חברות הבנייה קריגר וחג'ג' החלו למכור פרויקטים משותפים של תמ"א 38 לקבלנים אחרים. שתי החברות שנמצאות בסכסוך מזה מספר שנים, מכרו את הפרויקט שקידמו ברחוב בראלי 14 בשכונה ל' בת"א לחברת יהבים ובתמורה לכ־1.8 מיליון שקל, מתוכם 300 אלף שקל לחברת קריגר והיתר לחג'ג'. ל"כלכליסט" נודע כי שתי החברות מנהלות משא ומתן למכירת עוד פרויקטים משותפים.
על הפרויקט שמכרו עתה בשיכון ל' בתל אביב חתמו דייריו עם קריגר כבר לפני כשש שנים, עוד בטרם החלה החברה לשתף פעולה עם חג'ג'.
בדצמבר 2012 חתמו חג'ג' וקריגר על הסכם לשיתוף פעולה בעקבות רצונה של חג'ג' לחדור לתחום ההתחדשות העירונית. לפי ההסכם, החברות היו אמורות לחזק ביחד 51 מבנים, כמעט כולם בתל אביב, כשחג’ג’ מחזיקה ב־50.1% מהשותפות וקריגר מעבירה אליה את ניהול וביצוע העסקאות. כעבור שנתיים הפרויקט קיבל היתר בנייה אך קריגר וחג'ג' מעולם לא החלו לבנות אותו. כל נסיונות הדיירים להבין מדוע הבנייה מתעכבת לא נענו ולטענת הדיירים התקשורת מול היזמים נהפכה לבלתי אפשרית וסימני השאלה רק התרבו.
ב־2015 החלו להיחשף בפומבי המחלוקות בין השותפים, כאשר קריגר טענה להפרות של ההסכם ביניהן מצד חג’ג’. מאז, מתנהלות שתי החברות בהליך בוררות שלטענתן הסתיים כאשר בשני הצדדים הנצים איש לא הכחיש שמטרת הבוררות היא התנתקות, כלומר שבכוונתן לסיים את הבנייה בפרויקטים שכבר החלו לקדם במשותף - ואז להתנתק. למרות זאת ידוע על פרויקטים נוספים של קריגר וחג'ג' שתקועים, חלקם לאחר שכבר החלה הבנייה.
לדברי עו"ד זיו גרומן שייצג את הדיירים בפרויקט, חברת "יהבים" רכשה את מלוא המניות כחברה המבצעת את הפרויקט (קריגר בראלי 14, בע"מ) ועתידה להירשם כבעלת המניות הבלעדית של החברה ולהתחיל בבניית הפרויקט. עוד הוא אומר, כי בעלי הדירות הצליחו לשפר בצורה משמעותית את תנאי הסכם התמ"א המקורי, כך שהעבודות יתחילו בתוך 45 יום מהחתימה של 27 בעלי הדירות, ואם החברה לא תעמוד בכך, כל תכניות הבניין - לרבות היתר הבניה וחוות דעת של יועצים מוסמכים נוספים - יועברו לחזקתם של הדיירים, ללא כל תשלום. מחברת חג'ג' נמסר כי הסכסוך בינה לבין חברת קריגר הסתיים והן מקדמות פרויקטים משותפים. אשר לפרויקט ברחוב בראלי "נמצא כי משתלם יותר למכור אותו מאשר לבנות אותו".
4 תגובות לכתיבת תגובה