אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פררו רוצה לבלוע את ארה"ב עם המותגים של נסטלה צילום: בלובמרג

פררו רוצה לבלוע את ארה"ב עם המותגים של נסטלה

חברת השוקולד האיטלקית מעוניינת לרכוש את חטיבת הממתקים האמריקאית של יצרנית המזון הגדולה בעולם. שווי העסקה עשוי להגיע ל־3 מיליארד דולר. בשנים האחרונות מתמקדת פררו בהרחבת עסקיה מחוץ לאירופה

23.07.2017, 22:10 | שירות כלכליסט

יצרנית הממתקים האיטלקית פררו מעוניינת להתרחב בשוק האמריקאי. לפי דיווח ביומון הכלכלי האיטלקי "איל סולה" החברה, יצרנית השוקולד הרביעית בגודלה בעולם, נמצאת במגעים ראשוניים לרכישת חטיבת הממתקים של נסטלה ארה"ב.  

אם העסקה אכן תצא אל הפועל, זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר בתולדות פררו. לפי הערכות, שווי חטיבת הממתקים של נסטלה בארה"ב עומד על 3 מיליארד דולר. בשנה שעברה הגיעו הכנסות החטיבה ל־900 מיליון דולר. 

פררו, שמייצרת מותגים דוגמת שוקולד קינדר, ממרח נוטלה ופררו רושה, מנסה זה זמן להעמיק את דריסת הרגל שלה בשוק האמריקאי. פררו החלה את פעילותה בארה"ב ב־1969 עם שיווק סוכריות טיק־טק. כיום היא מעסיקה שם 225 עובדים — השוק החמישי בגודלו למוצרי החברה. במרץ השנה היא רכשה את יצרנית הממתקים האמריקאית פני מיי בעסקת מזומן של 115 מיליון דולר. מנגד, נסטלה הודיעה בחודש שעבר כי היא מחפשת פתרון אסטרטגי לחטיבת הממתקים שלה, כאשר בין היתר נבדקת אפשרות מכירתה. הממתקים הידועים של נסטלה ארה"ב הם Butterfinger ו־BabyRuth.

הניסיון להתרחב בארה"ב עולה בקנה אחד עם ההתמקדות של פררו בשווקים שמחוץ לאירופה. ב־2015 היא פתחה מפעל ייצור ראשון בסין, ואילו השנה היא פתחה מרכז מחקר ופיתוח בסינגפור. המרכז בסינגפור הוא השני בלבד שפררו פותחת בעולם כולו, אחרי מרכז המחקר והפיתוח באלבה שבאיטליה. אסיה וארה"ב הן שני השווקים העיקריים שבהם רואה פררו פוטנציאל התרחבות, שכן איטליה, צרפת וגרמניה כבר מהוות מקור לשני שלישים מהכנסותיה. נתחה של פררו בשוק הממתקים הסיני נאמד בשנה שעברה ב־27% והכנסותיה ממנו ב־510 מיליון יורו.

פררו, חברה פרטית, דיווחה בשנה שעברה על צמיחה של 8.2% במכירות ועלייה של 54% ברווח, ל־800 מיליון יורו. חלק מההכנסות הגיעו מחברות־בנות חדשות שפררו רכשה כמו תורנטונ'ס הבריטית, יצרנית אגוזי הלוז הטורקית אולטן, ויצרנית העוגיות הבלגית דלאקר.

החודש פתחה פררו מרכז לוגיסטי מחוץ לעיר השניה בגודלה בצרפת, ליון. המרכז יאפשר לה להתאים אריזות למוצרים לפי אופי השיווק שלהם. כך למשל, ממרח נוטלה ייארז באופן שונה אם הוא נמכר באינטרנט או אם הוא מיועד לשיווק במרכולים. בנוסף, הודיעה השנה פררו על הקמת מפעל נוסף בצרפת בהשקעה של 42 מיליון יורו.

פייטרו פררו הקים את החברה ב־1946 באלבה בצפון איטליה אחרי שהמציא ממרח שוקולד ואגוזי לוז שהפך למותג הידוע נוטלה. בנו מיקלה הפך את החברה לשם בינלאומי, ואת המשפחה לעשירה באיטליה: אשתקד הוערך הונה ב־25.2 מיליארד דולר. כיום מנהל את החברה ג'ובאני פררו, בנו של מיקלה שמת ב־2015.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות