אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריסקיפייד גייסה 33 מיליון דולר בהובלת פיטנגו Growth צילום: עדי אורני

ריסקיפייד גייסה 33 מיליון דולר בהובלת פיטנגו Growth

החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לסוחרים לדעת אם עסקת אונליין מבוצעת על ידי בעל החשבון או על ידי מתחזה. בעקבות הגיוס, צפויים להצטרף לריסקיפייד עשרות עובדים חדשים בת"א ובניו יורק

27.06.2017, 17:05 | הגר רבט
הסטארט-אפ הישראלי ריסקיפייד (Riskified) מגייס 33 מיליון דולר בהובלת קרן הצמיחה הישראלית Pitango Growth. בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו גם Capital One Growth Ventures ו-GroupeArnault, בעלת השליטה במותגי LVMH (לואי ויטון). בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים בחברה - ביניהם קרן הצמיחה קומרה קפיטל, הפניקס וג'נסיס פרטנרס. בכך מגיע סכום ההשקעה בריסקיפייד ל-64 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

ריסקיפייד מפעילה פלטפורמה לאימות זהות מבצעי עסקאות ברשת, לאיתור ניסיונות זיוף ורמאות. החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי עידו גל ואסף פלדמן. היא פועלת מתל אביב וניו יורק ומעסיקה כיום יותר מ-180 עובדים, מרביתם בסניף המקומי של החברה. בעקבות הגיוס צפויה החברה לגייס עשרות עובדים חדשים למטה החברה בתל אביב ולמשרדיה בניו יורק.

אסף פלדמן, מייסד שותף בריסקיפייד, אמר ל"כלכליסט": "הצלחנו לבסס עצמנו כמובילים בתחום הזה של פתרון סיכונים ואנחנו מגייסים כדי לשמור על ההובלה, להגדיל את צוות המכירות וכמובן את כוח האדם במרכז בתל אביב".

מייסדי החברה, עידו גל ואסף פלדמן, צילום: עדי אורני מייסדי החברה, עידו גל ואסף פלדמן | צילום: עדי אורני מייסדי החברה, עידו גל ואסף פלדמן, צילום: עדי אורני

בין לקוחותיה של ריסקיפייד ניתן לציין את מייסיס,Foot Locker ו-Burberry, לצד חברות שמציעות מוצרי לואו קוסט כמו wish.com והעסקאות שהיא מאבטחת נעות בין דולרים בודדים למוצרי יוקרה כמו שעונים וחבילות נופש.

יש תחומים שנמצאים בסיכון גבוהה יותר להונאות?

"כן והם גם הראשונים שהצטרפו אלינו כלקוחות. מדובר במוצרים גניבים יותר כמו אופנת עילית, סניקרס וגם תלושי שי".

הטכנולוגיה של ריסקיפייד מאפשרת לסוחרים לדעת אם עסקת אונליין מבוצעת על ידי בעל החשבון או על ידי מתחזה המשתמש בפרטים גנובים. "בניגוד לשירותים קודמים, אנחנו לא זורקים את הבעיה חזרה אל החברה אלא נותנים תשובה ברורה מאוד ומציעים אחריות על ההחלטה שלנו", אומר פלדמן. "ההערכות היום הן שסוחרי אונליין מאבדים 1.5% מכלל ההכנסות להוצאות שקשורות להונאות, כולל כוח אדם ותשתיות שונות. אנחנו מחליפים את כל המערך הזה ובדרך גם מגדילים את ההכנסות. אחת הבעיות העיקריות של התעשייה שלא זכתה להתייחסות בעבר היא העובדה שסוחרים דוחים הרבה קונים טובים בגלל הפחד מעסקאות. העבודה האמיתית שלנו היא שיפור חווית הקניה עבור הלקוחות שלא ידרשו לספק אישורים ולבטל עסקאות".

אהרון מינקובסקי, מנהל שותף בקרן Pitango Growth, שיצטרף כדירקטור לריסקיפייד: "ניהול הונאות הגיע לנקודה שבה פתרונות שפותחו אין האוס אינם טובים מספיק כדי להגן על אתרי eCommerce". לדבריו, "פתרונות רשת כמו של ריסקיפייד הופכים להיות פתרון חובה עבור סוחרי האונליין".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות