אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטכנולוגיה שמעוררת מלחמה על יבוא משקפיים צילום: בלומברג

הטכנולוגיה שמעוררת מלחמה על יבוא משקפיים

מנכ"ל אופטיקה הלפרין יעקב הלפרין טוען כי חיישן של לוקסאוטיקה במשקפי רייבאן עוצר את המשווקים מלמכור לו ביבוא מקביל

21.06.2017, 08:49 | אורנה יפת

תאגיד המשקפיים לוקסאוטיקה, שמייצר מותגים כמו רייבאן, אוקלי, פראדה וארמני, מצא דרך יצירתית להילחם ביבוא מקביל ובזיופים של דגמים מבוקשים. התאגיד החל להטמיע את Glow, חיישן שמוטבע במסגרות המשקפיים ובאמצעותו ניתן לעקוב אחר שרשרת האספקה וההפצה — משלב הייצור ועד החנות.

את תוצאות המהלך ניתן לראות בשווקים, כאשר קמעונאים שביקשו לרכוש מותגי משקפיים בדרכים עקיפות ולא ישירות מהיבואן הרשמי, נתקלו, לטענתם, בבעיות אספקה. אחד מהם הוא הרשת אופטיקה הלפרין, שניסתה בשבועות האחרונים לייבא מסוחר בחו"ל דגמי משקפיים של רייבאן וקיבלה הודעה מהמשווק שלה בחו"ל כי הוא לא יכול לשווק לה את הדגמים בגלל החיישן. "לצערי, אין לי אפשרות להיענות לבקשתך", ענה המשווק לנציג הרשת במכתב שהגיע לידי "כלכליסט". "בכל הדגמים האלה יש שבב RFID שמוכנס למשקפיים במהלך תקופת הייצור ולא ניתן לעשות שום דבר כדי להשבית אותו. לוקסאוטיקה עוקבת אחר המקור שמוכר את המוצר למשווקים לא מורשים, ומפסיקה לעבוד איתו. זו הסיבה שהאספקה לא הגיעה אליך ולכן אני יכול למכור רק דגמים שבמכירת חיסול".

משקפי רייבאן של לוקסאוטיקה, צילום: בלומברג משקפי רייבאן של לוקסאוטיקה | צילום: בלומברג משקפי רייבאן של לוקסאוטיקה, צילום: בלומברג

לוקסאוטיקה, שפועלת בישראל באמצעות הנציגות לוקסאוטיקה ישראל, מציינת באתר שלה כי היא "כל הזמן מחפשת דרכים חדשות כדי להפוך יעילה יותר ולהילחם נגד זיוף והרחבה של השוק המקביל, שמוביל סחורות לערוצי מכירות לא מורשים... מערכת מעקב חדשנית המבוססת על טכנולוגיית RFID המאפשרת לאמת את האותנטיות של המוצרים, כמו גם התאמתם של משווקים באמצעות חיישן המוטבע במסגרת. המכשיר מכיל מידע מפתח כדי לזהות באופן חד־משמעי כל זוג משקפיים, מן הייצור ועד ליעד המכירות".

יעקב הלפרין, מנכ"ל אופטיקה הלפרין, טוען כי בחיישן יש ניסיון ממשי לחסום את היבוא המקביל. "יש פה מונופול בינלאומי שמסתתר מאחורי האמירה 'אנחנו מנסים למנוע זיופים'", אומר הלפרין. "אם הם באמת לטובת הלקוח ורוצים להגן עליו, מדוע הם לא שמים את החיישן בכל דגמי המשקפיים, כולל פראדה או ג'ורג'יו ארמני, שסובלים גם מזיופים? הסיבה היא כי על אותם מותגים אין הרבה יבוא מקביל".

מלוקסאוטיקה ישראל נמסר: "Glow הוא פרויקט עולמי שבאמצעותו לוקסאוטיקה מאתרת מוצרים מזויפים לטובת הצרכן המבקש לרכוש מוצר מקורי ואיכותי. הפרויקט החל במותגי הבית הכוללים את רייבאן (הנמכר ביותר בעולם) ויתרחב בהמשך. משווקים מורשים של לקוסאטיקה נהנים מקולקציה עדכנית ומחלקי חילוף מקוריים, שמאפשרים לתת שירות מיטבי לצרכן".

תגיות