אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Jawbone מתפרקת מנכסיה

Jawbone מתפרקת מנכסיה

החברה, שחקנית בולטת בתחום המחשוב הלביש, האודיו הנייד והאוזניות, היתה נתונה בדעיכה מתמשכת, לאור תחרות קשה מצד פיטביט. מנכ"ל החברה הקים מיזם חדש, שפונה אל תחום הבריאות הדיגיטלית

09.07.2017, 15:15 | ויקי אוסלנדר

חברת המחשוב הלביש Jawbone מתפרקת מנכסיה - כך לפי חשיפה של מגזין The Information. לאורך השנים נחשבה Jawbone לחדשנית במיוחד בתחומי האודיו.

קראו עוד בכלכליסט

אחד האביזרים הראשונים שזכו להצלחה היה אוזניית בלוטות' שהשיקה ב-2006. מאוחר יותר השיקה רמקול נייד שהתחבר בצורה אלחוטית לטלפונים סלולריים. הוא לא היה המוצר הראשון מסוגו, אך נחשב לביצוע איכותי יחסית עם עיצוב מודרני קליל וממדים אטרקטיבים.

תחילת הסוף של Jawbone היא ככל הנראה עם הכניסה לתחום הכושר והבריאות. ב-2011 השיקה החברה את UP, צמיד שמנטר אחר פעילות גופנית, צריכה קלורית ומחזורי שינה וידע להציע ניתוחים סטטיסטיים של הנתונים שנאספו, כמו גם השוואה לנתונים של חברים של המשתמשים. הדגמים הראשונים זכו הצלחה יחסית, אך התגלו בהם בעיות חומרה מהותיות וכשלים בייצור, שהובילו אף להוצאת המכשירים ממחזורי המכירה.

צמידים חכמים של Jawbone צמידים חכמים של Jawbone צמידים חכמים של Jawbone

לא רק איכות המוצרים היתה נקודת התורפה של Jawbone כי אם גם התחום שבו היא פעלה: עד כה מעט מוצרים בתחום הטכנולוגיה הלבישה הצליחו לצבור פופולריות משמעותית והכישלון לא שמור רק לחברות קטנות. גוגל גלאס, המשקפיים החכמים הידועות לשמצה של ענקית הטכנולוגיה היו כישלון מסחרי. השעונים החכמים טרם הצליחו להכות שורש, עם רכישות מתונות ברחבי העולם בהובלת אפל. אפילו מנכ"ל וואווי הסינית, שמשקיעה בעצמה כבר שנים בטכנולוגיה זו אמר באפריל האחרון כי הוא תמיד מזכיר לצוותי הפיתוח בחברה לשקול "האם יש בכלל צורך ממשי בשוק במוצרים אלו".

למרות החדירה האיטית תחום הטכנולוגיה הלבישה מושך אליו עוד ועוד שחקניות חדשות. תחרותיות שהפכה קשה מדי עבור Jawbone שהתקשתה לעמוד בלחץ שהפעילו ענקיות כמו אפל, סמסונג ושיאומי. החברה אף סבלה מסכסוך משפטי מתוקשר עם פטיביט, המתחרה המהותית ביותר שלה. השתיים האשימו אחת את השנייה בשנה האחרונה בגניבת סודות מסחריים. פיטביט אף הגישה תביעה נגד Jawbone אך הסירה אותה לפני כחצי שנה לאחר שהאחרונה הפסיקה למכור את מוצריה בעקבות מצבה הכלכלי הקשה. מאוחר יותר Jawbone טענה כי נגד פיטביט מתנהלת חקירה פלילית על גניבת פטנטים שלה.

Jawbone הוקמה ב-1999 בשם AliphCom והיתה חלוצה בתחום הטכנולוגיה הלבישה והבלוטות'. החברה גייסה לאורך השנים כ-600 מיליון דולר ובשיאה לפני שנתיים עשתה זאת לפי שווי של 3 מיליארד דולר. בין המשקיעים הגדולים בחברה נמנים קרנות ההשקעה סקויה ואנדריסן-הורוביץ. מנכ"ל ומייסד שותף של החברה, חוסיין רחמן, כבר המשיך הלאה לסטארט-אפ בשם Jawbone Health Hub תוך שהוא מושך אתו עובדים רבים מהחברה המפורקת. החברה החדשה צפויה להמשיך בפיתוחי מוצרים בתחום הבריאות ולהעניק שירות למוצרים ישנים יותר של החברה.

תגיות