אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפ לאפליקציות השוואות מחירים

אפ לאפליקציות השוואות מחירים

הרשות לסחר הוגן במשרד הכלכלה תחל לקדם את אפליקציות השוואות מחירים שלא מצליחות להתרומם

11.07.2017, 08:29 | אורנה יפת

לאור השימוש הנמוך מצד הצרכנים באפליקציות השוואת המחירים, מתחילה הרשות לסחר הוגן במשרד הכלכלה לפעול לקידום האפליקציות.

ל"כלכליסט" נודע כי בימים הקרובים תחל הרשות לתת חסות לאפליקציות באמצעות קישור לאתרי האפליקציות דרך אתר הרשות, אך תחת תנאים מסוימים: הרשות תיתן חסות רק לאפליקציות שמאפשרות קבלת מידע מ־75% מהרשתות הגדולות בתחום המזון. תנאי נוסף מבחינת הרשות הוא שהאפליקציה תאפשר גם השוואה של מוצר בודד וגם השוואה של סל מוצרים לבחירת הצרכן.

שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה , צילום: יח"צ שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה | צילום: יח"צ שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה , צילום: יח"צ

כמו כן, עדכון הנתונים ייעשה אחת לשעה כפי שדורש החוק ולכל היותר אחת לשעה וחצי. תנאי נוסף הוא שהאפליקציה נותנת אפשרות להגשת תלונות או משוב למידע שהוצג או לאופן השימוש באפליקציה. למרות ששקיפות מחירי המזון נכנסה לתוקף ב־2015, השימוש באפליקציות מצד הצרכנים עדיין לא מספק.

את האפליקציות להשוואת מחירים של החברות מייסופרמרקט, פרייסז וזאפ הורידו כ־100 אלף איש, ולפי הערכות לאתרים נכנסים כ־200 אלף איש. בתוך כך, בשבוע שעבר שלחה הרשות לניו־פארם התראה לפני עיצום כספי של 1.1 מיליון שקל על כך שלא עמדה בחובת דיווח המחירים. בשלב זה הרשת איננה נדרשת לתשלום הקנס, אך ברשות לסחר הוגן מסבירים כי אם בתוך שלושה חודשים מיום כניסתו לתוקף של החוק לא תיישם רשת הפארם את הדרישה לדיווח מחירים, יגדל העיצום הכספי פי

תגיות