אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק ההפעלה קולית: סירי עדיין מובילה, אך נמצאת במגמת ירידה צילום: MakeUseOf

שוק ההפעלה קולית: סירי עדיין מובילה, אך נמצאת במגמת ירידה

מחקר מוגבל שנערך בארה"ב מגלה כי חלה ירידה של כ-15% בשימוש בסירי ושל 6.5% בשימוש בהפעלה הקולית של מכשירי סמסונג. לעומתם, חלה צמיחה של מאות אחוזים בשימוש באלקסה של אמזון ובקורטנה של מיקרוסופט

17.07.2017, 11:25 | עומר כביר
השימוש בסירי, העוזרת החכמה של אפל, נמצאה בירידה, אך היקף השימוש בה עדיין גבוהה בעשרות מונים ממתחרים - כך לפי נתונים של חברת המחקר Vetro Analytics שפורסמו בשבוע שעבר ב-TechCrunch. הנתונים נאספו במסגרת מחקר נרחב, אם כי בעל מתודה בעייתית שאינה מאפשרת לקבל תמונת מצב מלאה של השוק.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הנתונים, במאי 2017, מספר המשתמשים החודשי בסירי במובייל בארה"ב עמד על 41.4 מיליון איש, ירידה של כ-15% לעומת מאי 2016, אז היו לסירי 48.7 מיליון משתמשים. חרף הירידה, סירי עדיין נמצאת בראש מצעד העוזרים הקוליים כאשר השירות שנמצא במקום השני, S Voice של סמסונג (שמוחלף בימים אלו על ידי ביקסבי), מחזיק רק ב-23.3 מיליון משתמשים (ירידה של 6.5%).

אפל בראש הטבלה, אך נמצאת במגמת ירידה, צילום: HowStuffWorks אפל בראש הטבלה, אך נמצאת במגמת ירידה | צילום: HowStuffWorks אפל בראש הטבלה, אך נמצאת במגמת ירידה, צילום: HowStuffWorks

בשעה שעוזרים חכמים מבוססי סמארטפון נמצאים בירידה, נראה שעוזרים מבוססי רמקולים חכמים דווקא צומחים. השימוש באלקסה, דרך האפליקציה שמשמשת לשליטה באקו, צמח בשנה שחלפה ב-225% ובאפליקציית קורטנה של מיקרוסופט ב-250%. גוגל הום, שמשמשת לשליטה ברמקול החכם בעל אותו שם, הסתפקה בעלייה סמלית יותר של 4.4%. מבחינת מספרים, במאי 2017 היו לגוגל הום 4.7 מיליון משתמשים בארה"ב, לאלקסה 2.6 מיליון ולקורטנה 700 אלף בלבד. 

הנתונים מציירים מגמה של ירידה בשימוש בסייענים חכמים מבוססי סמארטפון, לעומת עלייה בשימוש בסייענים מבוססי רמקולים חכמים. מגמה זו תואמת לנתונים אחרים בשוק, כמו העובדה שדגמי אקו השונים היו המכשירים הנמכרים ביותר בפריים-דיי, יום המבצעים שערכה אמזון בשבוע שעבר, ומספר מכשירים שנמכר גדל פי 2 בארה"ב ופי 3 בעולם לעומת פריים-דיי 2016. לפי מקורות בחברה, במהלך היום מדי דקה מכרה אמזון אלפי רמקולי אקו.

 

מחקר נרחב, בעיה מתודית

 

מתודת המחקר של Vetro מונעת הצגת תמונת מצב מלאה של השוק: לגיבוש הנתונים השתמשה חברת המחקר בפאנל של 20 אלף צרכנים בארה"ב, שהתירו לה לנטר את הפעילות שהם מבצעים במכשירי המובייל שלהם. החברה לא מדדה שימוש ישיר בסייענים על גבי מחשבים אישיים או ברמקולים חכמים, ויכולה רק לספק נתונים עקיפים על השימוש בהם, באמצעות ניטור אפליקציות המובייל של הסייענים עצמם. כל מערכות ההפעלה המובילות בשוק כוללת הפעלה קולית לכל הפלטפורמות, כך שהמחקר של וטרו לא מאפשר להשוות בין כלי ההפעלה הקולית באופן ישיר ומלא - ויכול רק להצביע על מגמות כלליות מאוד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות