אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחני הריסוק של ה-EURONCAP: אין מערכת בטיחות מקורית? קבלו ציון גרוע צילום: רויטרס

מבחני הריסוק של ה-EURONCAP: אין מערכת בטיחות מקורית? קבלו ציון גרוע

ארגון הבטיחות האירופי פרסם את תוצאות מבחני הריסוק של מספר דגמי מכוניות חדשות שישווקו ברובן בישראל; איזה ציון קיבלו סקודה קודיאק, ניסאן מייקרה וסוזוקי סוויפט?

01.06.2017, 11:25 | תומר הדר

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק של מספר דגמי מכוניות חדשים, שרובם ישווקו בישראל במהלך החודשים הקרובים. המסר העיקרי שעולה מתוצאות מבחני הריסוק האחרונים ברור: רכבים המצוידים במערכות בטיחות מקוריות, המסוגלות לבלום את הרכב הם רכבים בטוחים יותר. 

קראו עוד בכלכליסט

הרכב הראשון שנבחן על ידי הEURONCAP הוא סקודה קודיאק, רכב הכביש שטח הגדול של סקודה ששיווקו יחל בישראל בעוד כחודש. הקודיאק זכה לציון בטיחות מלא של חמישה כוכבים. לצידו נבחנה גם מיני קאנטרימן שזכתה אף היא לציון בטיחות מלא של חמישה כוכבים. הארגון, הנחשב כיום לסמכות העולמית הבכירה ביותר בכל הנוגע למבחני בטיחות, מדגיש כי בשני הרכבים מותקנות מערכות בטיחות מקוריות, מה שמאפשר להם לקבל את הציונים הגבוהים.

לעומת זאת, שני דגמי מכוניות נוספית (שישווקו שניהם בעתיד בישראל) שנבחנו על ידי הארגון זכו לציון בטיחות מפוצל – כלומר ציון בטיחות אחד לרכב אשר כולל מערכות בטיחות מקוריות וציון נוסף לרכב שאינו כולל את המערכות. במקרה של סוזוקי סוויפט החדשה, הגרסה המשווקת באירופה אשר מצוידת בין היתר במערכת בלימה אוטונומית, כלומר כזו שבולמת את הרכב עבור הנהג בשעת חירום, זכתה לציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה, ציון סביר אך לא מושלם. לעומת זאת, גרסתה של הסוויפט שאינה מצוידת במערכות הבטיחות המקוריות קיבלה ציון בטיחות גרוע של שלושה כוכבי ריסוק.

גם ניסאן מייקרה החדשה נבחנה בשתי גרסאות: זו שמצוידת במערכות הבטיחות קיבלה ציון של חמישה כוכבים ואילו הרכב שאינו מצויד בהן קיבל ארבעה כוכבים.

סקודה קודיאק. חמישה כוכבים סקודה קודיאק. חמישה כוכבים סקודה קודיאק. חמישה כוכבים

יש להדגיש כי דווקא בישראל נהוגה שיטה תמוהה אשר מעניקה זיכויי מס גבוהים יותר דווקא למכוניות שעל פי כל קנה מידה עולמי נחשבות בטוחות פחות. הסיבה היא שהשיטה הישראלית מעניקה זיכוי מס גבוה יותר דווקא למי שיתקין במכוניתו מערכת "אפטרמארקט", כלומר כזו שאינה מקורית. מערכות כאלה אינן מסוגלות להרעיד את הגה המכונית, אינן מסוגלות להסיט את ההגה בשעת סטיה מנתיב הנסיעה וגם אינן מסוגלות כלל לבלום את הרכב באופן עצמאי בשעת סכנה, אלא רק להשמיע התראה קולית ולתת לנהג להשתלט על בקרות הרכב - בהנחה שאכן יספיק לעשות זאת.

ניסאן מייקרה. הבדל משמעותי בין ציוני הדגמים המצויידים במערכת בטיחות מקורית לבין אלו שלא ניסאן מייקרה. הבדל משמעותי בין ציוני הדגמים המצויידים במערכת בטיחות מקורית לבין אלו שלא ניסאן מייקרה. הבדל משמעותי בין ציוני הדגמים המצויידים במערכת בטיחות מקורית לבין אלו שלא

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות