אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השיטה של שיאומי: לצאת מהרשת צילום: בלומברג

השיטה של שיאומי: לצאת מהרשת

שיאומי הסינית הבינה שמכירה מקוונת של טלפונים זה לא מספיק. עתה נראה שהיא החליטה שהיא חייבת לפתוח חנות פיזית בכל חור. התוכנית שלה היא להרחיב את רשת החנויות מ-100 ל-3,000 ולצאת מסין אל העולם כולו

13.07.2017, 15:04 | רפאל קאהאן

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי, שידועה בשיטת המכירות המקוונות שלה, הודיעה כי בכוונתה להרחיב את רשת החנויות שלה מ-100 נקודות באסיה לכ-3,000 בעולם כולו.

קראו עוד בכלכליסט

שיאומי אינה חברת הטכנולוגיה הראשונה שהבינה שחנויות פיזיות ממותגות חשובות לא פחות מחנות מקוונת. אפל מחזיקה זה שנים ברשת חנויות פיזיות שמהוות הצלחה מסחררת.

חנות של שיאומי במיאנמר, צילום: בלומברג חנות של שיאומי במיאנמר | צילום: בלומברג חנות של שיאומי במיאנמר, צילום: בלומברג

אפילו ענקית המסחר המקוון אמזון נוהגת להקים חנויות פופ-אפ זמניות כדי לאפשר לצרכנים להתנסות במוצרי המותג שלה, דוגמת הרמקולים החכמים מבוססי אלקסה וטאבלטי הקינדל. נוסף על כך, בניגוד לחוויית הרכישה האישית באינטרנט, בחנויות פיזיות אפשר לראות קהל לקוחות שמתעניין באותו מוצר כמוך, ולחזק את הביטחון ברכישה. אך חשיבות החנויות היא גדולה מכך.

מחקר שנערך עוד ב-2014 מצאו קשר ישיר מין חנויות דגל ממותגות לבין תדמית המותג, אמינותו ונכונות לקוחות לשלם עבור מוצריו. יותר מכך, החנויות משמעות לא רק למכירת מוצרים לעוברים ושבים אלא מעצבות את תפיסת המותג. העיצוב, החומרים, האסתטיקה וחווית השירות בחנויות משליכים ישירות על האופן שבו הוא נתפס בידי הצרכנים. כשלקוח של אפל נכנס לאחת מחנויות הדגל של החברה בניו יורק או בסן פרנסיסקו הוא מקושר לחוויה אסתטית שמגדירה את החברה כעולם ומלואו.

שיאומי חותרת לאותה מטרה. שלא כמו חנות כלבו או קניון, חנות ממותגת מספקת נראות נרחבת בהרבה מבאנרים או תפוצות מייל. שיאמוי הבינה שקידום אמיתי של המותג שלה עובר במדרכות הערים הגדולות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות