אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה יציג שורה של מגה-פרויקטים ב-30 מיליארד שקל

משרד התחבורה יציג שורה של מגה-פרויקטים ב-30 מיליארד שקל

כביש מהיר שיעקוף את הפקק של המדינה, חיבור של עיר הבה"דים לכביש 6, וחיבור מהיר בין הרצליה ונתניה הם חלק מהפרויקטים שיוצגו היום על ידי המשרד. חלק מהפרויקטים ימומנו בשיתוף גורמים פרטיים

16.07.2017, 22:59 | ליאור גוטמן
משרד התחבורה צפוי להציג היום (ב') שורה ארוכה של מגה-פרויקטים בתחום תשתיות התחבורה לביצוע ותכנון בעשור הקרוב. מדובר במקבץ של מיזמים שנוגעים לרכבת ישראל, לרכבות עירוניות, מחלפים וכבישים בין עירוניים כאשר מקור המימון שלהם יהיה בשיתוף המגזר הפרטי. עלות סך הפרויקטים עשויה לנוע בין 25 ל-30 מיליארד שקל, זאת בנוסף להשקעה שכבר תוכננה במסגרת התקציב הדו שנתי האחרון.

כפי שנחשף בכלכליסט, משרד התחבורה גיבש את רשימת הפרויקטים עם גורמים באוצר כבר בחציון הראשון של 2017, אולם התעדוף שלהם ייקבע עוד השבוע. 

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: צביקה טישלר שר התחבורה ישראל כץ | צילום: צביקה טישלר שר התחבורה ישראל כץ, צילום: צביקה טישלר

כך למשל, בתחום הכבישים מדובר בתוכניות לסלילת כביש מהיר ממחלף הטייסים במזרח ועד מחלף שפירים בכביש 1 בדרום מערב ולאורך 13 ק"מ. מדובר למעשה בדרך עוקפת ל"פקק' של המדינה" בכביש 1 שעלותו נאמדת בכ-1.4 מיליארד שקל עם מטרה עיקרית ל"חיבור מרכז מטרופולין גוש דן לצירי האורך המזרחיים של המטרופולין". עוד בתחום הכבישים ניתן לציין את חיבור עיר הבה"דים לכביש 6 בעלות של יותר ממיליארד שקל, מהלך שיחסוך את השימוש במאות האוטובוסים שנוסעים לשם כל ראשון וחמישי כדי להביא 10,000 חיילים הביתה. תוכנית אחרת היא חיבור כביש 9 הרוחבי מחוצה ישראל לכביש החוף ושדרוג כביש 90 לאילת מקטורה דרומה. כלל העלות לכך מסתכמת בכ-5 מיליארד שקל.

בתחום הסעת ההמונים שר התחבורה ישראל כץ מתכנן חיבור בין נתניה להרצליה על בסיס דרך 20. בשלב זה קיים ויכוח בין משרדי הממשלה האם זה יהיה באמצעות רכבת או קו אוטובוס. עוד מתוכננת תוכנית הסעת המונים בבאר שבע, תוכנית הסעת המונים מאריאל למרכז המדינה על כביש 5 ורכבת קלה למעלה אדומים.

בתחום הרכבות מתוכנן חיבור של מסילת רכבת העמק עד למעבר שיח חוסיין ולירדן כדי להוביל סחורות מנמל חיפה מזרחה. תוכנית נוספת היא הקמה של נמלים יבשתיים, כלומר מתחמי אחסון של מכולות וסחורות שלא לאורך החוף (בחדרה, בבית שמש ובכרמיאל) בעלות של כמיליארד שקל. עוד מתוכננות מסילות רכבת מעפולה לאזור ג'נין, מעפולה לטבריה, מאזור תרקומיה לקריית גת. תוכנית הרכבת לאילת תקבל טיפול מיוחד ותובא לאישור הממשלה בהחלטה רשמית שאינה קשורה לתוכנית הזו.

תגיות

110 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

108.
הממשלה מציפה הארץ במכוניות (בגלל המסים), מה שמחייב עוד כבישים
למירוץ המטורף הזה של כבישים אחרי מכוניות, אין סוף. וזה כמובן בא על חשבון השטחים הירוקים ועל חשבון הבטיחות בכבישים. הרבה צפיפות זה הרבה לחץ ומתח. ובמקום לחשוב על שבילים לרוכבי אופניים ועוד פתרונות הגיוניים, שאפשר להביא מהעולם המתקדם, הופכים המדינה לארץ של כבישים ובטון
ארץ של בטון  |  18.07.17
107.
גשר ישיר ממחלף גהה / אם המושבות ישירות לגבעת שמואל ומשם ל ב"ב
צומת קוקה קולה עם 50 מטר עד הרמזור ,זה מתכון לפקק שנמשך לפעמים עד מורשה . לצומת הזאת בת שני נתיבים מנסים להגיע דרך 4 מסלולים בגהה וסותמים את התנועה . גם הכניסה הפיראטית לתחנת הדלק מעמיסה על גהה הפתרון כניסה לב"ב דרך גבעת שמואל ,פתרון שמתאים גם בשבת . לא יתכן שבצומת כזאת תקבץ התנועה לב"ב ,רמת גן ,גבעת שמואל .
ערן  |  18.07.17
106.
מה עם כביש 4 מראש הנקרה לעין המפרץ ??!!
תקועים כל בוקר וכל אחרה"צ הפקקים בלתי נגמרים שמתגברים מדי שנה ללא כל מענה . ממשיכים לבנות ולאכלס בצמוד לכביש אך לא נותנים פתרון לעומסים בכביש . בשעות הבוקר לוקח כשעה לחצות את הקטע המדובר .זה אבסורד שמזניחים ככה את הצפון . מבקש להתייחס לעניין ברצינות .
גבריאל  |  19.07.17
לכל התגובות