה, בה יעלו על משטחים שיאיצו אותן למהירות גבוהה. הרעיון יצירתי - אך לא ברור אילו יתרונות הוא מציג על פני שיפור תשתיות תחבורה קיימות

30.04.2017, 14:07 | ויקי אוסלנדר

אלון מאסק לא מפסיק לייצר חדשות. היזם הסדרתי שחרר לעולם סרטון שבו הוא מציג את חזון החברה החדשה שלו, Boring - חברה שמטרתה שיפור התחבורה בערים ע"י חפירת רשת מנהרות. 

קראו עוד בכלכליסט

בסרטון נראית מכונית טסלה אדומה ממתינה לתורה לעלות על מתקן כסוף ברחוב. המתקן משמש מעין מעלית למערכת תת-קרקעית גדושת מסלולים ומחלפים שמכוניות נעות בהן במהירות של 200 קמ"ש. המכוניות כך נראה נעות באופן אוטונומי באמצעות מערכת אלקטרונית .

בדצמבר האחרון צייץ מאסק כמה פעמים בחשבון הטוויטר שלו כי מאס בבעיית הפקקים בלוס אנג'לס וכי החליט למצוא פיתרון. את הפרויקט מוביל סטיב דיוויס, המכהן  כמהנדס בכיר בחברת החלל ספייסX. לפי חשיפה של בלומברג, בורינג התחילה לחפור מנהרה במגרש החניה של ספייסX כדי לנסות ליצור מודל מנהרה, שאחר כך תצטרך החברה לשווק ולשכנע איכשהו את העיר לוס אנג'לס לשתף פעולה לפרויקט הענק שרקח מאסק בראשו.

מכוניות מעופפות? מה פתאום, זה מרעיש

לבורינג אין כרגע דבר מלבד מדומיין, מהנדס וסרטון, לא מודל עסקי או עובדים במשרה מלאה. ניתן להעריך כי מאסק יכניס לפעולה את יכולותיו בגיוס כספים מהממשל האמריקאי: כך עשה מאסק גם עבור יצרנית המכוניות החשמליות שלו טסלה, חברת הפאנלים הסולארים סולאר סיטי וספייסX. עבורן, לפי תחקיר של הלוס אנג'לס טיימס, הצליח מאסק להשיג במצטבר 4.9 מיליארד דולר בתמיכה ממשלתית (סובסידיות והטבות מס) נכון ל-2015. כל החברות של מאסק עדיין הפסדיות. עם זאת פרויקט המנהרות של מאסק מגיע בעיתוי מצוין. הנשיא הטרי דונלד טראמפ הדגיש לאורך קמפיין הנשיאות שלו את התוכנית שלו להשקעה מאסיבית בתשתיות בהיקף של טריליון דולר. "נבנה כבישים, גשרים, נמלי תעופה, מנהרות ומסילות רכבת בכל רחבי ארצנו הנהדרת". אמר בנאום ההשבעה שלו בינואר האחרון.

  

מה עדיף, פקק מעל לאדמה או מתחתיה? , צילום: יאיר שגיא מה עדיף, פקק מעל לאדמה או מתחתיה? | צילום: יאיר שגיא מה עדיף, פקק מעל לאדמה או מתחתיה? , צילום: יאיר שגיא

החזון החדש שמציג מאסק מעלה לא מעט שאלות - למשל, מי יממן מערכת כה מורכבת, האם היא תפעל מתחת לרכוש פרטי, כמה זיהום ורעש היא תייצר. בנוסף, לא ברור האם מעבר לתחבורה תת קרקעית לא יצור פקק מסוג חדש ולמה צריך בכלל להשקיע כל כך הרבה בתשתית חדשה במקום שיפור התשתיות הקיימות. כששאלו אנשי בלומברג את מאסק מדוע לא מתמקד בתחבורה מעופפת, השיב שמכוניות מרחפות ייצרו רעש והפרעה להולכי רגל. 

מאסק הציג לאחרונה עוד פרויקט שנשמע כפנטזיית מד"ב: חברת המחקר ניוראלינק, שמתמקדת בפיתוח רשת אלקטרודות לתקשורת בין המוח האנושי ובין מערכות מחשב. חיבור שכזה, לראיית מאסק, יוכל להגביר את היכולות הקוגנטיביות של האדם. לפי מאסק, בעוד כעשור הוא צופה כי הטכנולוגיה שתפתח החברה תביא לכך שבני האדם, שיהיו מחוברים לממשק המחשב בו-זמנית, יוכלו לתקשר אחד עם השני באמצעות מה שהוא מכנה "טלפתיה בהסכמה". כך למעשה הוא מייתר את הדיבור לחלוטין ובמקרים מסוימים אף מתגבר על מחסום השפה בין אנשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
מחשבה עקומה - נסיון לשמור על הרכב הפרטי. הוא כבר לא
לא צריך רכב פרטי - צריך רכב נטו, ובטח באיזור עירוני. מה זה משנה איזה רכב, כל עוד הוא נוסע ומביא אותך מנקודה לנקודה? מוניות שירות או אובר יעשו את זה, וייתרו את מחצית הרכב הפרטי הקיים. אם כבר אז רכב אוטונומי נטו. העיקרון הוא זה - האנושות לא יעילה, וצריכה להתייעל. 30-50 אחוז מהאנרגיה שמוצאת, מתבזבזת. לכן יעול ישפר את הכל פי 2, בעשירית ההשקעה.
כג  |  04.05.17
47.
זה קיים רק יותר פשוט.
מה שהוא מתאר פה כבר קיים רק לא איך שהסרטון מראה. - בן אדם מגיע עם הרכב לנקודה א׳ עולה על משהו שניראה כמו משטח שנוסע על מסילה במהירות ומוציא אותו בנקודה ב׳ . ברור שאי אפשר לעבור על כל פיפס קטן בכל העיר שיוציא אותו איפה שהוא רוצה בגלל זה הוא עם הרכב , אז כאשר הוא יוצא לנקודה ב׳ הוא מגיע ליעד הספציפי עם הרכב. זה בדיוק כמו לעלות לרכבת עם אופניים חשמליות ולחצות כמה ערים ומהרכבת ליעד לרכוב עם האופניים. רוצים חופש בכבישים ? תגבילו שכל משפחה תוכל להחזיק כמות רכבים בהתאם. נניח מפשחה עם 5 נפשות תוכל להחזיק 2 רכבים בלבד והרכבים האלו ישרתו את כולם לפי תורים שיתחשבנו ביניהם על כל 3 נפשות 2 רכבים. היום , הילד בן ה18 יש לו רכב מעפן באיזה 10,000 ש״ח שהוא נוסע איתו לבסיס וכו׳ ובסופי שובע. לאבא יש רכב משלו שהולך לטייל עם האם , לבת יש עוד רכב בקיצור רכבים נהיו יותר גרועים ממחשבים. כל מי שעובד יכל להרשות לעצמו רכב תהיו ריאלים למציאות. כמו שמגבילים להוליד ילדים בסין שיגבילו פה רכבים למשפחות.
בר  |  04.05.17
46.
הפיתרון נמצא בחשיבה מחוץ לקופסה והוא כבר כאן
מדוע צריכים לצאת מהבוקר כל יום 4 מיליון איש מהבית ולנסוע לעבודה ולעמוד שעתיים ביום בפקקים ? היום 70% מהעבודה של בני האדם היא מול מחשב וניתנת לביצוע מהבית. הממשלה צריכה להתחיל לתגמל מעסיקים אשר מעסיקים עובדים שעובדים מהבית. נניח להשתתף ב- 20 אחוז משכרו של כל עובד אשר עובד מהבית. התפוקה תהיה כמעט זהה. העובד לא יצטרך לעמוד בפקקים, המנוע של הרכב לא יזהם את האוויר, צריכת הדלק הכללית תפחת, לא יהיה עוד צורך להשקיע בכבישים. ניתן לבצע היום שיחות ועידה תלת מימדיות, כל ערוצי התקשורת מוצפנים, כל המידע בענן
יניב  |  01.05.17
לכל התגובות