אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גולף מסכמת רבעון ראשון: המכירות גדלו וההפסד קטן ל-6 מיליון שקל צילום: נמרוד גליקמן

גולף מסכמת רבעון ראשון: המכירות גדלו וההפסד קטן ל-6 מיליון שקל

מדובר בשיפור ביחס לרבעון המקביל ב-2016 שבו הפסידה גולף 16.7 מיליון שקל; ההפסד נבע מהפסד תפעולי ומהוצאות מימון בשל עסקאות הגנת מטבע.; ההכנסות עלו ב-11% והסתכמו ב-198 מיליון שקל

21.05.2017, 11:00 | אורנה יפת

קבוצת גולף פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה הפסד של 6 מיליון שקל. מדובר בשיפור ביחס לרבעון מקביל  ב-2016 שבו הפסידה גולף 16.7 מיליון שקל. ההפסד נבע מהפסד תפעולי של 4.8 מיליון שקל ומהוצאות מימון של 2.9 מיליון שקל בשל עסקאות הגנת מטבע.

קראו עוד בכלכליסט

למרות ההפסד, גולף מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של כ-11% במכירות ל-198 מיליון שקל שמקורו בעלייה בהכנסות שני תחומי הפעילות של החברה – אופנת הלבשה ואופנת הבית. בשל הגידול במכירות צמח גם הרווח הגולמי של קבוצת האופנה ל-120.2 מיליון שקל לעומת 100 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. גולף הצליחה לשפר את הרווחיות הגולמית ל-60.7% לעומת 56.3% הודות להקטנת הנחות, שיפור תנאי הסחר וירידה בשער החליפין של הדולר. הגידול ברווח הגולמי הוביל להקטנת ההפסד התפעולי שעמד על 4.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 16.6 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

הקיטון בהפסד התפעולי קוזז עם גידול בהוצאות מכירה והפעלת חנויות שגדלו ל-112 מיליון שקל והוצאות הנהלה שגדלו גם הן ל-15.2 מיליון שקל לעומת 12 מיליון שקל ברבעון מקביל בשל הגדלת המטה והוספת 100 עובדים לקבוצה. קבוצת גולף מעסיקה 2423 עובדים נכון לרבעון ראשון 2017 לעומת 2323 עובדים שהועסקו ברבעון מקביל.

עלייה במכירות מותג האופנה 'עדיקה' שבבעלות הקבוצה, שהתקזזו עם ירידה במכירות כתוצאה מסגירת רשתות החנויות 'בלו-בירד' ורשת הנעליים 'מקס מורטי', הובילו את גולף לרשום עלייה במכירות מגזר אופנת ההלבשה ל-91.5 מיליון שקל לעומת 87.4 מיליון שקל בתקופה מקבילה.

הקבוצה רשמה במגזר זה הפסד תפעולי של 4.8 מיליון שקל שמהווה שיפור לעומת הפסד של 15.4 מיליון שקל רבעון מקביל. השיפור נבע מגידול במכירות וברווחיות הגולמית כתוצאה מהקטנת ההנחות ללקוחות והשפעת שערי המטבעות.

חנות גולף , צילום: שאול גולן חנות גולף | צילום: שאול גולן חנות גולף , צילום: שאול גולן

עיתוי חג הפסח שחל השנה מוקדם והתבטא בתוצאות הרבעון הראשון השפיע לטובה על מכירות רשת כלי הבית גולף אנד קו, ועזר לגולף לרשום ברבעון עלייה של 17.8% במכירות מגזר אופנת הבית ל-106.6 מיליון שקל. ההפסד התפעולי במגזר השתפר אף הוא והסתכם ב-100 אלף שקל לעומת 1.4 מיליון שקל ברבעון מקביל, כתוצאה מעלייה במכירות וגידול ברווח הגולמי.

לקבוצת גולף 325 חנויות, והיא מפעילה גם אתר מכירות מקוון. גולף הצליחה לשפר את הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות והוא עמד על 1,030 שקל לעומת 941 שקל ברבעון מקביל.

הקבוצה סגרה במהלך הרבעון 11 חנויות ופתחה 5 חנויות. בתחום אופנת הלבשה בו פעילה גולף עם שבע רשתות, סגרה גולף 10 חנויותת ופתחה 4 חדשות וסה"כ היא מפעילה 190 חנויות אופנה. בתחום אופנת הבית בו היא פעילה עם רשתות גולף אנד קו, ורשת בגדי הילדים גולף קידס אנד בייבי, מפעילה הקבוצה 135 חנויות (ברבעון הראשון נפתחה חנות אחת ונסגרה חנות אחת). בסוף 2016 סגרה גולף את רשתות בלו-בירד, מקס מורטי, מיס-סלפרידג' ודורותי-פרקינס.

תגיות